Fleet Business #4

ΣΧΗΜΑ 5: ΑΝΑΚΑΜΨΗ ΕΞ ΑΝΑΤΟΛΩΝ - ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Πηγή: Deloitteanalysis ΤΟΜΕΑΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ Αυτοκινητο- βιομηχανία Τεχνολογία Εμπορευματικές μεταφορές – Logistics Κινητικότητα διαμοιρασμού Δημόσιες μεταφορές Τοπικές αρχές Η σοβαρή οικονομική συρρίκνωση πλήττει δυσανάλογα τις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες των οποίων τα χαρτοφυλάκια βρίθουν από SUV, pick-ups και πολυτελή οχήματα. Ασιατικές επιχειρήσεις, μερικές με κυβερνητική υποστήριξη, επενδύουν σε δυτικές εταιρείες Επικρατούν όλο και περισσότερο τα μικρά αυτοκίνητα, καθώς και τα ηλεκτρικά Οι κατασκευαστές προσφέρουν περισσότερη και πιο διαφοροποιημένη χρηματοδότηση και προϊόντα leasing B2B και B2C και αναπτύσσουν περισσότερες συνεργασίες με άλλα ενδιαφερόμενα μέρη του οικοσυστήματος, όπως δανειστές και πωλητές αυτοκινήτων. Ευρωπαίοι και Αμερικανοί κατασκευαστές υστερούν στην τεχνολογική ισοτιμία και επιζητούν μέτρα προστασίας, παραδίδοντας τελικά μερίδιο αγοράς στους Ασιάτες. Η ανάπτυξη τεχνολογίας κινητικότητας μετατοπίζεται προς ανατολάς και επιταχύνεται, με εξελίξεις στη χωρητικότητα μπαταριών, την ταχυφόρτιση, τις τεχνολογίες ευφυούς δικτύου, την αυτονομία και τη συνδεσιμότητα οχημάτων Μεγάλες ασιατικές εταιρείες τεχνολογίας επιταχύνουν τις προσπάθειες εξαγωγών και αναπτύσσουν τις λύσεις τους παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων της διατήρησης αστικής κινητικότητας και των τηλεπικοινωνιών Οι δυτικές εταιρείες επιζητούν προστασία, που μπορεί να τους δώσει το χρόνο να ανακάμψουν Το ηλεκτρονικό εμπόριο επιταχύνεται, μέσω αυτόνομων τελικών απραδόσεων και πλατφορμών γενικής χρήσης, που επιτρέπουν μετακίνηση (MaaS), καθώς και διαδικτυακών αγορών και παραδόσεων, που καθίστανται δυνατές μέσω ασιατικού εξοπλισμού και ΙΡ Η Κίνα επιχειρεί να εξάγει τις πρωτοποριακές της δυνατότητες στο χώρο αυτό, που ήδη υπήρχαν προ της πανδημίας Σημαντική συγκέντρωση, με μεγάλες ασιατικές εταιρείες, ride hail και μικροκινητικότητας να επικρατούν όλο και περισσότερο διεθνώς Μερικοί χρήστες χρησιμοποιούν τρόπους διαμοιρασμού προς αποφυγή του κόστους ιδιοκτησίας αυτοκινήτου, λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης, αλλά η ανάκαμψη αργεί, λόγων φόβων για τον ιό Πολλές εταιρείες μεταφορών περνούν σοβαρή κρίση με μειωμένη επιβατικότητα και μειωμένη κρατική επιχορήγηση, ιδιαίτερα στη Δύση Όμως, με παράδειγμα την Κίνα, την Ιαπωνία, τη Σιγκαπούρη και άλλες ασιατικές χώρες, οι επενδύσεις σε μεταφορές κρίνονται όλο και πιο συμφέρουσες. Η Κίνα χρηματοδοτεί κάποια προγράμματα σε αντάλλαγμα υποδομών, εξοπλισμού και συμβολαίων υποστήριξης Οι ασιατικές πόλεις γίνονται πρότυπα πεδία δοκιμών για τη θέσπιση ευρέων, ολοκληρωμένων προσεγγίσεων καινοτομιών νέας κινητικότητας. Εκμεταλλευόμενες τη συλλογή δεδομένων και προηγμένων αναλυτικών συστημάτων, οι πόλεις προσεγγίζουν θετικότερα τη διαχείριση και βελτιστοποίηση της κινητικότητας, παίρνοντας για παράδειγμα μεγαλουπόλεις της Ανατολικής Ασίας. Οι κυβερνήσεις της Ανατολικής Ασίας έχουν αναθαρρήσει και συνεργάζονται με «πρωταθλητές» του ιδιωτικού τομέα για την εξαγωγή αυτών των ανεπτυγμένων συστημάτων παγκοσμίως, ενώ κάποιες δυτικές πόλεις διστάζουν σε θέματα ιδιωτικότητας και ασφάλειας 60 ΙΟΥΛΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=