Fleet Business #3
τόση ισχύ όσο ένα νοικοκυριό. Έτσι, αν όλοι οδηγούν ένα EV, θα χρειαζό- μαστε διπλάσια ισχύ». Η έξυπνη φόρτιση επαναφορτίζει τις μπαταρίες του αυτοκινήτου όταν η ζήτηση στους σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο. Η μελέτη της Western Power Distribution διαπίστωσε πως τα κίνη- τρα χρόνου χρήσης φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά στη μετατό- πιση της ζήτησης από τις ώρες αιχμής - ειδικά όταν υποστηρίζεται από την έξυπνη φόρτιση (με μια εφαρμογή), που καθιστά τη διαδικασία απλού- στερη για τους οδηγούς. Προσδιόρι- σε επίσης ότι η πιο δημοφιλής ώρα για τη σύνδεση των EV είναι κατά τη διάρκεια της απογευματινής αιχμής (17:00 - 19:00) τις καθημερινές, όταν η πλειονότητα των οδηγών επιστρέφει στο σπίτι από την εργασία. Ωστόσο, μόνον τα τρία τέταρτα των οχημάτων χρειάζονται φόρτιση με 40% του χρό- νου που είναι συνδεδεμένα. «Οι άνθρωποι συνδέουν τα αυτοκίνη- τά τους για 12 ώρες, αλλά χρειάζονται μόνον πέντε ώρες φόρτισης» , ανέφε- ρε ο R. Duke. ΟΙ ΟΔΗΓΟΊ PHEV ΕΠΑΝΑΦΟΡΤΊΖΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΟ ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΎΣ BEV Πρόσθεσε, ακόμα, πως οι περισσό- τεροι οδηγοί φορτίζουν τα αυτοκί- νητά τους μόνον τρεις έως τέσσερις φορές την εβδομάδα (0,5 φορτίσεις ημερησίως), αν και αυτή η συχνότη- τα είναι υψηλότερη για τους οδηγούς PHEV, των οποίων τα οχήματα έχουν μικρότερη εμβέλεια μηδενικών εκπο- μπών. Η έρευνα της Western Power Distribution διαπίστωσε επίσης ότι ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος είχαν τη μεγαλύτερη συχνότητα φόρτισης, πιθανώς λόγω του ψυχρού καιρού που μειώνει την απόδοση της μπαταρίας. Πάνω απ’ όλα, η μελέτη διαπίστωσε ότι ακόμα και η μέτρια εξοικονόμηση κόστους θα μπορούσε να οδηγήσει σε τεράστιες αλλαγές στη συμπεριφορά φόρτισης, ενώ οι οδηγοί επιθυμούν να χρησιμοποιούν μια εφαρμογή που τους επιτρέπει να επαναφορτίζουν μόνον σε ώρες εκτός αιχμής και χα- μηλού κόστους. Τα συμπεράσματα αυτά αντικατο- πτρίζουν τα αποτελέσματα του προ- γράμματος Consumers, Vehicles and Energy Integration (CVEI), που διεξή- χθη από το TRL, το κέντρο καινοτομί- ας μεταφορών. 248 ΟΔΗΓΟΊ ΗΛΕΚΤΡΙΚΏΝ GOLF Η μελέτη έδωσε σε 248 οδηγούς ένα VW eGolf ή ένα υβριδικό Golf GTe για δύο μήνες, και παρακολούθησε τις συμπεριφορές επαναφόρτισής τους. Οι οδηγοί χωρίστηκαν σε τρεις ομά- δες. Η πρώτη ομάδα ήταν ελεύθερη να επαναφορτίσει κατά βούληση, η δεύτερη ομάδα είχε οικονομικά κίνη- τρα να επαναφορτίσει σε συγκεκριμέ- νες ώρες της ημέρας και στην τρίτη ομάδα, οι συμμετέχοντες καθόρισαν τη φόρτιση που χρειάζονταν και την ώρα που την χρειάζονταν και επέτρε- ψαν στην εταιρεία ηλεκτρικής ενέρ- γειας να ελέγξει το χρονοδιάγραμμα φόρτισης, ώστε να μεγιστοποιήσουν την εξοικονόμηση κόστους. Οι οδηγοί των οποίων η φόρτιση δεν ελεγχόταν, την πραγματοποίησαν κα- νονικά στο σπίτι αργά το απόγευμα / νωρίς το βράδυ (με αιχμή φόρτισης μεταξύ 5-6μμ για όσους διέθεταν PHEV και 6-7μμ για όσους διέθεταν BEV). Ωστόσο, αυτή η αιχμή αποφεύ- χθηκε όταν οι οδηγοί ή οι εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας είχαν την ευχέ- ρεια να τη μεταθέσουν για το βράδυ ή τη νύκτα, με μόνον ένα μικρό οικο- νομικό κίνητρο. Ο Δρ George Beard , επικεφαλής της ULEV Consumer Research της TRL, δήλωσε: «Χωρίς παρέμβαση οι οδη- γοί θα φορτίζουν σε ώρες αιχμής, και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε προβλή- ματα δυνατότητας προσφοράς και ζή- τησης της ηλεκτρικής ισχύος». O Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος είχαν τη μεγαλύτερη συχνότητα φόρτισης, πιθανώς λόγω του ψυχρού καιρού, που μειώνει την απόδοση της μπαταρίας 57 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2019
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=