Fleet Business #4

κής ενέργειας και καθώς τα υπάρχο- ντα οχήματα κινητήρων εσωτερικής καύσης γηράσκουν, θα ξεκινήσει στα σοβαρά η υιοθέτηση των νέων. Για παράδειγμα, μέχρι το 2030 προβλέ- πεται πως πάνω από το 35% όλων των πωλήσεων LCV θα είναι οχήματα νέας ενέργειας, εκ των οποίων πάνω από το 70% θα είναι ηλεκτρικά μπαταρίας. Περίπου το 26% όλων των HDT θα εί- ναι οχήματα νέας ενέργειας. Εν τω μεταξύ, θα διατίθενται αρκετές νέες τεχνολογίες, καθώς εξελίσσεται η τε- χνολογία μπαταριών και η κατασκευή νέων οχημάτων. ΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΝΕΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Τρεις τεχνολογίες εναλλακτικής ενέρ- γειας υπόσχονται ιδιαίτερα ισχυρή εμπορικότητα: u Υγροποιημένο φυσικό αέριο ( LNG ). Η δυνατότητα γρήγορου ανεφοδια- σμού και μεταφορών μεγάλων απο- στάσεων είναι από τις πιο ελκυστι- κές ιδιότητες του LNG. Ωστόσο, η εμπορική βιωσιμότητά του εξαρτά- ται από τον άφθονο φυσικό εφοδια- σμό ή από την υποστήριξη κρατικής πολιτικής, καθώς και από επαρκείς υποδομές (σταθμοί ανεφοδιασμού και δίκτυο διανομής). Αυτές οι προ- ϋποθέσεις ευνοούν την υιοθέτηση σε χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα. u Κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Τα πλεονεκτήματά τους -μηδενικές εκ- πομπές, γρήγορος ανεφοδιασμός και δυνατότητες μεγάλων αποστά- σεων- καθιστούν ελκυστική αυτή την ακριβή τεχνολογία. Αλλά η βι- ωσιμότητα των κινητήρων κυψελών καυσίμου υδρογόνου εξαρτάται από τη διαθεσιμότητα φθηνής ηλεκτρι- κής ενέργειας, γεγονός που καθι- στά χώρες όπως η Κίνα και η Γαλλία τις πιο πιθανές υποψήφιες για την υιοθέτησή τους. Η τεχνολογία κυ- ψελών καυσίμου θα προτιμηθεί για διαδρομές μεγάλων αποστάσεων λόγω της δυνατότητας γρήγορου ανεφοδιασμού. u Ηλεκτρικά μπαταρίας. Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας μη- δενικών εκπομπών είναι ιδανικά για LCV που χρησιμοποιούνται στην πόλη, για μικρές αποστάσεις. Έως το 2025, το συνολικό κόστος ιδιο- κτησίας αυτών των οχημάτων θα πέσει κάτω από το αντίστοιχο των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ένα σημαντικό μειονέκτη- μα των μπαταριών είναι η απόδοσή Τρεις τεχνολογίες εναλλακτικής ενέργειας υπόσχονται ιδιαίτερα ισχυρή εμπορικότητα: Υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), Κυψέλες καυσίμου υδρογόνου (FCEV), Ηλεκτρικά μπαταρίας (BEV) ΔΙΆΓΡΑΜΜΑ 1: ΠΡΌΒΛΕΨΗ ΥΙΟΘΈΤΗΣΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΏΝ ΟΧΗΜΆΤΩΝ ΜΕ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΎΣ ΚΙΝΗΤΉΡΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΏΠΗ (2030) Ποσοστό υιοθέτησης Ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (<6t) Μεσαία φορτηγά (6-15t) Βαρέα φορτηγά (>15t) Χρήση Εντός πόλης Υπεραστική Εντός πόλης Υπεραστική Μεγάλων αποστάσεων Ειδικής χρήσης 1 Υιοθέτηση/ Συνολικές πωλήσεις 2 2,4 εκατ. μονάδες Μπαταρίας Αερίου Κυψελών Καυσίμου Προτεραιότητα χρήσης Πηγή: BCGmarket model, IHS Markit, BCG analysis 1: «Ειδικής χρήσης»: αφορά σε χρήση σε κλειστό περιβάλλον, όπως εργοτάξια, λιμάνια κ.λπ . 2: Το μέγεθος της φυσαλίδας καταδεικνύει το σχετικό μέγεθος της κατηγορίας. Τα ποσοστά αντιπροσωπεύουν την υιοθέτηση νέων κινητήρων στην κατηγορία. Οι διαφορές στα σύνολα οφείλονται σε στρογγυλοποιήσεις. 31 ΙΟΥΛΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=