Fleet Business #4

επίσης επιθυμητές, ακόμα και όταν πολλές κυβερνήσεις αγωνίζονται να τις χρηματοδοτήσουν όντας στα πρό- θυρα μιας εκτεταμένης οικονομικής ύφεσης. Η Κίνα υποστηρίζει τα έργα ορισμένων χωρών μέσω της πρωτο- βουλίας Belt and Road. Οι κατανα- λωτές έλκονται από τα μακροπρό- θεσμα μοντέλα leasing, συνδρομών και ενοικίασης προς ιδιοκτησία, που πρωτοπορούν στην Ανατολική Ασία, καθώς ο κόσμος αποφεύγει τις ακρι- βές αγορές. ΣΕΝΆΡΙΟ 4: ΜΟΝΑΧΙΚΟΊ ΛΎΚΟΙ Οι εθνικές, περιφερειακές και τοπικές κυβερνήσεις αποκτούν μεγαλύτερη εξουσία, καθώς προσπαθούν να κα- ταπολεμήσουν τον κορωνοϊό. Οι πό- λεις επιβάλλουν το διαμοιρασμό δε- δομένων και ρυθμίζουν ενεργά την κινητικότητα μέσω παρακολούθη- σης και ελέγχου (π.χ. κοστολόγηση), κατ΄αρχήν ως τρόπους ελέγχου του Covid-19 και στη συνέχεια ως τρόπους επίτευξης άλλων, συστημικών στόχων. Το απόρρητο των δεδομένων και η κυ- βερνοασφάλεια οδηγούν σε αυξημέ- νη κυβερνητική εποπτεία. Οι πόλεις, οι κομητείες, οι πολιτείες και οι περιφέρειες επιδιώκουν αυξη- μένο έλεγχο της κυκλοφορίας αν- θρώπων και αγαθών στην επικράτειά τους, προκαλώντας πολλά νομικά θέματα στον ιδιωτικό τομέα και άλλα επίπεδα διακυβέρνησης. Οι κυβερ- νήσεις ασκούν ισχυρή επιρροή στις ροές κεφαλαίων, κατευθύνοντάς τις προς «εθνικούς πρωταθλητές» των παραδοσιακών κλάδων, με έμφαση στη δημιουργία θέσεων εργασίας. Οι αυξανόμενες γεωπολιτικές εντά- σεις και οι ανησυχίες σχετικά με την ετοιμότητα για ιούς καθιστούν τους στρατούς κορυφαία πηγή επενδύσε- ων στην καινοτομία κινητικότητας. Οι αγορές ενέργειας και μπαταριών κα- τακερματίζονται και μετατοπίζονται σε τοπική παραγωγή, ωθώντας ορισμέ- νους (π.χ., τις Ηνωμένες Πολιτείες) σε συνεχιζόμενη εξάρτηση από κινη- τήρες εσωτερικής καύσης, ενώ άλλοι (Κίνα) επιτείνουν τις προσπάθειες για ηλεκτρικούς κινητήρες. Απουσι- άζουν οι μεγάλες αλυσίδες τροφο- δοσίας μπαταριών, η ανάπτυξη και η διάδοση ορισμένων τύπων οχημάτων (ηλεκτρικά αεροσκάφη κατακόρυφης προσαπογείωσης, π.χ.) σε συγκεκρι- μένες αγορές. Υπάρχει μια σημαντική και συνεχής αλλά άνιση μείωση ατομικών μετα- κινήσεων με όλα τα μέσα, καθώς τα κύματα της πανδημίας οδηγούν σε παραγγελίες από το σπίτι, σε μόνιμες ρυθμίσεις εργασίας από το σπίτι για όσους μπορούν και αυξημένη χρήση τηλεϊατρικής και ψηφιακών υπηρε- σιών. Οι διαδικασίες διαμοιρασμού μειώνονται υπέρ ιδιωτικών, ιδιοκτη- σιακών επιλογών και οι υπόλοιπες επι- λογές διαμοιρασμού προσαρμόζονται για να παρέχουν νέες λύσεις στους χρήστες (π.χ., οχήματα με διαχωριστι- κά, εσωτερικούς αυτοκαθαριζόμενους χώρους και πιστοποιητικά υγιεινής), όσο υπάρχει ο φόβος του ιού. Τα ιδιω- τικά αυτόνομα οχήματα περιορίζονται στους λίγους που μπορούν να τα αγο- ράσουν. Οι μετακινήσεις για μερικούς επιμηκύνονται, καθώς όσοι μπορούν φεύγουν από τις πυκνοκατοικημένες πόλεις για τα προάστια και εργάζονται με τηλεργασία. Οι μη κερδοφόροι ή οι μη χρηματοδοτούμενοι πάροχοι κινη- τικότητας κλείνουν ή απορροφώνται από ανταγωνιστές με καλύτερη κεφα- λαιοποίηση. Σε ορισμένες περιπτώ- σεις, οι κυβερνήσεις παίρνουν μερίδια και οι πάροχοι μικρομεταφορών, ride- hail και μικροκινητικότητας καθίστα- νται σχεδόν δημόσιες συγκοινωνίες. Οι αλυσίδες εφοδιασμού μειώνονται δραστικά, καθώς οι χώρες αναγκά- ζουν την παραγωγή να επιστρέψει. Υπάρχει άνθηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο και την τελική παράδοση, καθώς το λιανικό εμπόριο καταρρέει υπό το συνδυασμό του φόβου διαρ- κούς οικονομικής δυσπραγίας και με- τάδοσης ασθενειών, με αποτέλεσμα την ταχεία ανάπτυξη της αυτόνομης τεχνολογίας οχημάτων για την εφο- διαστική. Στο σενάριο «Μοναχικοί λύκοι» οι πόλεις επιδιώκουν αυξημένο έλεγχο της κυκλοφορίας ανθρώπων και αγαθών, προκαλώντας πολλά νομικά θέματα στον ιδιωτικό τομέα 62 ΙΟΥΛΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=