Fleet Business #4

Η συνεργασία και η τιμή αποτελούν τα δύο βασικά κριτήρια που θέτουν πρωτίστως οι μεγάλοι στόλοι κα- τά την επιλογή διεθνών εταιρειών leasing. Έχοντας ως επιλογή λίγους μόνο πραγματικά παγκόσμιους προμηθευ- τές leasing με παρόμοια γκάμα υπηρε- σιών, οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων στόλου επιδιώκουν να συνεργασθούν με εταιρείες για τη βελτίωση της εσω- τερικής αποτελεσματικότητας και τη μείωση κόστους του στόλου τους. Οι ελάχιστες προϋποθέσεις για εται- ρείες leasing που ανταγωνίζονται σε αυτό το επίπεδο είναι η παγκόσμια κά- λυψη, το συνεπές επίπεδο υπηρεσιών και η ακριβής, ομοιόμορφη παροχή δεδομένων και αναφορές για όλες τις μεγάλες αγορές όπου οι πελάτες χρησιμοποιούν οχήματα. Οι προμηθευτές πρέπει, επίσης, να είναι σε θέση να παρέχουν ανταγω- νιστικό συνολικό κόστος χρήσης, όχι μόνο σε τιμές leasing, αλλά και στην ελαχιστοποίηση πρόσθετων χρεώσε- ων, όπως τέλη πρόωρης λήξης, ζημιές κατά τη λήξη της σύμβασης και υπερ- βάλλοντα χιλιόμετρα. ΠΡΌΣΘΕΤΗ ΥΠΟΣΤΉΡΙΞΗ Αλλά η σχέση δεν αφορά μόνο στην τιμή. Τα τμήματα στόλου και προμη- θειών αναζητούν επίσης βοήθεια, για να ελαχιστοποιήσουν το αποτύπωμα άνθρακα, να υιοθετήσουν ηλεκτρικά οχήματα, να μειώσουν τους λογαρια- σμούς φόρου παροχών σε είδος και, όλο και περισσότερο, να εισαγάγουν λύσεις κινητικότητας. Όπως είπε ένας διαχειριστής διε- θνούς στόλου στο Fleet Europe , «εάν οι προμηθευτές δεν μπορούν να μας προμηθεύσουν με ενοποιημένες ανα- φορές, τότε ποιο είναι το νόημα;». ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΌΣ ΤΩΝ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΏΝ Το θέμα είναι ότι οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε πανευρωπα- ϊκό ή παγκόσμιο επίπεδο συχνά εξα- γοράζουν ή συγχωνεύονται με νέες επιχειρήσεις στις τοπικές αγορές. Και με κάθε εξαγορά ή συγχώνευση, η εταιρεία αποκτά νέους προμηθευ- τές, τόσο σε κατασκευαστές όσο και σε χρηματοδότηση. Χωρίς προσεκτική επίβλεψη, αυτή η κατάσταση μπορεί να οδηγήσει σε πολλαπλασιασμό προ- μηθευτών, εξασθένηση της αγοραστι- κής δύναμης ενός διεθνούς στόλου και παράδοση ανακριβών δεδομένων και αναφορών. Αυτό εξηγεί τις σχετικά συχνές πρω- τοβουλίες προμηθειών που δρομο- λογούνται από στόλους για την ενο- ποίηση των δαπανών τους με δύο ή τρεις διεθνείς εταιρείες leasing. Αυτοί οι διαγωνισμοί παρέχουν επίσης την ευκαιρία να ασκηθεί πίεση στους προ- μηθευτές να επεκτείνουν τα βασικά προϊόντα και υπηρεσίες τους σε όλες τις χώρες όπου δραστηριοποιούνται, ακόμα και σε αναδυόμενες αγορές. Ειδικές κάρτες αξιολόγησης (score cards) κατατάσσουν τους πιθανούς προμηθευτές βάσει διαφόρων κριτη- ρίων, όπως η γεωγραφική δυνατότη- τα και η γκάμα προϊόντων, η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών, οι συμ- βατικοί όροι, όπως ομαδοποίηση χι- λιομέτρων και τέλη πρόωρης λήξης και ακόμα και τομέων όπως οι προμή- θειες με ηθικές διαδικασίες. Ο διαγωνισμός προσφέρει επίσης μια ευκαιρία για λεπτομερή επικοινωνία μεταξύ μιας κεντρικής ομάδας στό- λου και των διαχειριστών των εθνικών στόλων της, προσδιορίζοντας ποιες υπηρεσίες (όπως κάρτες καυσίμων, ασφάλιση, οχήματα αντικατάστασης και οχήματα pre-lease) είναι «καλό να υπάρχουν» και ποιες είναι «απολύτως απαραίτητες». ΣΎΓΚΡΙΣΗ ΤΙΜΏΝ Η κοστολόγηση, το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας/χρήσης και η παρακο- λούθηση των επιδόσεων δεν λείπουν από την ημερήσια διάταξη, αν και είναι δύσκολο να εκτιμηθούν, δεδομένων της διακύμανσης των τιμών leasing σε μηνιαία βάση και του πειρασμού των νέων προμηθευτών να προσφέ- ρουν ασύμφορες αρχικές τιμές σε μια προσπάθεια να πάρουν τη δουλειά. Μία λύση είναι να ζητείται, ως μέρος του διαγωνισμού, ένας πίνακας τιμών leasing, βάσει ενός συνδυασμού συμ- βολαίων ηλικίας και χιλιομέτρων, για μια ομάδα οχημάτων οι οποίες να συ- γκρίνονται με τις τιμές των τρεχουσών παραγγελιών με τους υπάρχοντες προμηθευτές. Ένας νέος πλειοδό- της, που είναι πολύ φθηνός ή πολύ ακριβός, είναι εύκολο να εξαιρεθεί από τη διαδικασία. Αντί να ανταγωνίζεται άμεσα την τιμή, η διαδικασία υποβολής προσφορών αποτελεί επίσης ευκαιρία για τους προμηθευτές να προτείνουν εναλλα- κτικές στρατηγικές και λύσεις που θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν χρή- ματα στο στόλο, επιδεικνύοντας και τις συμβουλευτικές τους δεξιότητες εκτός της ικανότητάς τους για συμπί- εση του κόστους. Πώς επιλέγουν εταιρεία leasing οι μεγάλοι στόλοι Με διακύβευμα εκατομμυρίων ευρώ, οι διαχειριστές στόλου και προμηθειών θέτουν ένα ευρύ φάσμα κριτηρίων που πρέπει να πληρούν οι πιθανοί συνεργάτες. LEASING – RENTAL 28 ΙΟΥΛΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=