Fleet Business #4

και το κοινό- θα αποτελέσει το τίμημα της επιχειρηματικής δραστηριότητας σε έναν κόσμο μετά τον κορωνοϊό. Αυτό πιθανόν να ισχύει πολλαπλώς για την κινητικότητα διαμοιρασμού (ride-hailing, μεταφορά κατά πα- ραγγελία, διαμοιρασμός ποδηλάτων, ηλεκτρικών σκούτερ) και τις μαζικές μεταφορές. u Αυξανόμενη εξάρτηση από το ηλε- κτρονικό εμπόριο και την παράδοση στο σπίτι. Οι κίνδυνοι για την υγεία με την επίσκεψη σε πολυπληθή κατα- στήματα σε σχέση με τις παραγγελίες από το σπίτι επιταχύνουν την ταχεία μετάβαση προς τις διαδικτυακές λια- νικές πωλήσεις και την παράδοση στο σπίτι. Προφανέστατα θα υπάρξει αυξημένη προσοχή και καινοτομία για βελτιστοποίηση της εφοδιαστι- κής αλυσίδας, μεταφορές μεγάλων αποστάσεων και τη διακίνηση τελι- κής παράδοσης εμπορευμάτων, με εκτεταμένες δοκιμές και ανάπτυξη αυτόματης παράδοσης μέσω ρομπότ και drone, καθώς και εξ αποστάσεως χειρισμός και αυτόνομη κίνηση μετα- φορών μεγάλων αποστάσεων. u Δράση: Εξερεύνηση τρόπων αξιο- ποίησης του ηλεκτρονικού εμπορίου και της παράδοσης κατ’ οίκον. Οι δι- αδικτυακές διαδικασίες λιανικής και τελικής παράδοσης αναπτύσσονταν ήδη ραγδαία πριν από τον κορωνοϊό και η πανδημία μάλλον θα επιταχύ- νει την τάση. Οι εταιρείες σε όλο το φάσμα της κινητικότητας πρέπει να εξετάσουν πώς μπορούν να προσεγ- γίσουν καλύτερα το χώρο. Αυτό ίσως σημαίνει νέα έμφαση στα επαγγελμα- τικά οχήματα, επιτάχυνση ανάπτυξης λύσεων παράδοσης (όπως αυτόνομα ρομπότ ή drone) ή μετατόπιση πόρων από τη μετακίνηση ανθρώπων στην κυκλοφορία αγαθών, όπως έκαναν ορισμένοι πάροχοι ride-hailing. u Ένα αναδιαμορφωμένο τοπίο κινη- τικότητας. Λίγοι θα επιβιώσουν από την κρίση στο οικοσύστημα μεταφο- ρών. Κάποιοι παίκτες θα αποσυρθούν, κάποιοι νεοεισερχόμενοι θα προκύ- ψουν, θα σφυρηλατηθούν συνεργασί- ες και οι επενδύσεις θα υποχωρήσουν, θα ρέουν και θα ανακατανεμηθούν. Ίσως προκύψουν νέες καταναλωτικές προτιμήσεις, νέες πρακτικές και νέα επιχειρηματικά μοντέλα. Η κινητικότη- τα, ήδη ένας πολύ δυναμικός χώρος, φαίνεται πως θα καταστεί ακόμα πιο ρευστή τους επόμενους μήνες. u Δράση: Καταγραφή των υφιστάμε- νων συνεργατών σας στο οικοσύστη- μα και αξιολόγηση των νέων συνερ- γασιών που ενδέχεται να χρειαστούν. Ανάπτυξη ισχυρής και ενεργούς ικα- νότητας ανίχνευσης αγοράς, ανταγω- νισμού και οικοσυστημάτων για υπο- στήριξη της προσπάθειας. Η εμπλοκή και η συνεργασία δημόσιου-ιδιωτικού τομέα προφανώς θα υπάρξουν σε κάθε μελλοντική κινητικότητα, οπό- τε η ενεργή οικοδόμηση αυτών των σχέσεων θα μπορούσε να αποφέρει κέρδη. Πέρα από αυτές τις σκέψεις «άνευ μεταμέλειας», κάθε σενάριο διαθέτει περιθώρια για ευρύ φάσμα αποτελε- σμάτων κινητικότητας. Υπάρχει ένας κόσμος στον οποίο ο ιός περνάει σχε- τικά γρήγορα και η οικονομική ζημία είναι οξεία αλλά βραχύβια - και στον οποίο τα άτομα αναδιπλώνονται σε παλιές συνήθειες, όπου κυριαρχούν τα ιδιωτικά αυτοκίνητα, που λειτουρ- γούν με ορυκτά καύσιμα και με ακό- μα λιγότερες βιώσιμες εναλλακτικές από αυτές που γνωρίσαμε τα τελευ- ταία χρόνια. Ομοίως, ένα σενάριο που προβλέπει συνεχή κύματα μόλυνσης, κατάρρευση της κρατικής συνεργασί- ας και αύξηση παρεμβατικής εποπτεί- ας θα μπορούσε να εντοπίσει χώρο για ένα νέο τοπίο κινητικότητας, με ανανεωμένες δημόσιες συγκοινωνί- Ποιο από αυτά τα αποτελέσματα είναι πιο πιθανό εξαρτάται ιδιαίτερα από τις αποφάσεις χιλιάδων ενδιαφερομένων μερών στους επόμενους μήνες 65 ΙΟΥΛΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=