Fleet Business #4

ΤΟ LEASING μεταχειρισμένων αυτο- κινήτων ήταν θεωρητικά εξαιρετικό αλλά πρακτικά αδύνατο. Αυτό αλλά- ζει. «Βρίσκεται σε καλό δρόμο, για να μετατραπεί σε μια ευρωπαϊκή αγορά 5,9 δισ. ευρώ μέχρι το 2030» , αναφέ- ρει στο περιοδικό Forbes ο Sarwant Singh , Senior Partner της Frost & Sullivan . Ιδού ο λόγος. Το leasing με- ταχειρισμένων αυτοκινήτων δεν θέλει πολλή σκέψη: οι πάροχοι χρηματοδο- τικής μίσθωσης οχημάτων μπορούν να κερδίσουν άλλο ένα έσοδο από το ενεργητικό τους και οι καταναλωτές έχουν πρόσβαση σε αυτοκίνητα υψη- λής ποιότητας, που μπορεί να έχουν υποστεί κάποια χρήση, αλλά έχουν σημαντικά μειωμένα τέλη. ΠΕΡΙΘΏΡΙΑ ΚΈΡΔΟΥΣ u Στην πράξη, η μίσθωση μεταχει- ρισμένων αυτοκινήτων απαιτούσε μεγάλη διαδικασία και τα περιθώρια κέρδους δεν ήταν αρκετά ενδιαφέρο- ντα για τους παρόχους, ώστε να την πραγματοποιήσουν. Η ψηφιοποίηση τα άλλαξε τώρα όλα αυτά. Γίνονται προσφορές, ελέγχεται η πίστωση και οι συμβάσεις συνάπτονται διαδικτυα- κά, συμβάλλοντας στην απλούστευση της διαδικασίας. u Ωστόσο, η ψηφιοποίηση είναι μόνο μία όψη του νομίσματος. Ο άλλος βα- σικός παράγοντας είναι η αυξημένη απόδοση και ανθεκτικότητα του οχή- ματος. Υπολογίζεται ποσοτικά από την αύξηση των όρων εγγύησης, από δύο έως τρία χρόνια πριν από μία δεκαετία σε έως και επτά χρόνια σήμερα. Αυτό αφήνει περιθώριο για μια δεύτερη μί- σθωση του ίδιου αυτοκινήτου. «Ο συνδυασμός των δύο παραγόντων επιτρέπει επιτέλους την αυξανόμενη προσφορά μεταχειρισμένων αυτοκι- νήτων καλής ποιότητας για την κάλυ- ψη της απαίτησης των καταναλωτών για οχήματα υψηλής ποιότητας, σε λογικές τιμές», λέει ο κ. Singh, ο οποί- ος ηγείται της ομάδας Automotive & Transportation της Frost & Sullivan. ΚΑΝΆΛΙΑ B2C Για σαφείς αποδείξεις της τάσης αρ- κεί μια ματιά στις κύριες ευρωπαϊκές εταιρείες leasing. Συνήθιζαν να κά- νουν remarketing των οχημάτων των οποίων η περίοδος εκμίσθωσης είχε ολοκληρωθεί κυρίως μέσω μεσιτών, δημοπρασιών και άλλων καναλιών B2B. Τώρα, επενδύουν σε κανάλια B2C, πωλώντας ή εκμισθώνοντας τα αποσυρμένα τους απευθείας στους τελικούς χρήστες. u «Η LeasePlan ξεκίνησε την τάση το 2017 με την CarNext » , αναφέρει ο κ. Singh. «Για να μη μείνουν πίσω, η Arval , η Alphabet , η ALD και η PSA άρπαξαν επίσης την ευκαιρία με πα- ρόμοιες προσφορές στο Βέλγιο, την Ολλανδία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Φινλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο». u Αλλά και μικρότερες εταιρείες leasing και startup τεχνολογίας εισέρ- χονται στο στίβο. Ο κ. Singh παραθέτει το παράδειγμα της Lizy , θυγατρικής της βελγικής αντιπροσωπείας αυτοκι- νήτων D’Ieteren , που προσφέρει προ- σαρμόσιμη μίσθωση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Η Lizy διαχειρίζεται την ψηφιακή πλατφόρμα, η D’Ieteren δια- χειρίζεται τις συμβάσεις, ο καταμερι- σμός εργασίας διατηρεί το λειτουργι- κό κόστος στο ελάχιστο. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΆ ΑΡΧΕΊΑ Η σύγχρονη γενιά οχημάτων δεν εί- ναι μόνο πιο ανθεκτική και αξιόπιστη, αλλά αν αποσυρθεί από τη μίσθωση, διατίθεται επίσης σε άριστη κατά- σταση, με τις σωστές επισκευές, τα σωστά χιλιόμετρα και σωστό αρχείο συμβάντων. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το leasing μεταχειρισμένων αυτοκινήτων περιλαμβάνει συνήθως όλα τα χαρακτηριστικά μιας τυπο- ποιημένης σύμβασης λειτουργικής μίσθωσης, όπως συντήρηση και επι- σκευή, κάλυψη ζημιών και ακινησίας και αυτοκίνητο αντικατάστασης. Ο καταναλωτής επωφελείται - αλλά σε ορισμένες περιοχές περισσότερο από άλλες, επισημαίνει ο κ. Singh: «Στη Δυτική και τη Βόρεια Ευρώπη, το μη- νιαίο κόστος λειτουργικής μίσθωσης μεταχειρισμένου αυτοκινήτου είναι χαμηλότερο κατά 34% σε σχέση με ένα καινούργιο αυτοκίνητο του ίδιου μοντέλου. Ωστόσο, στη Νότια και Κε- ντρική Ανατολική Ευρώπη, η διαφορά σήμερα είναι μόλις 15%». ΠΡΌΤΥΠΑ ΕΚΠΟΜΠΏΝ Ωστόσο, ακόμα και σε περιοχές όπου το κίνητρο των τιμών είναι ακόμα μι- κρότερο, οι αυστηρότεροι κανόνες εκπομπών και οι αυξανόμενοι φόροι θα αυξήσουν το συνολικό κόστος χρή- σης των νέων οχημάτων, καθιστώντας την εκμίσθωση μεταχειρισμένων αυ- τοκινήτων πιο ελκυστική, σύμφωνα με τον κ. Singh. Έτσι, το remarketing B2C πρόκειται να αυξηθεί ιδιαίτερα τα επόμενα χρόνια. Αλλά δεν είναι όλα ρόδινα για το leasing μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Οι αυστηρότεροι κανο- νισμοί εκπομπών μπορούν να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στις εκτιμήσεις υπολειμματικής αξίας, γεγονός που καθιστά την προσφορά αυτών των στοιχείων ενεργητικού για μισθώσεις μεταχειρισμένων λιγότερο κερδοφόρα επιχειρηματική πρόταση. «Είναι απίθα- νο τα κανάλια remarketing B2B να ατο- νήσουν στο εγγύς μέλλον, καθώς οι παγκόσμιες εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης εξακολουθούν να στερού- νται τοπικής εμπειρίας στις περισσό- τερες αγορές» , καταλήγει ο κ. Singh. Leasing μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Θα φτάσει στα 5,9 δισ. ευρώ έως το 2030 στην Ευρώπη LEASING – RENTAL 26 ΙΟΥΛΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=