Fleet Business #3

αποθηκευμένη ισχύς του μπορεί να μεταπωληθεί στην υψηλότερη τιμή. Η AI θα προβλέπει τους καλύτερους χρόνους για να φορτίσετε το EV σας και για να το χρησιμοποιείτε και για επιστροφή ενέργειας στο δίκτυο (V2G). Αυτή η «έξυπνη διαχείριση δι- κτύου» όχι μόνον μειώνει το κόστος για το χρήστη EV, αλλά αυξάνει επί- σης τη σταθερότητα και την αποδοτι- κότητα ολόκληρου του δικτύου.  4 Παρακολούθηση οδηγού Το λογισμικό της AI θα αναγνω- ρίζει τον εκάστοτε οδηγό, προσαρ- μόζοντας τις ρυθμίσεις του οχήματος στις προτιμήσεις του (θέση καθίσμα- τος, θερμοκρασία, καθρέπτες κ.λπ. ) και (όπως έχει αναπτυχθεί από την ισραηλινή startup eyesight, για πα- ράδειγμα) θα είναι επίσης σε θέση να παρακολουθεί την ικανότητα του οδηγού να χειρίζεται το όχημά του, μετρώντας το άνοιγμα των ματιών, τη θέση της κεφαλής και άλλους δείκτες εγρήγορσης. Εάν χρειασθεί, το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό για ανάκτηση εγρήγορσης ή για να κάνει ένα διάλειμμα. Σε περίπτωση ατυχήματος, η διάγνωση της στάσης του σώματος επιτρέπει την καλύτερη δυνατή ανάπτυξη των αερόσακων για ελαχιστοποίηση τραυματισμού. 3 ADAS Ένα ή δύο βήματα πριν από την πλήρη αυτονομία, η AI συμβάλλει ήδη στην ελάφρυνση της ανθρώπινης προ- σπάθειας για οδήγηση. Τα ολοένα και πιο εξελιγμένα «Προηγμένα Συστή- ματα Υποστήριξης Οδηγού» (ADAS) μετατρέπουν την AI σε έναν ακόμα πιο σημαντικό συνοδηγό, βοηθώντας τα οχήματα να διατηρούν την πορεία τους στις λωρίδες και τις αποστάσεις, βοηθώντας τη στάθμευση σε δύσκο- λα σημεία με το χειρόφρενο έκτακτης ανάγκης, παρακολουθώντας την αντί- θετη κυκλοφορία και τα τυφλά σημεία και αναλαμβάνοντας ακόμα και τον έλεγχο προς αποφυγή ατυχημάτων. 2 Πρόγνωση κυκλοφορίας Η AI είναι πολύ καλή στην εξα- γωγή χρήσιμων πληροφοριών από τα Big Data, όπως πληροφορίες σχετικά με τις συνθήκες κυκλοφορίας σε συ- γκεκριμένες ημερομηνίες, ημέρες και ώρες. Αυτό της επιτρέπει να σχεδιάσει μια διαδρομή που θα υπερκεράσει την κυκλοφορία, αποφεύγοντας το σημείο συμφόρησης όπου είναι πιθανότερο να συμβεί. Παρόμοιες λειτουργίες εκμάθησης μηχανών μπορούν να εφαρμοσθούν σε νεοεμφανιζόμενα συμβάντα κυκλοφορίας, παρέχοντας στον οδηγό τις καλύτερες επιλογές προς αποφυγή όχι μόνον απροσδόκη- της εμπλοκής κυκλοφορίας αλλά και τις εναλλακτικές διαδρομές που είναι πιθανόν να φράξουν λόγω εκτροπής κυκλοφορίας. 1 Πλήρης αυτονομία Η πλήρης αυτονομία επιπέδου 5 παραμένει στο επίκεντρο της προ- σπάθειας έρευνας και ανάπτυξης πολλών δισ. δολαρίων για αυτόνομη τεχνολογία. Η AI αποτελεί ένα μεγάλο κομμάτι αυτής της προσπάθειας και η ενδεχόμενη πρόοδος της πλήρους αυτονομίας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την πρόοδο της μηχανικής μάθησης. Δύο παίκτες πρωτοπορούν σε ό,τι έχει σχέση με την πλήρη αυτο- νομία οδήγησης: η Google (μέσω της θυγατρικής της Waymo ) και η Tesla . Αμφότερες διεξάγουν πειράματα αυτόνομης οδήγησης, τα οποία θα οδηγήσουν σε δοκιμές περιορισμέ- νης εμβέλειας, που μάλλον θα είναι κλειστού κύκλου (π.χ. δρομολόγια λε- ωφορείων και όχι διαδρομές ταξί) στο προσεχές μέλλον. Η πρόβλεψη για την άφιξη του πλή- ρως αυτόνομου αυτοκινήτου γενικής χρήσης είναι παρακινδυνευμένη, αλ- λά είναι πολύ πιθανό να περιλαμβάνει κάποια από αυτές τις δύο εταιρείες. Και θα περιλαμβάνει σίγουρα τη γεν- ναία υποστήριξη της AI, κύριου πα- ράγοντα της Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης. Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν αλλάζει μόνο τον τρόπο οδήγησης, αλλά και τον τρόπο κατασκευής των αυτοκινήτων 9 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=