Fleet Business #4

Ελπίζουμε πως οι επιχειρηματικοί ηγέ- τες θα χρησιμοποιήσουν αυτά τα σε- νάρια για τον εντοπισμό των κύριων πηγών αβεβαιότητας, τον καθορισμό στρατηγικών επιλογών αντιμετώπισης διαφόρων παραγόντων, τη σκιαγράφη- ση πιθανών διαδρομών προς το μέλ- λον και την επισήμανση των δεικτών εκείνων που πρέπει να προσέχουν οι συμμετέχοντες σε τομείς κινητικότη- τας. Κάτι τέτοιο θα προσδώσει σταθε- ρότερες βάσεις, καθώς το περιβάλλον θα καθίσταται σαφέστερο τους επόμε- νους μήνες και θα βοηθήσει τα ενδι- αφερόμενα μέρη όλου του φάσματος των μεταφορών να προβούν σε ορθό- τερες επιλογές κατά τη σχεδίαση μιας πορείας που θα επιταχύνει τη συλλογι- κή μας μετατόπιση προς ένα καλύτερο μέλλον κινητικότητας. ΤΟ ΠΕΡΊΓΡΑΜΜΑ ΕΝΌΣ ΑΝΑΔΥΌΜΕΝΟΥ ΟΙΚΟΣΥΣΤΉΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΌΤΗΤΑΣ Τα τελευταία πέντε χρόνια, ο τρόπος με τον οποίο μετακινούνται άνθρωποι και αγαθά από το σημείο Α στο σημείο Β αλλάζει, με τη βοήθεια συγκλινου- σών τεχνολογικών και κοινωνικών τά- σεων: ταχεία ανάπτυξη του carsharing και ridesharing, αυξανόμενη αξιοπι- στία ηλεκτρικών και εναλλακτικών συστημάτων κίνησης, νέα, ελαφρά υλικά και ανάπτυξη συνδεδεμένων και, τελικά, αυτόνομων οχημάτων. Το αποτέλεσμα είναι η εμφάνιση ενός νέου οικοσυστήματος κινητικότητας που υπόσχεται ταχύτερες, φθηνότε- ρες, καθαρότερες, ασφαλέστερες, πιο αποδοτικές και πιο προσωποποιημέ- νες μετακινήσεις. Ενώ αυξάνεται η αβεβαιότητα, ιδίως σχετικά με την ταχύτητα της αλλαγής, μια θεμελιώδης μετατόπιση οδηγεί σε αποστασιοποίηση από τα ιδιόκτητα οχήματα με οδηγό, προς ένα μελλο- ντικό σύστημα κινητικότητας (αλλά όχι αποκλειστικά) απρόσκοπτων πο- λυτροπικών μετακινήσεων με οχήμα- τα χωρίς οδηγό και διαμοιρασμένη κινητικότητα. Εκτός των αυτοκινητο- βιομηχανιών και της διαμετακόμισης, οι κλάδοι ασφάλισης και υγειονομικής περίθαλψης έως και ενέργειας και μέ- σων ενημέρωσης εξετάζουν τη δυνα- τότητα δημιουργίας αξίας σε αυτό το αναδυόμενο περιβάλλον. Καθώς αυτό το οικοσύστημα ωριμά- ζει, αναδεικνύεται το κέντρο βάρους του σε τέσσερις βασικές διαστάσεις - ηγεσία, προτεραιότητες, αγορές και προσωπικά δεδομένα. Αυτά τα στοι- χεία κινούνται πέραν συγκεκριμένων τεχνολογιών ή τρόπων και περιγρά- φουν τις βασικές επιλογές και συμ- βιβασμούς με τα οποία παλεύουν οι φορείς κινητικότητας. Δίνουν έναν κατά προσέγγιση χαρακτηρισμό των βασικών χαρακτηριστικών του οικο- συστήματος. 1 Ποιος ηγείται; Δημόσιος τομέας έναντι ιδιωτικού. Σχεδόν κάθε πτυχή της κινητικότητας περιλαμβάνει μια πολύπλοκη αλληλεπίδραση μετα- ξύ κυβερνητικών και επιχειρηματικών ενεργειών και υπάρχει μια σειρά δρα- στηριοτήτων στις οποίες κάθε πλευρά μπορεί να ηγείται. Σε ορισμένες πε- ριπτώσεις, οι οργανισμοί μπορούν να επιδιώκουν τη διαμόρφωση οράματος κινητικότητας, προτεραιοτήτων και συμπεριφορών. Σε άλλες, μπορούν να αναθέτουν στον ιδιωτικό τομέα, επι- τρέποντας στις εταιρείες να ηγηθούν. 2 Ποια είναι η προτεραιότητα; Συ- στημικά ή ατομικά αποτελέσμα- τα. Πρέπει οι ηγέτες να επιδιώκουν διαχείριση κινητικότητας για μεγιστο- ποίηση της ελευθερίας, ευελιξίας και ποικιλομορφίας επιλογής του κατα- ναλωτή ή πρέπει να διαμορφωθούν ατομικές συμπεριφορές και αποτε- λέσματα επ΄ωφελεία του συνολικού δικτύου; Στις πόλεις, οι οργανισμοί μπορούν να χρησιμοποιούν πολιτική και κανονισμούς (συμπεριλαμβανο- μένων των τελών και των τιμών) για να ενθαρρύνουν γενικότερη συνολική απόδοση και μειωμένη συμφόρηση, για παράδειγμα, ή να ενθαρρύνουν ή να επιβάλλουν την πρόσβαση σε μη εξυπηρετούμενες κοινότητες. Σε ένα δίκτυο μεταφοράς εμπορευμάτων, οι εταιρείες ή οι οργανισμοί μπορούν να περιορίσουν την ταχύτητα παρά- δοσης, τη διαφάνεια και την ευελιξία, ώστε να υπάρξει καλύτερη αντιστοί- χηση φορτίων-οχημάτων σε ολόκλη- ρο το δίκτυο. 3 Πώς διαρθρώνονται οι αγορές; Κυβερνητικές ρυθμίσεις έναντι καθοδήγησης από την αγορά. Οι νέ- ες υπηρεσίες και τεχνολογίες -στην κινητικότητα και αλλού- ξεπερνούν συχνά τους κανονισμούς. Πρέπει οι κυβερνήσεις να θεσπίζουν προληπτι- κές πολιτικές, νομοθεσία και ρυθμί- σεις για να καθορίσουν τις κατευθυ- ντήριες γραμμές εντός των οποίων οφείλει να ενεργεί ο ιδιωτικός τομέ- ας ή να επιτρέψουν στις επιχειρήσεις μια πιο ανοιχτή προσέγγιση βάσει της αγοράς, για να δώσουν το ρυθμό της καινοτομίας και να ακολουθήσουν οι κανονισμοί; Σημειώστε πως υφίστα- ται ένας θετικός συσχετισμός, αλλά Τα τελευταία πέντε χρόνια, ο τρόπος με τον οποίο μετακινούνται άνθρωποι και αγαθά από το σημείο Α στο σημείο Β αλλάζει, με τη βοήθεια συγκλινουσών τεχνολογικών και κοινωνικών τάσεων 52 ΙΟΥΛΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=