Fleet Business #3
ας είναι πάνω από το διπλάσιο του μέσου όρου της Ε.Ε. (30.600 ευρώ). Ομοίως, το μερίδιό της 49,1% στην αγορά ECV αποτελεί εξαίρεση στην Ευρώπη. u Οι χώρες που κατατάσσονται δεύτε- ρη και τρίτη, η Σουηδία (8%) και οι Κάτω Χώρες (6,7%), έχουν από τα υψηλότερα ΑΕΠ στην Ε.Ε. (αλλά πολύ χαμηλότερα μερίδια ECV από τη Νορβηγία). u Στο άλλο άκρο, στη Λετονία πωλή- θηκαν μόνο 93 ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2018. • Και με μερίδιο ECV 0,2%, η Πολωνία έχει το χαμηλότερο ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ. u Υπάρχει σαφής διαχωρισμός μεταξύ της Κεντρικής - Ανατολικής Ευρώπης και της Δυτικής Ευρώπης, καθώς και μια έντονη διαφορά μεταξύ Βορρά και Νότου (π.χ. Ελλάδα 0,3% και Ιταλία 0,5%. (βλ. γράφημα 8).. ΚΙΝΗΤΡΑ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ECV Top 10: Χώρες με τα ΥΨΗΛΟΤΕΡΑ κίνη- τρα αγοράς ECV (βλ. γράφημα 9) 1. Ρουμανία (έως 11.500 ευρώ) 2. Σλοβενία (έως 7.500 ευρώ) 3. Γαλλία (έως 6.000 ευρώ) 4. Ιταλία (έως 6.000 ευρώ) 5. Σουηδία (έως SEK 60.000) 6. Ισπανία (έως 5.500 ευρώ) 7. Ιρλανδία (έως 5.000 ευρώ) 8. Γερμανία (έως 4.000 ευρώ) 9. Βέλγιο (έως 4.000 ευρώ) 10. Ηνωμένο Βασίλειο (έως £ 3.500) u Τα κίνητρα αγοράς οχημάτων ηλεκτρι- κής φόρτισης (ECV) και ιδίως η νομισμα- τική τους αξία, διαφέρουν σημαντικά σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. u Μόνο 12 χώρες της Ε.Ε. προσφέρουν τέτοιες επιδοτήσεις ή επιχορηγήσεις στους αγοραστές ECV. u Η πλειοψηφία των κρατών-μελών της Ε.Ε. χορηγούν μόνο φορολογικές ελα- φρύνσεις ή απαλλαγές (που σχετίζονται με την αγορά και την κυριότητα) για οχή- ματα ηλεκτρικής φόρτισης. u Ορισμένες χώρες απλώς παρέχουν μια απαλλαγή από τα ετήσια τέλη κυκλο- φορίας για ηλεκτρικά οχήματα. u Τέσσερα κράτη-μέλη της Ε.Ε. δεν προ- σφέρουν καθόλου φορολογικά οφέλη ή κίνητρα για ECV. u Αυτές οι τέσσερις χώρες έχουν πολύ χαμηλά μερίδια αγοράς ECV (λιγότερο από 1%): Κροατία (N/A) Εσθονία (0,5%) Λιθουανία (0,4%) Πολωνία (0,2%). Πηγή:ACEA,EAFO,πλήρεςέτος2018 ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ECV ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ Ε.Ε. Ηλεκτρικά αυτοκίνητα = ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας + plug-in υβριδικά οχήματα) 0 500 1K 5K 10K 25K 40K 76% ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ 4 ΜΟΝΟ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ Ε.Ε. 25,8% ΟΛΛΑΝΔΙΑ 19,1% ΓΕΡΜΑΝΙΑ 17,3% ΓΑΛΛΙΑ 13,3% ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ TOP 6: ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΣΗΜΕΙΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΚΥΠΡΟΣ 36 ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ 108 ΕΛΛΑΔΑ 50 ΡΟΥΜΑΝΙΑ 125 ΜΑΛΤΑ 100 ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ 153 13% 26% 17% 19% ΑΡΙΘΜΟΣΣΗΜΕΙΩΝΦΟΡΤΙΣΗΣ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ Ε.Ε. ΓΡΑΦΗΜΑ 10 ΥΠΟΔΟΜΗΦΟΡΤΙΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΕ ΣΧΕΣΗΜΕ ΤΗΝΠΕΡΙΟΧΗ ΑΝΑ ΧΩΡΑ Πηγή: ACEA,EAFO,2018 Ηλεκτρικά αυτοκίνητα = ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας + plug-in υβριδικά οχήματα) ΟΛΛΑΝΔΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΓΑΛΛΙΑ ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΣΟΥΗΔΙΑ ΙΣΠΑΝΙΑ ΑΥΣΤΡΙΑ ΙΤΑΛΙΑ ΒΕΛΓΙΟ ΔΑΝΙΑ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ ΙΡΛΑΝΔΙΑ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ ΠΟΛΩΝΙΑ ΟΥΓΓΑΡΙΑ ΚΡΟΑΤΙΑ ΤΣΕΧΙΑ ΣΛΟΒΕΝΙΑ ΣΛΟΒΑΚΙΑ ΕΣΘΟΝΙΑ ΛΕΤΟΝΙΑ ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ ΡΟΥΜΑΝΙΑ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ ΜΑΛΤΑ ΕΛΛΑΔΑ ΚΥΠΡΟΣ 0% 5% 10% 15% 20% 25% 30% ΠΕΡΙΟΧΗ (% ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΗΣ Ε.Ε.) ΣΗΜΕΙΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ (% ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΗΣ Ε.Ε.) ΓΡΑΦΗΜΑ 11 64 DATA REPORT
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=