Fleet Business #3

4. ΔΙΑΘΕΣΙΜΗ ΥΠΟΔΟΜΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΦΟΡΤΙΖΟΜΕΝΑ ΟΧΗΜΑΤΑ Και οι δύο τύποι οχημάτων ηλεκτρικής φόρτισης (ECV) απαιτούν κατάλληλη υποδομή: u Τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV), τα οποία κινούνται μόνον με ηλε- κτρικό κινητήρα, πρέπει να συνδέονται στο ηλεκτρικό δίκτυο για να φορτίζουν την μπαταρία τους. u Τα υβριδικά Plug-in (PHEV), τα οποία διαθέτουν ηλεκτρικό κινητήρα που συ- μπληρώνεται από κινητήρα καύσης, πρέ- πει επίσης να φορτίζουν την μπαταρία τους συνδεόμενα στο δίκτυο. (βλ. πίνακα 3, γράφημα 10). Top 5: Χώρες με τα ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ σημεία φόρτισης ECV 1. Ολλανδία (37.037) 2. Γερμανία (27.459) 3. Γαλλία (24.850) 4. Ηνωμένο Βασίλειο (19.076) 5. Σουηδία (6.420) Top 5: Χώρες με τα ΛΙΓΟΤΕΡΑ σημεία φόρτισης ECV 1. Κύπρος (36) 2. Ελλάδα (50) 3. Μάλτα (100) 4. Βουλγαρία (108) 5. Ρουμανία (125) u Παρά το γεγονός ότι έχει σημειωθεί έντονη ανάπτυξη της υποδομής ECV από το 2014 (+ 317%, αλλά από χαμηλή βάση), ο συνολικός αριθμός σημείων φόρτισης σε ολόκληρη την Ε.Ε. (κάτω από 144.000) είναι πολύ μικρότερος από τον απαιτούμενο . u Σύμφωνα με συντηρητικές εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μέχρι το 2030 θα χρειαστούν τουλάχιστον 2,8 εκατομμύρια σημεία φόρτισης ECV. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να υπάρξει περί- που 20πλάσια αύξηση μέσα στα επόμενα 12 χρόνια. u Από τα 144.000 σημεία φόρτισης (περιλαμβάνει όλους τους τύπους) που είναι διαθέσιμα σήμερα στην Ευρωπαϊ- κή Ένωση, πάνω από το 26% βρίσκονται στις Κάτω Χώρες (37.037), ενώ το 19% στη Γερμανία (27.459), το 17% στη Γαλλία (24.850) και το 13% στο ΗΒ (19,076). u ΗΟλλανδία -η χώρα με τις περισσότε- ρες υποδομές- διαθέτει πάνω από 1.000 φορές περισσότερα σημεία από τη χώρα με τη μικρότερη υποδομή (Κύπρος, με μόλις 36 σημεία). (βλ. πίνακα 4). Top 5: ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ σημεία φόρτισης/100km οδικού δικτύου 1. Ολλανδία (28,0) 2. Λουξεμβούργο (27,3) 3. Γερμανία (11,9) 4. Πορτογαλία (11,2) 5. Ηνωμένο Βασίλειο (4,5) Top 5: ΛΙΓΟΤΕΡΑ σημεία φόρτισης/100km οδικού δικτύου 1. Ελλάδα (0,0) 2. Ρουμανία (0,1) 3. Λιθουανία (0,2) ΑΝΆΠΤΥΞΗ ΣΗΜΕΊΩΝ ΦΌΡΤΙΣΗΣ ΓΙΑ ECV - ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΉ ΤΆΣΗ ΣΤΗΝ Ε.Ε. Σύνολο Ε.Ε. 2014 2015 2016 2017 2018 % 14/18 Σημεία φόρτισης ECV 34,448 59,200 119,615 126,503 143,589 +316.8% ΠΗΓΗ: EAFO, 2018 ΠΙΝΑΚΑΣ 4 ΣΥΣΧΈΤΙΣΗ ΥΠΟΔΟΜΉΣ ECV ΚΑΙ ΕΠΙΦΆΝΕΙΑΣ ΑΝΆ ΧΏΡΑ % of total EU ECV points % of total EU area Αυστρία 3,5% 1,9% Βέλγιο 2,1% 0,7% Βουλγαρία 0,1% 2,5% Κροατία 0,4% 1,3% Κύπρος 0,0% 0,2% Τσεχία 0,4% 1,8% Δανία 1,9% 1,0% Εσθονία 0,3% 1,0% Φινλανδία 0,7% 7,7% Γαλλία 17,3% 12,6% Γερμανία 19,1% 8,1% Ελλάδα 0,0% 3,0% Ουγγαρία 0,4% 2,1% Ιρλανδία 0,7% 1,6% Ιταλία 2,5% 6,9% Λετονία 0,2% 1,5% Λιθουανία 0,1% 1,5% Λουξεμβούργο 0,6% 0,1% Μάλτα 0,1% 0,0% Ολλανδία 25,8% 0,9% Πολωνία 0,6% 7,1% Πορτογαλία 1,1% 2,1% Ρουμανία 0,1% 5,4% Σλοβακία 0,4% 1,1% Σλοβενία 0,4% 0,5% Ισπανία 3,6% 11,5% Σουηδία 4,5% 10,3% Ην. Βασίλειο 13,3% 5,6% ΠΗΓΗ: ACEA, EAFO, 2018 ΠΙΝΑΚΑΣ 5 ΜΕΡΊΔΙΟ ΑΓΟΡΆΣ ECV / ΣΗΜΕΊΑ ΦΌΡΤΙΣΗΣ ΑΝΆ 100 ΧΙΛΙΌΜΕΤΡΑ ΟΔΙΚΟΎ ΔΙΚΤΎΟΥ*, ΑΝΆ ΧΏΡΑ ECV share Charging points per 100 km Αυστρία 2,5% 3.5 Βέλγιο 2,4% 2.0 Βουλγαρία 0,6% 0.5 Τσεχία 0,4% 0.4 Δανία 2,1% 3.6 Εσθονία 0,5% 0.7 Φινλανδία 4,7% 1.2 Γαλλία 2,1% 2.3 Γερμανία 2,0% 11.9 Ελλάδα 0,3% 0.0 Ουγγαρία 1,5% 0.3 Ιρλανδία 1,6% 1.1 Ιταλία 0,5% 1.4 Λετονία 0,6% 0.5 Λιθουανία 0,4% 0.2 Ολλανδία 6,7% 28.0 Πολωνία 0,2% 0.2 Πορτογαλία 3,4% 11.2 Ρουμανία 0,5% 0.1 Σλοβακία 0,3% 1.1 Σλοβενία 0,9% 1.4 Ισπανία 0,9% 0.8 Σουηδία 8,0% 3.0 Ην. Βασίλειο 2,5% 4.5 Πηγή: EAFO, Eurostat, ERF, 2018 * Περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομους, κύριους και εθνικούς δρόμους, δευτερεύοντες και περιφερειακούς δρόμους. ΠΙΝΑΚΑΣ 6 Η αύξηση ηλεκτρικά φορτιζόμενων οχημάτων στην αγορά συσχετίζεται άμεσα με το κατά κεφαλήν ΑΕΠ της χώρας 65 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=