Fleet Business #3

Μετάβαση στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών ACEA Έκθεση προόδου 2019 Παράγοντες διευκόλυνσης για αυτοκίνητα εναλλακτικής ισχύος στην Ε.Ε. ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Στις 17 Απριλίου 2019, το Ευρωπαϊκό Κοι- νοβούλιο και το Συμβούλιο υιοθέτησαν τον κανονισμό (ΕΕ) 2019/631 για την κα- θιέρωση προτύπων εκπομπών CO 2 για τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο κανονισμός αυτός καθόρισε στόχους μείωσης των εκπομπών διοξει- δίου του άνθρακα κατά 15% και 37,5% για τα έτη 2025 και 2030 αντίστοιχα, για τα αυτοκίνητα που ταξινομούνται στο εξής. Αυτοί οι στόχοι θα διαδεχθούν τον στόχο των 95g CO 2 / χλμ. για το έτος 2021, που καθορίστηκε το 2013. Με τα αποτελέσμα- τα των εργαστηριακών δοκιμών (WLTP), η πρόοδος των κατασκευαστών παρακο- λουθείται κάθε χρόνο από τα κράτη-μέλη με βάση τα νέα δεδομένα ταξινόμησης αυτοκινήτων – σελίδα 10 της παρούσας έκθεσης. Το 2023, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επα- νεξετάσει τον κανονισμό και θα υποβά- λει έκθεση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο σχετικά με την πρόοδο που σημειώθηκε όσον αφορά στην επί- τευξη των στόχων CO 2 για τα αυτοκίνητα. Μεταξύ άλλων, αυτή η «ενδιάμεση ανα- θεώρηση» θα εξετάσει την ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης και ανεφοδιασμού για οχήματα εναλλακτικής κίνησης, την πρόσβασή τους στην αγορά, καθώς και τη μείωση του CO 2 του στόλου αυτοκι- νήτων. ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ Οι πωλήσεις ηλεκτρικών και άλλων εναλλακτικών επιβατικών αυτοκινήτων -συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών επαναφορτιζόμενων, των υβριδικών, των κυψελών καυσίμου και του φυσικού αε- ρίου- θα πρέπει να αυξηθούν σημαντικά εάν πρόκειται να επιτευχθούν οι στόχοι CO 2 για το 2025 και το 2030. Όλοι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυ- τοκινήτων διευρύνουν συνεχώς τα χαρ- τοφυλάκιά τους. Ωστόσο, η διείσδυσή τους στην αγορά παραμένει χαμηλή και κατακερματισμένη σε ολόκληρη την Ε.Ε. Οι καταναλωτές που αναζητούν εναλ- λακτική λύση στο ντίζελ συχνά επιλέ- γουν βενζινοκίνητα οχήματα, αλλά δεν κάνουν ακόμη τη μετάβαση σε εναλ- λακτικά κινούμενα οχήματα σε μεγάλη κλίμακα. Προκειμένου να προωθηθεί η μετάβαση σε αυτοκίνητα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών, οι κυβερνήσεις σε ολόκληρη την Ε.Ε. πρέπει να αυξήσουν τις επεν- δύσεις σε υποδομές φόρτισης και ανε- φοδιασμού και να θέσουν σε εφαρμογή ουσιαστικά και βιώσιμα κίνητρα για την μακροχρόνια τόνωση των πωλήσεων αυ- τοκινήτων εναλλακτικής ισχύος. Σκοπός της παρούσας έκθεσης είναι η παρακολούθηση της προόδου όσον αφορά αυτούς τους βασικούς «παρά- γοντες προτροπής» για τα επιβατικά αυτοκίνητα. Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) θα δημοσιεύει αυ- τή τη στατιστική έκθεση σε ετήσια βάση ενόψει της ενδιάμεσης αναθεώρησης του κανονισμού (ΕΕ) 2019/631 το 2023, με σκοπό την παρακολούθηση της δια- θεσιμότητας υποδομών και των κινήτρων αγοράς για τους καταναλωτές. Αυτή η έκθεση παρέχει μια πραγματι- κή εικόνα δεδομένων προόδου, συ- γκεντρώνοντας όλες τις διαθέσιμες πηγές δεδομένων ( ACEA , EAFO , EEA , Eurostat , IHS ). Σε όλες τις περιπτώσεις πρόκειται για τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία πλήρους έτους. 59 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2019 DATA REPORT

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=