Fleet Business #4

ΤΑ ΥΒΡΙΔΙΚΆ plug-in και τα ηλεκτρικά οχήματα θα διαδοθούν περισσότερο στις ευρωπαϊκές χώρες τώρα που ο στόχος των 95g / χλμ CO 2 πιέζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να τα προ- ωθήσουν μαζικά και οι επιχειρήσεις βλέπουν πως επέρχεται ισοτιμία TCO (συνολικού κόστους χρήσης) με τα συμβατικά αυτοκίνητα. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων επεν- δύουν ιδιαιτέρως στην εκπαίδευση του προσωπικού τους μετά την πώ- ληση ώστε να εξοικειωθούν με τις τεχνικές πτυχές ενός ηλεκτροκίνη- του συστήματος μετάδοσης κίνησης. Η ασφάλεια είναι η υπ’ αριθμόν ένα προτεραιότητα όταν εργάζεται κά- ποιος σε ένα σύστημα υψηλής τάσης. Και δικαίως, η τάση κυμαίνεται από 200 έως 800 βολτ - αρκετά για να σκοτώσουν κάποιον. Συγκριτικά, ένα συμβατικό αυτοκίνητο λειτουργεί με μπαταρία 12 βολτ. Ελπίζουμε ότι οι εργαζόμενοι πρώτων βοηθειών είναι σωστά εκπαιδευμένοι για την αντιμετώπιση ατυχημάτων που αφορούν υβριδικά και ηλεκτρικά οχή- ματα. Αλλά ξέρετε τι να κάνετε και τι να προσέξετε σε περίπτωση σοβαρής σύγκρουσης; Αν δεν διαβάσετε το εγ- χειρίδιο του οχήματος, είναι μάλλον απίθανο να γνωρίζετε τις απαντήσεις. ΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΊ ΕΊΝΑΙ ΤΟ ΝΈΟ ΚΌΚΚΙΝΟ Γενικά, το κόκκινο χρώμα είναι αυτό που υποδεικνύει κίνδυνο, αλλά στην περίπτωση των ηλεκτροκίνητων οχη- μάτων, τα καλώδια υψηλής τάσης είναι λαμπερού πορτοκαλί χρώματος. Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να γνωρίζετε. Το δεύτερο είναι ότι δεν είναι επικίνδυνο να τα αγγίξουμε ως έχουν, αλλά σε περίπτωση σύγκρου- σης, αυτά τα καλώδια θα μπορούσαν να διαρραγούν και η εσωτερική κα- λωδίωση χαλκού μπορεί να εκτεθεί. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο όλα τα ηλεκτροκίνητα οχήματα έχουν αι- σθητήρες σύγκρουσης που αποσυν- δέουν αυτόματα την μπαταρία από το ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος. «Το ηλεκτρικό μας σύστημα υψηλής τάσης σχεδιάζεται επίσης ως ανεξάρτητα υποσύνολα, που σημαίνει ότι καμία από τις ηλεκτρικές πολικότητες δεν έρχεται σε επαφή με το ίδιο το όχη- μα» , δήλωσε η Volvo Cars στο Fleet Europe . Όσο καθησυχαστικό και να είναι για τους επιβάτες και τα άτομα που προ- σπαθούν να βοηθήσουν, πριν αγγί- ξουν το αυτοκίνητο, οι εργαζόμενοι πρώτων βοηθειών πρέπει πάντα να ελέγχουν αν το σύστημα είναι «ενερ- γό» ή απενεργοποιημένο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει να φο- ρούν λαστιχένια γάντια που μπορούν να αντέξουν 1.000 βολτ. Αφού βεβαιωθούν πως το αυτοκίνητο είναι ασφαλές, οι υπηρεσίες πρώτων βοηθειών θα κάνουν τη δουλειά τους. Θα σταθεροποιήσουν δηλαδή τους τραυματίες και θα τους ανασύρουν από το όχημα με τον ασφαλέστερο δυνατό τρόπο. Πόσο ασφαλή είναι τα (PH)EV σε περίπτωση σύγκρουσης ; ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ Τείνουμε να πιστεύουμε πως η ασφάλεια των εταιρικών αυτοκινήτων είναι δεδομένη. Αλλά τι γίνεται με τα παρελκόμενα υψηλής τάσης των EV και των PHEV σε περίπτωση σύγκρουσης; Διατρέχουν κίνδυνο οι επιβαίνοντες, οι εργαζόμενοι επειγόντων περιστατικών και οι παριστάμενοι; 48 ΙΟΥΛΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=