Fleet Business #4
αλυσίδας leasing είναι παγκόσμιοι και τεράστιοι - μια χούφτα εταιρειών που έχουν ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο οχημάτων και δραστηριοποιούνται σε πολλές ηπείρους. Ορισμένες από αυ- τές εξακολουθούν να ανιχνεύουν τις αναδυόμενες αγορές, βελτιστοποιώ- ντας τις δυνατότητες που απομένουν για γεωγραφική επέκταση, ενώ άλλοι στρέφονται σε άλλες αναπτυξιακές στρατηγικές, για να ευχαριστήσουν τους μετόχους. ΚΙΝΗΤΙΚΌΤΗΤΑ Στην έρευνα Global Fleet Manager 2019 , όταν ερωτήθηκαν «Από ποιον πάροχο περιμένετε λύσεις εταιρικής κινητικότητας;» οι διαχειριστές στό- λου όλου του κόσμου δήλωσαν από τον πάροχο leasing. Βεβαίως, οι πε- ρισσότεροι πάροχοι έχουν μπει στο χώρο της κινητικότητας, αλλά δύσκο- λα μπορεί να τους ζητηθεί να διαδρα- ματίσουν εξέχοντα, ηγετικό ρόλο σή- μερα. Παρ’ όλα αυτά, η κινητικότητα και η ψηφιοποίηση βρίσκονται ψηλά στην ημερησία διάταξη. Για άλλη μια φορά, ο πελάτης το απαιτεί ενεργά. ΨΗΦΙΟΠΟΊΗΣΗ Μαζί με τις αναπτυξιακές στρατηγικές, οι εταιρείες leasing μπορεί επίσης να αυξήσουν τις αποδόσεις βελτιστοποι- ώντας τις δραστηριότητές τους. Πα- ραδοσιακά, η δραστηριότητα στόλου και leasing είναι εντάσεως εργασίας Οι μεγάλες επιχειρήσεις δεν προκαλούν αναστάτωση και συνήθως δεν στοχεύουν στη δραστική αλλαγή της συμπεριφοράς των πελατών τους (FTE) σε μάλλον υψηλή αναλογία αυ- τοκινήτου προς εργαζόμενο. Η χρήση νέων τεχνολογιών για την αύξηση του αριθμού αυτοκινήτων ανά FTE συμ- βάλλει άμεσα στη γραμμή βάσης και, τελικά, προστίθεται στα μερίσματα. Η LeasePlan προωθεί την ψηφιακή στρατηγική NextGen προς επίτευξη αυτού του στόχου. Αποσκοπεί να κα- ταστεί ο πρώτος πλήρως ψηφιακός πάροχος car-as-a-service στον κόσμο. Η CarNext.com αποτελεί παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο ο ψηφιακός μετασχηματισμός μπορεί να ενεργο- ποιήσει νέα κέντρα κέρδους για τον κλάδο leasing. Η LeasePlan δεν απο- κλείει συνεργασίες στο νέο ψηφιακό τους μοντέλο. ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΊΗΣΗ Οι εταιρείες leasing τα πήγαν καλά τα τελευταία χρόνια και τα έσοδα αυξά- νονταν σταθερά. Αυτό προφανώς δεν προέρχεται από μία μόνο στρατηγική, ειδικά καθώς η πίεση στις υπολειμ- ματικές τιμές αυξάνεται συνεχώς. Είναι σαφές ότι προχωρώντας προς τα εμπρός, οι πάροχοι leasing θα δι- αθέτουν πολύ πιο διαφοροποιημένη προσφορά προϊόντων και υπηρεσιών, ενώ θα παρακολουθούν στενά και θα κατακτούν νέες αγορές και νέους τύ- πους πελατών. Η ALD δραστηριοποιείται σε 43 χώρες. Συνεργάζεται επίσης με τη Wheels, Inc. στη Βόρεια Αμε- ρική, τη FleetPartners στην περι- οχή Ασίας-Ειρηνικού, την ABSA στη Νότια Αφρική, την AutoCorp στην Αργεντινή και την Arrend Leasing στην Κεντρική Αμερική, εξασφαλίζοντας παρουσία σε άλ- λες 12 χώρες. Παράλληλα, επέλεξε την επέκταση μέσω κοινοπραξίας στις σκανδιναβικές χώρες και συ- νεργάζεται με τη Nordea Finance . Η κοινοπραξία επιτρέπει στην ALD να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των διεθνών πελατών στις βό- ρειες περιοχές, αλλά ταυτόχρονα να επεκτείνεται σε πελάτες ΜμΕ, ειδικότητα της Nordea. Το μοντέ- λο κοινοπραξίας εφαρμόστηκε επίσης στην Ασία, όπου η ALD θα προσφέρει υπηρεσίες στη Μαλαι- σία και την Ιαπωνία κατ’ αρχάς. Η ALPHABET, που δραστηριοποι- είται σε 30 χώρες, αποφάσισε να επεκταθεί μέσω συνεργασιών με ισχυρούς τοπικούς παίκτες, όπως η UNIDAS στη Βραζιλία και η Auto Plan στη Νορβηγία. Στην Ελλάδα, την Κύπρο, την Κροατία και τη Βουλγαρία συνεργάζεται με την Autohellas Hertz . Η ATHLON δραστηριοποιείται σε 11 ευρωπαϊκές χώρες με ιδιόκτητα γραφεία, αλλά είναι παρούσα σε άλλες 14 αγορές με συνεργάτες. Πρόσφατα, η Athlon επανήλθε στην τουρκική αγορά μέσω συ- νεργασίας με την τοπική Hedef Filo . Η ARVAL, παρούσα σε 28 χώρες, εδραιώνει το παγκόσμιο αποτύ- πωμά της μέσω συμμαχίας με το βορειοαμερικανικό leasing group Element . Το επίκεντρο της συνερ- γασίας είναι η Λατινική Αμερική, με δραστηριότητες στην Κολομ- βία, τη Βραζιλία, το Περού και τη Χιλή. Εν τω μεταξύ, στις 8 Ιουλίου ανακοίνωσε την εξαγορά της αυ- στριακής UniCredit Leasing . Η LEASEPLAN είναι παρούσα σε 32 χώρες παγκοσμίως. Η μεγάλη έμφαση είναι στην Ευρώπη (26 χώρες περιλαμβανομένων της Ρω- σίας και της Τουρκίας), αλλά έχει επίσης γραφεία στην Αυστραλία, τις ΗΠΑ, τον Καναδά, το Μεξικό, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Ινδία. Σε κάθε χώρα, η LeasePlan δραστηριοποιείται υπό την επω- νυμία LeasePlan χωρίς άλλους συνεργάτες. Η LEASYS, με 300.000 οχήματα, μπορεί να είναι (σχετικά) μικρό- τερος παίκτης στο οικοσύστημα leasing, αλλά η φιλοδοξία της υπερβαίνει κατά πολύ τις 8 χώρες στις οποίες προσφέρει υπηρεσίες. Στόχος της είναι να προστεθούν άλλες 5 χώρες και να αυξηθεί το μέγεθος του στόλου της κατά 50% εντός δύο ετών. ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ (ΜΕ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ) 9 ΙΟΥΛΙΟΣ 2020
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=