Fleet Business #4
όχι απαραίτητη σύνδεση μεταξύ του ηγετικού ρόλου του δημόσιου τομέα (Ποιος ηγείται; παραπάνω) και μιας ρυθμιζόμενης προσέγγισης. Οι κυ- βερνήσεις μπορούν να ορίσουν το πρόγραμμα και να διατυπώσουν ένα όραμα, αλλά να απευθυνθούν στον ιδιωτικό τομέα για την πραγματο- ποίηση αυτού του οράματος με τον καλύτερο τρόπο, θεσπίζοντας ήπια ρυθμιστική προσέγγιση. 4 Πώς χρησιμοποιούνται τα προ- σωπικά δεδομένα; Συλλογή και ομαδοποίηση ή προστασία ιδιωτικό- τητας και ασφάλεια. Τα δεδομένα βρί- σκονται στο επίκεντρο του μέλλοντος της κινητικότητας, απαιτώντας από τον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα να ευθυγραμμιστούν με τα πρότυπα, το νομικό πλαίσιο και τους οικονο- μικούς όρους για ασφαλή, στιβαρή ανταλλαγή δεδομένων. Συγχρόνως, οι ανησυχίες για την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια κυβερνοχώρου αυξά- νονται και αποτελούν προτεραιότητα. Η ΚΑΤΆΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΌΤΗΤΑΣ ΠΡΙΝ ΑΠΌ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΊΑ Το κέντρο βάρους στην κινητικότητα βρισκόταν σε πολύ διαφορετικό επί- πεδο πριν από λίγους μήνες. Παρά τις σημαντικές διαφορές μεταξύ γεωγρα- φικών περιοχών, τρόπων, τεχνολογιών και τομέων κινητικότητας, στο ευρύ- τερο και πιο συγκεντρωτικό επίπεδο, η ομάδα εμπειρογνωμόνων χαρακτή- ρισε το τοπίο κινητικότητας προ κορω- νοϊού σύμφωνα με το σχήμα 1. u Η ηγεσία τείνει προς τον ιδιωτικό τομέα λόγω του γρήγορου ρυθμού τεχνολογικής καινοτομίας (για παρά- δειγμα, ηλεκτρικά συστήματα κίνησης και αυτόνομα συστήματα οδήγησης), των νέων επιχειρηματικών μοντέλων (εταιρείες δικτύου μεταφορών), ενός εκτεταμένου συνόλου τρόπων μετακί- νησης (drone, ηλεκτρικά σκούτερ και ποδήλατα) και μιας σταθερής εισροής επενδυτικών κεφαλαίων. Τα τελευταία χρόνια η διαφορά άρχισε να γέρνει υπέρ του δημόσιου τομέα, καθώς πολ- λές πόλεις και διάφοροι άλλοι προ- σπάθησαν να αναλάβουν πιο ενεργά το μέλλον της κινητικότητάς τους. u Οι προτεραιότητες δίνουν έμφαση σε μεμονωμένες μετακινήσεις, με πολλούς παρόχους τεχνολογίας και κινητικότητας (ride-hailing και μι- κροκινητικότητα, αλλά και λιανοπω- λητές και ναυλωτές / μεταφορείς) που προσφέρουν υπηρεσίες πολλαπλών επιλογών στους καταναλωτές, αλλά με παρενέργεια τη χειροτέρευση των συστημικών προκλήσεων, όπως κυ- κλοφοριακή συμφόρηση, εκπομπές και αταξία στους δρόμους. Καθώς τα ζητήματα αυτά γίνονται εντονότερα, ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας έδειξαν αυξανόμενο ενδιαφέρον για την αντιμετώπισή τους. Η δυναμική επεκτείνεται στις εμπορευματικές μεταφορές, όπου αυξήθηκαν οι προ- σπάθειες για σύνδεση διαφορετικών στοιχείων ώστε να μειωθεί ο ανταγω- νισμός και η αναποτελεσματικότητα. u Οι αγορές τείνουν προς ένα λι- γότερο ρυθμισμένο περιβάλλον, με σχετικά λίγους περιορισμούς για τις επιχειρήσεις και όποιους άλλους διε- ρευνούν νέες μορφές κινητικότητας. Με ορισμένες εξαιρέσεις, η ανάπτυξη και εξάπλωση αυτόνομων οχημάτων και προηγμένων συστημάτων υποβο- ήθησης οδήγησης, συνδεσιμότητας οχημάτων και νέων τρόπων και επι- χειρηματικών μοντέλων δεν παρεμπο- δίστηκε υπερβολικά από εκτεταμένη αυστηρή ρύθμιση. Και αυτό επίσης άρχισε να αλλάζει τους τελευταίους μήνες, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές σε διάφορες περιπτώσεις εκδίδουν πιο σαφείς και δεσμευτικούς κανόνες. u Τα προσωπικά δεδομένα τείνουν να ευνοούν το ατομικό απόρρητο και την ασφάλεια, αν και με μεγάλες διαφορές μεταξύ των χωρών. Αντι- παραβάλλετε τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της Ευρώ- πης ή το Νόμο περί Απορρήτου των Καταναλωτών της Καλιφόρνιας με το εκτεταμένο σύστημα παρακολούθη- σης της Κίνας. Εν μέσω μιας αναδυ- όμενης «techlash» (αυξανόμενη αντί- δραση ενάντια στις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας) και ολοένα και πιο αμφι- λεγόμενων αντιπαραθέσεων σχετικά με τα δεδομένα κινητικότητας μεταξύ πόλεων και ιδιωτικού τομέα, η τάση φαίνεται να αποδίδει μεγαλύτερη έμ- φαση στην προστασία της ιδιωτικότη- τας και την ασφάλεια. Αυτή η εκτίμηση της παρούσας κατά- στασης είναι ομολογουμένως εντυ- πωσιακή, αν και γνωστή από τη μακρά εμπειρία μέσω εμπλοκής με φορείς κινητικότητας σε ολόκληρο το οικο- σύστημα. Ακόμα και πριν από τον Covid-19 υπήρχαν μεγάλες διαφορές στον τρόπο με τον οποίο οι πόλεις και οι εταιρείες εξισορροπούσαν αυτές τις διαφορετικές διαστάσεις, όπως έδειξε η εργασία της Deloitte με το World Economic Forum για τα Αδι- ΣΧΗΜΑ 1: Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΠΡΟ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ Πηγή: Deloitteanalysis Ηγεσία Προτεραιότητα Αγορές Προσωπικά δεδομένα Δημόσιος Τομέας Ιδιωτικός Τομέας Συστημικά αποτελέσματα Ατομικά ταξίδια Κυβερνητικές ρυθμίσεις Καινοτομία οδηγούμενη από την αγορά Συλλογή και ομαδοποίηση Ιδιωτικότητα και ασφάλεια Η ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ Κατάσταση προ COVID Τάση προ COVID Ακόμα και πριν από τον Covid-19 υπήρχαν μεγάλες διαφορές στον τρόπο με τον οποίο οι πόλεις και οι εταιρείες εξισορροπούσαν τις διαφορετικές διαστάσεις 53 ΙΟΥΛΙΟΣ 2020
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=