Fleet Business #4
Καθώς μπαίνουμε στον κόσμο της ψηφιακής κυκλικής οικονομίας, μακριά από τον κύκλο παραγω- γή-χρήση-απόρριψη, οι εταιρείες leasing πρέπει να προσαρμοστούν, επισημαίνει σε σχετικό άρθρο στο Fleet Europe η εμπειρογνώμονας του χώρου, Yves Helven. Η κινητικότητα δεν αποτελεί μεμο- νωμένη τάση, αποτελεί μάλλον την έκφραση της αυτοκίνησης σε ό,τι καθορίζει τα επιχειρηματικά μοντέλα του 21ου αιώνα: ψηφιακά, κατά πα- ραγγελία, συναλλαγματικά. Το ερώ- τημα είναι: πώς ο κλάδος του leasing μεταβαίνει στο νέο μοντέλο; «ΠΗΓΑΊΝΟΥΜΕ ΌΠΟΥ ΘΈΛΕΙ Ο ΠΕΛΆΤΗΣ» Οι εταιρείες leasing μπορούν να ανα- πτυχθούν προς διαφορετικές κατευ- θύνσεις. Οι πιο παραδοσιακοί τρόποι είναι η γεωγραφική επέκταση, η εξα- γορά, η βελτιστοποίηση των δραστη- ριοτήτων και η απόκτηση ανταγωνι- στικού μεριδίου αγοράς. Η εξεύρεση νέων προϊόντων ή υπηρεσιών (κινητι- κότητα) και η αντιμετώπιση των ανα- γκών ενός νέου τύπου πελάτη (ΜμΕ ή καταναλωτή) είναι οι πιο δημιουργικές στρατηγικές ανάπτυξης. Προφανώς, η εφοδιαστική αλυσίδα leasing συνδυάζει το δημιουργικό με το παραδοσιακό, πάντα σε σχέση με το προφίλ του πελάτη. Οι μεγάλες επι- χειρήσεις δεν προκαλούν αναστάτω- ση και συνήθως δεν στοχεύουν στη δραστική αλλαγή της συμπεριφο- ράς των πελατών τους. Μια εταιρεία leasing δεν είθισται να προσφέρει υπηρεσίες κινητικότητας σε μια πα- ραδοσιακή αγορά, αλλά θα το πράξει αν και όταν υπάρχει επαρκής ζήτηση από την πελατειακή βάση. Ομοίως, οι εταιρείες leasing θα επε- κταθούν σε νέες (αναδυόμενες) αγορές μόνον όταν διασφαλιστεί η ζήτηση πελατών και μετριαστούν οι κίνδυνοι εισόδου σε μια νέα χώρα. Και πάλι: «Θα πάμε εκεί που θέλει ο πελάτης». ΠΑΓΚΌΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΕΡΆΣΤΙΑ Η εξέλιξη της εφοδιαστικής αλυσί- δας leasing από τη δεκαετία του ’80, λόγου χάριν, του περασμένου αιώνα έως το 2020, αφορούσε κυρίως την ανάπτυξη μέσω εξαγορών και την απόκτηση ανταγωνιστικού μεριδί- ου αγοράς. Όσοι εργάζονται πολλά χρόνια στον κλάδο θα θυμούνται πό- σους παρόχους leasing μπορούσαν να επιλέξουν πριν από 30 χρόνια, όταν προμηθεύονταν εταιρικά αυτοκίνητα. Οι τοπικοί παίκτες μικρού και μεσαί- ου μεγέθους με επιχειρήσεις 20, 30 ατόμων και συνολικό μέγεθος στόλου κάτω των 10.000 οχημάτων ήταν κοι- νοί και αρκετά καλοί. Σταδιακά, οι συγχωνεύσεις και οι εξαγορές άλλαξαν το τοπίο, οι πά- ροχοι έγιναν μεγαλύτεροι και πιο επαγγελματίες. Ξεκίνησε η τάση των περιφερειακών παρόχων και το έργο του διαχειριστή στόλου άλλαξε από το τοπικό πεδίο σε διεθνές. Οι περι- φερειακοί πάροχοι έγιναν Ευρωπαίοι πάροχοι, προς ικανοποίηση των Ευ- ρωπαίων διαχειριστών στόλου και των αντίστοιχων υπεύθυνων προμηθειών τους, στους οποίους άρεσε η ιδέα μεί- ωσης του αριθμού προμηθευτών και βελτίωσης των τιμών μέσω του όγκου. Τι γίνεται όμως το 2020; Όλοι οι συνήθεις ύποπτοι της εφοδιαστικής Η ανάπτυξη των εταιρειών leasing LEASING – RENTAL Μετά από αρκετές δεκαετίες σχετικά ασφαλούς και προβλέψιμης ανάπτυξης, οι πάροχοι leasing έχουν εισέλθει σε μια εποχή που απαιτεί μια διαφορετική στρατηγική, για να παραμείνουν οι μέτοχοι ικανοποιημένοι. Η φύση του επενδυτή υπήρξε πάντοτε καθοριστικός παράγοντας για τον τύπο ανάπτυξης που επιθυμεί η εταιρεία leasing: οι πάροχοι που ανήκουν σε αυτοκινητοβιομηχανίες θα υποστηρίξουν την ανάπτυξη του brand, οι εταιρείες που ανήκουν σε τράπεζες συνήθως αποφεύγουν περισσότερο τον κίνδυνο και υιοθετούν στρατηγικές επέκτασης που αντισταθμίζουν πιθανές απώλειες. 8 ΙΟΥΛΙΟΣ 2020
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=