Fleet Business #4
τους σε σχέση με το βάρος, κάτι που περιορίζει το ωφέλιμο φορτίο. Η υιοθέτηση σε μεγάλη κλίμακα για διαδρομές μεγάλων αποστάσεων (δηλαδή για MDT και HDT) φαίνεται απίθανη. Πέραν του 2030, τα ηλεκτρικά μπα- ταρίας θα καταστούν πιθανότατα τα πιο διαδεδομένα από τις τρεις τεχνο- λογίες παγκοσμίως, τουλάχιστον για μικρότερες αποστάσεις. Κατ’ αρχάς, ως λύση μηδενικών εκπομπών, τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας προτι- μώνται ευρέως από το κοινό και από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής. Για το λόγο αυτό, η τεχνολογία μπα- ταριών συγκεντρώνει το μεγαλύτερο μέρος της παγκόσμιας ερευνητικής προσπάθειας στις αγορές επιβατι- κών και επαγγελματικών οχημάτων και συνεχίζει να βελτιώνεται ταχύτα- τα, παράγοντας μπαταρίες με ολοένα και υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα. Συνολικά, οι κατασκευαστές κυψελών μπαταριών έχουν δεσμευτεί δημόσια να προσθέσουν 1000 GWh επιπλέ- ον χωρητικότητας τα επόμενα δέκα χρόνια. ΤΑΣΕΙΣ ΥΙΟΘΕΤΗΣΗΣ Οι ΗΠΑ, η Ευρώπη και η Κίνα βρίσκο- νται στην πρώτη γραμμή εφαρμογής αυτών των νέων τεχνολογιών κινη- τήρων. Τα ποσοστά υιοθέτησης θα ποικίλλουν, φυσικά, ανά περιφερει- ακή αγορά, ανά τύπο οχήματος και (κυρίως) ανάλογα με τη χρήση - είτε για παραδόσεις στην πόλη, είτε μετα- ξύ πόλεων, είτε για μεγάλες αποστά- σεις ή περιορισμένους χώρους, όπως εργοτάξια και λιμάνια. Παράγοντες όπως ο ενεργειακός εφοδιασμός, η κατασκευαστική δυνατότητα, οι υπο- δομές και η κυβερνητική πολιτική (κανονισμοί και οικονομικά κίνητρα), θα καθορίσουν το είδος κινητήρων που θα επικρατήσει σε κάθε κατηγο- ρία οχημάτων κάθε κύριας αγοράς. Μέχρι το 2030, στις κύριες αγορές, η υιοθέτηση οχημάτων νέας ενέργειας για LCV θα υπερβεί το 35% και για HDT θα κυμαίνεται περίπου στο 26%. Ευρώπη: Τα οχήματα νέας ενέργειας θα αντιπροσωπεύουν μεγαλύτερο με- ρίδιο των συνολικών πωλήσεων στην Ευρώπη (31%) από ό,τι στις ΗΠΑ, αλ- λά ένα ελαφρώς μικρότερο μερίδιο από ό,τι στην Κίνα. (Βλέπε διάγραμ- μα). Όπως θα συμβεί και στις ΗΠΑ, οι περισσότερες πωλήσεις οχημάτων εναλλακτικής ενέργειας στην Ευρώ- ΔΙΆΓΡΑΜΜΑ 2: ΠΡΌΒΛΕΨΗΜΕΡΙΔΊΟΥ ΑΓΟΡΆΣ ΚΙΝΗΤΉΡΩΝ ΝΈΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΊΑΣ (2030) ΗΠΑ Ευρώπη Κίνα Πηγή: BCGmarket model, IHS Markit, BCG analysis Τα μπαταρίας θα επικρατήσουν κατά κράτος μεταξύ των τεσσάρων τεχνολογιών για LCV και MDT αστικής χρήσης πη θα αφορούν σε LCV εντός πόλης (46% των συνολικών πωλήσεων, με τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας να αντιστοιχούν στο 40% αυτού). (Διά- γραμμα 1). Τα μπαταρίας θα επικρατήσουν κα- τά κράτος μεταξύ των τεσσάρων τε- χνολογιών για LCV και MDT αστικής χρήσης, επειδή οι αποστάσεις είναι σχετικά μικρές και η απαραίτητη υπο- δομή είναι εύκολο να δημιουργηθεί. Για χρήση MDT μεταξύ πόλεων και για μεγάλες αποστάσεις θα επικρατήσει το LNG (τουλάχιστον σε περιοχές με επαρκή ανεφοδιασμό, όπως η Ιταλία), αλλά οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου θα αποτελέσουν σοβαρό ανταγωνι- στή. (Διάγραμμα 2). Μέχρι το 2030, θα εμφανιστούν δύο ή τρεις τεχνολογίες κινητήρα ως κο- ρυφαίος ανταγωνισμός. Οι πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων θα είναι στάσιμες. Η αναδιάρθρωση είναι αναπόφευκτη. Με μηδενικά κέρδη και διόγκωση των εξόδων Ε & Α, οι κατασκευαστές (ειδικά οι μικρότε- ροι) αντιμετωπίζουν την καίρια από- φαση επιλογής της τεχνολογίας που θα είναι πιο σημαντική για αυτούς. Η κατανόηση των δυνατοτήτων τους, η εξισορρόπηση των επενδύσεών τους σε Ε & Α και το συνετό ποντάρισμα στην πιο ελκυστική τεχνολογία για τις κύριες αγορές τους, θα είναι ιδι- αίτερα κρίσιμα για τη διασφάλιση της ανταγωνιστικής τους θέσης στο πολύ διαφορετικό βιομηχανικό περιβάλλον του αύριο. 32 ΙΟΥΛΙΟΣ 2020
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=