Fleet Business #3

σήμερα ηλεκτρικά φορτιζόμενα. u Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα απο- τελούν το 0,6% όλων των αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. u Τα επιβατηγά αυτοκίνητα που τρο- φοδοτούνται με φυσικό αέριο (CNG) αντιπροσωπεύουν το 0,4% του στόλου αυτοκινήτων της Ε.Ε. u Άλλα οχήματα που κινούνται με εναλ- λακτική ισχύ αντιπροσωπεύουν το 2,4% όλων των επιβατικών αυτοκινήτων στους δρόμους της Ε.Ε., εκ των οποίων τη με- γάλη πλειονότητα αποτελούν το LPG (2,3%) και το μίγμα αιθανόλης-βενζίνης E85 (0,1%). (γράφημα 4). 2. ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO 2 ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Top 5: ΥΨΗΛΟΤΕΡΕΣ εκπομπές CO 2 νέων αυτοκινήτων 1. Εσθονία (132,3g CO 2 /km) 2. Λουξεμβούργο (131,4g CO 2 /km) 3. Γερμανία (129,9g CO 2 /km) 4. Ουγγαρία (129,0g CO 2 /km) 5. Λετονία (129,0g CO 2 /km) Top 5: ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΕΣ εκπομπές CO 2 νέων αυτοκινήτων 1. Ολλανδία (105,5g CO 2 /km) 2. Μάλτα (105,9g CO 2 /km) 3. Πορτογαλία (106,3g CO 2 /km) 4. Δανία (109,6g CO 2 /km) 5. Ελλάδα (111,1g CO 2 /km) u Μεταξύ 2007 και 2016, οι μέσες εκπο- μπές CO 2 των νέων αυτοκινήτων σημεί- ωσαν σταθερή μείωση, από 158 στα 118,1g CO 2 / χλμ. Αυτό αντιπροσωπεύει μείωση άνω του 25% κατά τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας. (βλ. γραφήματα 5 & 6). u Ωστόσο, αυτή η πτωτική τάση αντι- στράφηκε για πρώτη φορά το 2017, όταν οι εκπομπές αυξήθηκαν ελαφρά κατά 0,3% (στα 118,5g CO 2 / χλμ). u Το 2018 ήταν η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά αύξησης των εκπομπών CO 2 . Αυ- τή τη φορά αυξήθηκαν κατά 1,8%, φθά- νοντας το όριο των 120,6g CO 2 / χλμ. u Η Εσθονία έχει τις υψηλότερες μέσες εκπομπές CO 2 από τα νέα επιβατικά αυ- τοκίνητα (132,3g CO 2 / χλμ). ΗΟλλανδία έχει τις χαμηλότερες (105,5g CO 2 / χλμ). ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΕΚΠΟΜΠΩΝ - ΚΑΥΣΙΜΟΥ u Υπάρχει σαφής συσχέτιση μεταξύ των πωλήσεων πετρελαίου / βενζίνης και των εκπομπών CO 2 . Αυτό οφείλεται στο γε- γονός ότι τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εκπέμπουν περισσότερο CO 2 από τα ισοδύναμα ντίζελ. ΜΕΣΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO 2 ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (Ε.Ε.) Πηγή: EEA,2018 ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΕ28 (2007-2018) 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 INg CO 2 /KM, % CHANGE 170 160 150 140 130 120 110 100 90 -1,6% -3,7% -3,2% -5,1% -3,3% -1,2% -3,2% -2,8% -3,9% -2,6% +1,8% +0,3% ΓΡΑΦΗΜΑ 5 ΜΕΣΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO 2 ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ, ΑΝΑ ΧΩΡΑ Πηγή: EEA,2018 105 110 115 120 125 130 135 ING CO 2 /KM (2018) 123.1 119.5 128.1 115.7 123.3 125.6 109.6 132.3 116.6 112.2 129.9 111.1 129.0 113.1 ΙΤΑΛΙΑ ΛΕΤΟΝΙΑ ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ ΜΑΛΤΑ ΟΛΛΑΝΔΙΑ ΠΟΛΩΝΙΑ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ ΡΟΥΜΑΝΙΑ ΣΛΟΒΑΚΙΑ ΣΛΟΒΕΝΙΑ ΙΣΠΑΝΙΑ ΣΟΥΗΔΙΑ ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 116.3 129.0 128.6 131.4 105.9 105.5 127.7 106.3 121.5 127.6 120.9 118.1 122.3 124.8 120.6 INg CO 2 /KM ΟΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO 2 ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑ ΧΩΡΑ ΑΥΣΤΡΙΑ ΒΕΛΓΙΟ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ ΚΡΟΑΤΙΑ ΚΥΠΡΟΣ ΤΣΕΧΙΑ ΔΑΝΙΑ ΕΣΘΟΝΙΑ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ ΓΑΛΛΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΟΥΓΓΑΡΙΑ ΙΡΛΑΝΔΙΑ ΓΡΑΦΗΜΑ6 ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ: ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ / ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΝΤΙΖΕΛ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO 2 Πηγή: ACEA,ACEA,2018 DIESEL SHARE 2007 2009 2011 2013 2015 2017 2008 2010 2012 2014 2016 2018 160 155 150 145 140 135 130 125 120 115 60 55 50 45 40 35 30 ΜΕΡΙΔΙΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ (%) ΜΕΣΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO 2 (G CO2/KM) +2,1% PETROL SHARE ΜΕΡΙΔΙΟ ΒΕΝΖΙΝΗΣ (%) AΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΕΚΠΟΜΠΩΝ CO 2 (G CO2/KM) 2007 2009 2011 2013 2015 2017 2008 2010 2012 2014 2016 2018 160 155 150 145 140 135 130 125 120 115 60 55 50 45 40 35 30 +2,1% ΓΡΑΦΗΜΑ 7 62 DATA REPORT

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=