Fleet Business #4

ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Ο ρυθμός υιοθέτησης μιας πλήρως αυτόνομης τεχνολογίας οχημάτων θα συνδέεται λιγότερο άμεσα με την ανάπτυξη οχημάτων νέας ενέργει- ας στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων από ό,τι στην αγορά επι- βατικών οχημάτων. Επειδή οι πελά- τες επαγγελματικών τείνουν να είναι πιο ευαίσθητοι στο συνολικό κόστος ιδιοκτησίας, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης πιθανότατα θα συνεχίσει να κυριαρχεί στα αρχικά στάδια της υι- οθέτησης AV στον επαγγελματικό τομέα. Αναμένουμε ότι μόνο το 10% περίπου των νέων LCV θα είναι αυτόνομα έως το 2030. (Διάγραμμα 3). Η τεχνολογία δεν είναι ακόμη έτοι- μη για τις δυσκολίες των τυπικών εφαρμογών ελαφρών οχημάτων και δεν υπάρχει ακόμα επεξεργασμέ- νο ρυθμιστικό πλαίσιο. Σε πρακτικό επίπεδο, η απόδοση μπορεί να είναι λιγότερο συναρπαστική. Τα φορτηγά παράδοσης, για παράδειγμα, θα εξα- κολουθούν να απαιτούν έναν οδηγό που να χειρίζεται τις παραδόσεις. Αντιθέτως, περίπου το 20% των HDT (βαρέων επαγγελματικών οχημά- των) θα είναι αυτόνομο. Στην πραγ- ματικότητα, από τις τρεις κατηγορίες επαγγελματικών οχημάτων, τα HDT πιθανότατα θα υιοθετήσουν ευρέως την αυτόνομη τεχνολογία ταχύτερα, για δύο λόγους: σε αντίθεση με την οδήγηση στην πόλη, η οδήγηση σε με- γάλες αποστάσεις είναι πιο απλή. Και το πλεονέκτημα συνολικού κόστους είναι σημαντικά μεγαλύτερο. Αυτό το σενάριο είναι συνεπές και στις τρεις μεγάλες αγορές, με τις ΗΠΑ να αντι- προσωπεύουν το μεγαλύτερο μερίδιο υιοθέτησης τόσο για τις μεταφορές μεταξύ πόλεων όσο και για τις μεγά- λες αποστάσεις. Στην ΕΕ, αντιθέτως, η αυτόνομη τε- χνολογία μπορεί να αντιμετωπίσει εμπόδια στην υιοθέτηση, δεδομένης της πιθανότητας νομοθετικών διαφο- ρών μεταξύ των κρατών-μελών. Λαμβάνοντας υπόψη τις αβεβαιότη- τες -το απρόβλεπτο που περιβάλλει τις τεχνολογικές εξελίξεις, το συναί- σθημα του κοινού και των αγοραστών και τις ρυθμιστικές τάσεις- αναμένεται να συνυπάρχουν πολλές λύσεις κι- νητήρων. Ωστόσο, η διατήρηση μιας τεχνολογίας της οποίας οι πωλήσεις στην καλύτερη περίπτωση θα είναι επίπεδες, ενώ ταυτόχρονα θα ανα- πτύσσονται πολλαπλές τεχνολογίες (με κόστος που υπερβαίνει το 1 δισ. δολάρια η καθεμία), θέτει τους κατα- σκευαστές υπό τεράστια πίεση. ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ Ωστόσο προσφέρονται εξαιρετικές ευκαιρίες στους κατασκευαστές, που τους επιτρέπουν να αξιοποιήσουν συνέργειες, συμπεριλαμβανομένων των υφιστάμενων πόρων, της εμπει- ρογνωμοσύνης και των σχέσεων με τους πελάτες. (Διάγραμμα 4). ΔΙΆΓΡΑΜΜΑ 3: ΑΝΑΜΕΝΌΜΕΝΟΣ ΒΑΘΜΌΣ ΥΙΟΘΈΤΗΣΗΣ ΑΥΤΌΝΟΜΩΝ ΟΧΗΜΆΤΩΝ (2030) Πηγή: BCGmarket model, IHS Markit, BCG analysis Ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (<6t) Μεσαία φορτηγά (6-15t) Βαρέα φορτηγά (>15t) Χρήση Αστική Παράδοση Υπεραστική Παράδοση Αστική Παράδοση Υπεραστική Παράδοση Mεταφορές μεγάλων αποστάσεων Ειδικής χρήσης Κατασκευές Κλειστού χώρου Λιμένος Κλειστού χώρου Ορυχείου Σύνολο Αυτόνομων Οχημάτων ΗΠΑ Ευρώπη Κίνα Αναμένεται ότι μόνο το 10% περίπου των νέων LCV θα είναι αυτόνομα έως το 2030 Προτεραιότητα χρήσης ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ 34 ΙΟΥΛΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=