Fleet Business #4

Δύο παραδείγματα είναι η διαχείριση στόλου και οι πληρωμές ανά χρήση. Οι ΚΑΕ μπορούν να προσφέρουν αυ- τές τις υπηρεσίες κινητικότητας μέσω καθιερωμένων καναλιών σε υπάρχο- ντες πελάτες, ενισχύοντας την τρέ- χουσα εμπορική τους προσφορά. Σε συνδυασμό με τις νέες τεχνολογί- ες και τα εξαρτήματα, αυτές οι υπη- ρεσίες, οι οποίες αντιστοιχούσαν σε κέρδη μόλις 1 δισ. δολαρίων το 2018, θα ανέλθουν στα 10 δισ. δολάρια πε- ρίπου έως το 2030 - δημιουργώντας συγκεντρώσεις κερδών σχεδόν τέσ- σερις φορές το μέγεθος του ελλείμ- ματος από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μια δελεαστική προοπτική για τις αυτοκινητοβιομηχανίες! Υπηρεσίες διαχείρισης στόλου. Χάρη στην τηλεματική και τους νέους τύ- πους συνδεσιμότητας που ενσωματώ- νονται στα νέα οχήματα, οι υπηρεσίες διαχείρισης στόλου εμφανίζονται ως μια ελκυστική νέα ευκαιρία για τους κατασκευαστές. Το Traton Group (θυγατρική του Ομί- λου Volkswagen ) υιοθετεί το RIO , την πλατφόρμα διαχείρισης στό- λου, σε όλη τη σειρά προϊόντων του. Το Van2Share της Daimler (αρχικά Car2Share Cargo ), που λειτουργεί από το 2015, διαθέτει ενσωματωμένο πρόγραμμα οδήγησης και διαχείρισης παραγγελιών. Οι κατασκευαστές, βέβαια, πρέπει να προσέχουν τους νεοεισερχόμενους σε αυτήν την αναδυόμενη περιοχή, όπως η Foton , η οποία συνενώθηκε με την G7 το 2017, για να λανσάρει το SuperFleet . (Η G7 είναι μια κορυφαία πλατφόρμα στην Κίνα, που εξυπηρετεί τους περισσότερους από τους μεγα- λύτερους παρόχους εφοδιαστικής της χώρας). Πληρωμή ανά χρήση. Οι νέες τεχνο- λογίες αυξάνουν την τιμή των οχη- μάτων. Καθώς το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας αυξάνεται, περισσότεροι πελάτες θα ενδιαφέρονται για τις επι- λογές πληρωμής ανά χρήση - π.χ., να αγοράζουν χωρητικότητα φόρτωσης αντί να αγοράζουν το φορτηγό. Προς το παρόν, η αμοιβή ανά χρήση περι- ορίζεται σε βραχυπρόθεσμες μισθώ- σεις και προγράμματα van-sharing. Η CharterWay της Daimler έχει δια- θέσιμα οχήματα στόλου 8.000 φορ- τηγών και ρυμουλκών Mercedes-Benz και FUSO για βραχυπρόθεσμη ή μα- κροπρόθεσμη μίσθωση. Το 2018, η Renault Mobility λανσάρισε μια υπη- ρεσία μίσθωσης με επαγγελματικά και επιβατικά οχήματα για να παραδίδει τα έπιπλα IKEA στα σπίτια των πελα- τών. Και η Bosch είναι έτοιμη να επε- κτείνει την υπηρεσία διαμοιρασμού για ηλεκτρικά van (η οποία ξεκίνησε το 2018 ειδικά για καταστήματα υλι- κού) εάν αποδειχθεί δημοφιλής. Το επόμενο βήμα είναι σχεδόν σίγουρα η επέκταση των συστημάτων πληρωμής ανά χρήση. ΔΙΆΓΡΑΜΜΑ 4: Η ΕΞΈΛΙΞΗ ΤΩΝ ΚΈΝΤΡΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΊΑΣ ΕΣΌΔΩΝ Πηγή BCG analysis 1. Πωλήσεις παραδοσιακών επαγγελματικών οχημάτων 2. Aftermarket 3. Πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων AV/NEV 4. Χρηματοδότηση και leasing 5. Δεδομένα και συνδεσιμότητα 6. Υπηρεσίες διαχείρισης στόλου 7. Πωλήσεις επαγγελματικών με πληρωμή ανά χρήση 8. Παραδοσιακές λειτουργίες στόλου 9. Λειτουργίες αυτόνομου στόλου 10. Συστήματα τελικής παράδοσης 11. Αποστολή εμπορευμάτων 12. AV hardware 13. AV software 14. Εναλλακτικοί κινητήρες 15. Παραδοσιακοί κινητήρες Σημ: AV=αυτόνομο όχημα CV=επαγγελματικό όχημα NEV=ηλεκτρικό όχημα γειτονιάς (max 40χλμ/ώρα) Οχήματα Υπηρεσίες Λειτουργίες Εξαρτήματα Εκτός πεδίου κατασκευαστών Οι υπηρεσίες διαχείρισης στόλου και η πληρωμή ανά χρήση, εμφανίζονται ως ελκυστικές νέες ευκαιρίες για τους κατασκευαστές ΠΑΡΟΝ 2030 35 ΙΟΥΛΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=