Fleet Business #3
u Το 2,0% των νέων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στην Ε.Ε. το 2018 ήταν ηλεκτρικά φορτιζόμενα (ECV). u Το ήμισυ του συνόλου των κρατών με- λών της Ε.Ε. έχουν μερίδιο αγοράς ECV χαμηλότερο του 1%. u Όλες οι χώρες με μερίδιο αγοράς ECV μικρότερο του 1% έχουν ΑΕΠ χαμηλότε- ρο από 29.000 ευρώ, συμπεριλαμβανο- μένων των κρατών-μελών της Ε.Ε. στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, αλλά και της Ισπανίας, της Ιταλίας και της Ελ- λάδας. u Ένα μερίδιο αγοράς ECV πάνω από 3,5% εμφανίζεται μόνο σε χώρες με κατά κεφαλήν ΑΕΠ μεγαλύτερο από 42.000 ευρώ. u Περισσότερο από το 80% όλων των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων συ- γκεντρώνεται σε έξι χώρες της Δυτικής Ευρώπης με το υψηλότερο ΑΕΠ. u Στα 73.200 ευρώ, το ΑΕΠ της Νορβηγί- u Το 2017, τα οχήματα βενζίνης ήταν πρώτα σε πωλήσεις στην Ε.Ε. για πρώτη φορά από το 2009. u Το 2017 σημειώθηκε επίσης η πρώτη αύξηση (0,3%) στις εκπομπές CO 2 από τα καινούργια αυτοκίνητα από τότε που ξεκίνησαν οι μετρήσεις. u Το 2018 υπήρξε ακόμα μεγαλύτερη πτώση στις πωλήσεις ντίζελ και ισχυρό- τερη αύξηση της ζήτησης για βενζίνη από ό,τι το 2017, με αποτέλεσμα την αύ- ξηση των εκπομπών διοξειδίου του άν- θρακα των αυτοκινήτων κατά 1,8%. (βλ. γράφημα 7). 3. ΠΡΟΣΙΤΟΤΗΤΑ ΕΘΝΙΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΦΟΡΤΙΖΟΜΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ Top 5: Χώρες με ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟ μερίδιο αγοράς ECV στην ΕΕ (και το ΑΕΠ τους), 2018 1. Πολωνία - 0,2% (ΑΕΠ 12.900 ευρώ) 2. Σλοβακία - 0,3% (ΑΕΠ 16.600 ευρώ) 3. Ελλάδα - 0,3% (ΑΕΠ 17.100 ευρώ) 4. Τσεχία - 0,4% (ΑΕΠ 20.500 ευρώ) 5. Λιθουανία - 0,4% (ΑΕΠ 15.900 ευρώ) Μερίδιο αγοράς ECV των 5 μεγαλυτέρων αγορών αυτοκινήτων στην ΕΕ (και το ΑΕΠ τους), 2018 1. Germany – 2,0% (ΑΕΠ € 41.000) 2. United Kingdom - 2,5% (ΑΕΠ € 37.600) 3. France - 2,1% (ΑΕΠ € 36.200) 4. Italy - 0,5% (ΑΕΠ € 29.000) 5. Spain - 11.810 ECV (ΑΕΠ € 26.200) u Η αύξηση ηλεκτρικά φορτιζόμενων οχημάτων στην αγορά συσχετίζεται άμε- σα με το κατά κεφαλήν ΑΕΠ της χώρας, γεγονός που δείχνει πως η οικονομική προσιτότητα αποτελεί σημαντικό εμπό- διο για τους καταναλωτές. ΣΗΜΕΊΑ ΦΌΡΤΙΣΗΣ ΓΙΑ ECV ΑΝΆ ΧΩΡΑ - ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΗΣ Ε.Ε. Αυστρία 4.975 3,5% Βέλγιο 3.038 2,1% Βουλγαρία 108 0,1% Κροατία 569 0,4% Κύπρος 36 0,0% Τσεχία 558 0,4% Δανία 2.674 1,9% Εσθονία 395 0,3% Φινλανδία 927 0,6% Γαλλία 24.850 17,3% Γερμανία 27.459 19,1% Ελλάδα 50 0,0% Ουγγαρία 595 0,4% Ιρλανδία 1.057 0,7% Ιταλία 3.562 2,5% Λετονία 296 0,2% Λιθουανία 153 0,1% Λουξεμβούργο 841 0,6% Μάλτα 100 0,1% Ολλανδία 37.037 25,8% Πολωνία 836 0,6% Πορτογαλία 1.596 1,1% Ρουμανία 125 0,1% Σλοβακία 507 0,4% Σλοβενία 540 0,4% Ισπανία 5.209 3,6% Σουηδία 6.420 4,5% Ην. Βασίλειο 19.076 13,3% ΣΥΝΟΛΟ Ε.Ε. 143.589 ΠΗΓΗ: EAFO, πλήρες έτος 2018 ΠΙΝΑΚΑΣ 3 ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ Πηγή:ACEA,πλήρεςέτος2018 ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΑΥΞΗΣΗΣ ECV ΚΑΙ ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΟΥ ΕΓΧΩΡΙΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΑΕΠ ΑΝ 0% 1% 2% 5% 10% ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 1% ΑΕΠ <29.000 ΕΥΡΩ ΠΟΛΩΝΙΑ 0,2% 1.324 ECV GDP 12.900 ΕΥΡΩ ΣΛΟΒΑΚΙΑ 0,3% 293 ECV GDP 16.600 ΕΥΡΩ ΕΛΛΑΔΑ 0,3% 315 ECV GDP 17.100 ΕΥΡΩ TOP 3: ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟΜΕΡΙΔΙΟ ΑΓΟΡΑΣ >ΤΟ 80% ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΣΕ 6 ΜΟΝΟΝ ΧΩΡΕΣ (ΜΕ ΤΟ ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ ΑΕΠ) ΜΟΝΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 3,5% ΕΑΝ ΑΕΠ> 42.000 ΕΥΡΩ MARKETSHARE2018 Ηλεκτρικά αυτοκίνητα = ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας + plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα) ΓΡΑΦΗΜΑ 8 ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΤΗΝ Ε.Ε. Πηγή: ACEA, 2019 ΚΙΝΗΤΡΑ ΑΓΟΡΑΣ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΦΟΡΤΙΖΟΜΕΝΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ECV , ΑΝΑ ΧΩΡΑ ΑΥΣΤΡΙΑ ΒΕΛΓΙΟ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ ΚΡΟΑΤΙΑ ΚΥΠΡΟΣ ΤΣΕΧΙΑ ΔΑΝΙΑ ΕΣΘΟΝΙΑ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ ΓΑΛΛΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΟΥΓΓΑΡΙΑ ΙΡΛΑΝΔΙΑ ΙΤΑΛΙΑ ΛΕΤΟΝΙΑ ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ ΜΑΛΤΑ ΟΛΛΑΝΔΙΑ ΠΟΛΩΝΙΑ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ ΡΟΥΜΑΝΙΑ ΣΛΟΒΑΚΙΑ ΣΛΟΒΕΝΙΑ ΙΣΠΑΝΙΑ ΣΟΥΗΔΙΑ ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ Ηλεκτρικά αυτοκίνητα = ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας + plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα) ΓΡΑΦΗΜΑ9 63 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2019
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=