Fleet Business #4
κής ενέργειας και καθώς τα υπάρχο- ντα οχήματα κινητήρων εσωτερικής καύσης γηράσκουν, θα ξεκινήσει στα σοβαρά η υιοθέτηση των νέων. Για παράδειγμα, μέχρι το 2030 προβλέ- πεται πως πάνω από το 35% όλων των πωλήσεων LCV θα είναι οχήματα νέας ενέργειας, εκ των οποίων πάνω από το 70% θα είναι ηλεκτρικά μπαταρίας. Περίπου το 26% όλων των HDT θα εί- ναι οχήματα νέας ενέργειας. Εν τω μεταξύ, θα διατίθενται αρκετές νέες τεχνολογίες, καθώς εξελίσσεται η τε- χνολογία μπαταριών και η κατασκευή νέων οχημάτων. ΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΝΕΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Τρεις τεχνολογίες εναλλακτικής ενέρ- γειας υπόσχονται ιδιαίτερα ισχυρή εμπορικότητα: u Υγροποιημένο φυσικό αέριο ( LNG ). Η δυνατότητα γρήγορου ανεφοδια- σμού και μεταφορών μεγάλων απο- στάσεων είναι από τις πιο ελκυστι- κές ιδιότητες του LNG. Ωστόσο, η εμπορική βιωσιμότητά του εξαρτά- ται από τον άφθονο φυσικό εφοδια- σμό ή από την υποστήριξη κρατικής πολιτικής, καθώς και από επαρκείς υποδομές (σταθμοί ανεφοδιασμού και δίκτυο διανομής). Αυτές οι προ- ϋποθέσεις ευνοούν την υιοθέτηση σε χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα. u Κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Τα πλεονεκτήματά τους -μηδενικές εκ- πομπές, γρήγορος ανεφοδιασμός και δυνατότητες μεγάλων αποστά- σεων- καθιστούν ελκυστική αυτή την ακριβή τεχνολογία. Αλλά η βι- ωσιμότητα των κινητήρων κυψελών καυσίμου υδρογόνου εξαρτάται από τη διαθεσιμότητα φθηνής ηλεκτρι- κής ενέργειας, γεγονός που καθι- στά χώρες όπως η Κίνα και η Γαλλία τις πιο πιθανές υποψήφιες για την υιοθέτησή τους. Η τεχνολογία κυ- ψελών καυσίμου θα προτιμηθεί για διαδρομές μεγάλων αποστάσεων λόγω της δυνατότητας γρήγορου ανεφοδιασμού. u Ηλεκτρικά μπαταρίας. Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας μη- δενικών εκπομπών είναι ιδανικά για LCV που χρησιμοποιούνται στην πόλη, για μικρές αποστάσεις. Έως το 2025, το συνολικό κόστος ιδιο- κτησίας αυτών των οχημάτων θα πέσει κάτω από το αντίστοιχο των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ένα σημαντικό μειονέκτη- μα των μπαταριών είναι η απόδοσή Τρεις τεχνολογίες εναλλακτικής ενέργειας υπόσχονται ιδιαίτερα ισχυρή εμπορικότητα: Υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), Κυψέλες καυσίμου υδρογόνου (FCEV), Ηλεκτρικά μπαταρίας (BEV) ΔΙΆΓΡΑΜΜΑ 1: ΠΡΌΒΛΕΨΗ ΥΙΟΘΈΤΗΣΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΏΝ ΟΧΗΜΆΤΩΝ ΜΕ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΎΣ ΚΙΝΗΤΉΡΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΏΠΗ (2030) Ποσοστό υιοθέτησης Ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (<6t) Μεσαία φορτηγά (6-15t) Βαρέα φορτηγά (>15t) Χρήση Εντός πόλης Υπεραστική Εντός πόλης Υπεραστική Μεγάλων αποστάσεων Ειδικής χρήσης 1 Υιοθέτηση/ Συνολικές πωλήσεις 2 2,4 εκατ. μονάδες Μπαταρίας Αερίου Κυψελών Καυσίμου Προτεραιότητα χρήσης Πηγή: BCGmarket model, IHS Markit, BCG analysis 1: «Ειδικής χρήσης»: αφορά σε χρήση σε κλειστό περιβάλλον, όπως εργοτάξια, λιμάνια κ.λπ . 2: Το μέγεθος της φυσαλίδας καταδεικνύει το σχετικό μέγεθος της κατηγορίας. Τα ποσοστά αντιπροσωπεύουν την υιοθέτηση νέων κινητήρων στην κατηγορία. Οι διαφορές στα σύνολα οφείλονται σε στρογγυλοποιήσεις. 31 ΙΟΥΛΙΟΣ 2020
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=