Fleet Business #4

ΣΕΝΆΡΙΟ 1: ΜΙΑ ΠΕΡΑΣΤΙΚΉ ΚΑΤΑΙΓΊΔΑ Οι οξείες αλλά σύντομες οικονομικές κρίσεις καθώς και οι κρίσεις δημόσιας υγείας επιφέρουν κάποιες μεταβολές διαρκείας στις τάσεις κινητικότητας, συμπεριλαμβανομένων της αυξημέ- νης εξάρτησης από το ηλεκτρονικό εμπόριο και την παράδοση κατ΄οίκον και της μεγαλύτερης έμφασης στην υγιεινή και την ασφάλεια. Παρά την προσωρινή υποχώρηση, οι περισ- σότεροι πάροχοι και οι κυβερνήσεις επιστρέφουν στους προηγούμενους ρόλους τους. Οι «τυπικές» δυναμικές επιβράδυνσης επιχειρηματικού κύ- κλου ενεργοποιούνται, με ευρύτερη ενοποίηση από μικρές startup έως μεγαλύτερους φορείς κινητικότητας. Η πανδημία Covid-19, ενώ είναι σχετι- κά σύντομη, αλλάζει το τοπίο της κινη- τικότητας με τρόπους που διαρκούν. Οι καταναλωτές δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην υγιεινή αυτοκινήτων, λεωφορείων, τρένων και ποδηλάτων και σκούτερ διαμοιρασμού, προκα- λώντας τη δημιουργία νέων υλικών αυτοκαθαρισμού, προγραμμάτων πιστοποίησης και εξοπλισμού – π.χ., διαχωριστικά επιβατών. Η τάση προς το ηλεκτρονικό εμπόριο επιταχύνεται, καθώς και η σημασία των δικτύων τε- λικής παράδοσης, που διευκολύνεται από όλο και πιο αυτόνομα οχήματα και ψηφιοποίηση της αλυσίδας αξίας logistics. Η εμπειρία διαδικασίας με- ταφοράς ενισχύεται από την πρόοδο της ψηφιακής ψυχαγωγίας και την παραγωγικότητα που οφείλεται στην πανδημία, συμπεριλαμβανομένων, εν- δεχομένως, εφαρμογών επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας (AR – VR). Το οικοσύστημα κινητικότητας κά- νει «παύση». Οι εξελίξεις στις νέ- ες τεχνολογίες, τους τρόπους και τα επιχειρηματικά μοντέλα τίθενται σε προσωρινή ακινησία, καθώς τα βραχυπρόθεσμα κυβερνητικά μέτρα υποστήριξης και η χαλάρωση των κα- νονισμών σε ορισμένες αγορές πα- ρέχουν στους υφιστάμενους φορείς (αυτοκινητοβιομηχανίες, προμηθευ- τές και εμπόρους, καθώς και αερο- πορικές εταιρείες, εταιρείες μαζικών μεταφορών, σημαντικούς αερομετα- φορείς και άλλους) σανίδα σωτηρίας για επιστροφή σε οικεία προϊόντα και υπηρεσίες. Η κρατική χρηματοδότηση στοχεύει στην επανεκκίνηση της οικο- νομίας με επιστροφή των εργαζομέ- νων. Οι αμερικανικές και ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες μειώνουν τις επενδύσεις σε ηλεκτρικά ή / και αυ- τόνομα οχήματα, ενώ τα πρακτορεία διαμετακόμισης δεν προβαίνουν σε εκσυγχρονισμό παλαιών υποδομών και στόλων. Η πρόοδος προς τον αυ- τοματισμό επιβραδύνεται προσωρινά, καθώς οι κυβερνήσεις δίνουν προτε- ραιότητα στην επιστροφή του κόσμου στην εργασία. Παράλληλα, η χρηματο- δότηση επιχειρήσεων για πιο ριψοκίν- δυνες, πιο μακροπρόθεσμες καινοτο- μίες επιβραδύνεται καθώς το χρονικό πλαίσιο απόδοσης της επένδυσης επιμηκύνεται. Το επιχειρηματικό οι- κοσύστημα κινητικότητας υφίσταται ένα ξεσκαρτάρισμα, καθώς startup χαμηλής κεφαλαιοποίησης κλείνουν και ακόμα και μερικοί καθιερωμένοι παίκτες βλέπουν τις επιχειρήσεις τους να απειλούνται. Ορισμένες εταιρείες τεχνολογίας καλής κεφαλαιοποίησης είναι σε θέση να ενισχύσουν τη θέση τους στην αγορά. Ενώ χαλαρώνουν οι ταξιδιωτικοί πε- ριορισμοί, ορισμένες εταιρείες διατη- ρούν επιλογές εργασίας από το σπίτι, αλλά σε μικρούς αριθμούς, που δεν επηρεάζουν τα συνολικά πρότυπα κινητικότητας. Οι παλιές συνήθειες επιστρέφουν γρήγορα, όπως η κυκλο- φοριακή συμφόρηση και η μειωμένη ποιότητα του αέρα σε πολλές πόλεις και πιθανώς επιδεινώνονται από την απροθυμία ορισμένων να χρησιμο- ποιούν μαζικές συγκοινωνίες. Η ανά- πτυξη της τάσης παράδοσης στο σπίτι προκαλεί περισσότερη συμφόρηση. Τούτου λεχθέντος, ορισμένες πόλεις που υιοθέτησαν μια πιο προοδευτι- κή, βιώσιμη προσέγγιση μπορεί να προσπαθήσουν να κρατήσουν νέους τρόπους κινητικότητας, επαναπροσ- διορίζοντας τις υποδομές με ενεργό τρόπο (ποδηλασία, περπάτημα) και ίσως αντιπροσωπεύουν μια πρωτοπό- Στο σενάριο της «Περαστικής Καταιγίδας» η πανδημία, ενώ είναι σχετικά σύντομη, αλλάζει το τοπίο της κινητικότητας με τρόπους που διαρκούν 56 ΙΟΥΛΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=