Fleet Business #4
Στα μέσα Μαρτίου κατέστη σαφές ότι τα μέτρα που απαιτούνται για να σταματήσει η εξάπλωση του κορωνοϊού θα προκαλούσαν μια άνευ προηγουμένου οικονομική επίπτωση. Οι εταιρείες στον τομέα του στόλου και της κινητικότητας είχαν αρκετούς λόγους να ανησυ- χούν για την πορεία του κλάδου τους. Ενώ άλλοι κλάδοι μετατοπίστηκαν γρήγορα και σχετικά ομαλά στην τηλεργασία, η παύση λειτουργίας των περισσότερων κλάδων της αγοράς σταμάτησε ακαριαία και μια ζωτική για τους στόλους και την κινητικότητα λειτουργία: τη μετακί- νηση ατόμων από το σημείο Α στο σημείο Β. Η μετακίνηση αγαθών Το Leasing και Rental στην Ελλάδα Περάσαμε σε μια νέα κανονικότητα; LEASING – RENTAL συνεχίστηκε αλλά όχι απρόσκο- πτα, δεδομένου ότι και σε αυτόν τον τομέα υπήρξαν σημαντικές επιδράσεις. Οι άνθρωποι που διοικούν τις επι- χειρήσεις έχουν μάθει να προβλέ- πουν και να βασίζουν τη στρατηγι- κή τους σε σενάρια κάθε είδους. Έτσι, τα επιχειρησιακά σχέδια άρ- χισαν να μεταβάλλονται, με κύριο στόχο την ενίσχυση της ρευστό- τητας. Ωστόσο, η αναταραχή ήταν μεγάλη, υπενθυμίζοντας σε όλους πόσο δύσκολη μπορεί να γίνει η κα- τάσταση και πόσο μεγάλες μπορεί να είναι οι επιπτώσεις. Το πρώτο καμπανάκι ήχησε από την Αμερική. Μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις στο χώρο της μίσθω- σης, η Hertz Global Holdings, υπέ- βαλε αίτηση για την υπαγωγή της σε «πτωχευτική διαδικασία ανα- διάρθρωσης σε λειτουργία» του Chapter 11 για την ίδια και τις θυ- γατρικές της στις ΗΠΑ και τον Κα- ναδά. Η ελληνική Autohellas, που εκμεταλλεύεται το σήμα της Hertz στην Ελλάδα και σε άλλες επτά χώ- ρες στην περιοχή των Βαλκανίων, έσπευσε να δηλώσει ότι «δεν έχει μετοχική σχέση με τη Hertz Global, ούτε σχέση πιστωτή της, άρα δεν έχει άμεση οικονομική επίπτωση από την εξέλιξη αυτή». Ο μεγάλος ανταγωνιστής της, ιδίως στις χώρες πέραν του Ατλαντικού, το Avis Budget Group, είχε μέχρι τώρα τη δυνατότητα να διαχειρί- ζεται το στόλο των οχημάτων της με καλύτερη οικονομική απόδοση και να μην έχει τόσο μεγάλο χρέος. Έτσι απέφυγε τα πολύ δύσκολα. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ιδιαίτερα στις χώρες που κατέφυγαν στο lockdown, υπήρξαν περιπτώσεις που η πτώση που έφτασε μέχρι και το 90%. Τι γίνεται όμως στην Ελλάδα, που άρχισε σταδιακά η επαναλειτουρ- γία της αγοράς; Ας δούμε τι απάντησαν στις ερω- τήσεις μας οι ίδιοι οι εκπρόσωποι του χώρου. 16 ΙΟΥΛΙΟΣ 2020
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=