Fleet Business #3

Οι στόλοι πρέπει να επενδύσουν σε «έξυπνους» φορτιστές για EV, αφού τα εθνικά δίκτυα θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν την πρόσθετη ζήτηση ισχύος από τα ηλεκτρικά οχήματα μόνον εάν οι στόλοι και οι οδηγοί χρησιμοποιούν έξυπνη φόρτιση. ΕΝΏ ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΊΟΙ εργοδότες αρ- χίζουν μαζικά προγράμματα επεν- δύσεων σε φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων, νέα έρευνα αποκαλύπτει τη σημασία της τεχνολογίας έξυπνης φόρτισης. Μόνο στη Γερμανία, η Volkswagen εγκαθιστά στα εργοστάσιά της 4.000 σημεία φόρτισης για τους εργαζομέ- νους της, σε ένα πρόγραμμα που θα κοστίσει 250 εκατ. ευρώ. Ο Thomas Ulbrich , Μέλος του Διοι- κητικού Συμβουλίου της Volkswagen, αρμόδιος για την Ηλεκτρική Κινητικό- τητα, δήλωσε: «Οι κατάλληλες εγκα- ταστάσεις φόρτισης στο χώρο εργασί- ας αποτελούν σημαντικό στοιχείο της ηλεκτρικής μας προσπάθειας». Πρόσθεσε πως τα σημεία φόρτισης των 11kW, που τροφοδοτούνται με ηλεκτρισμό από ανανεώσιμες πηγές, θα είναι επίσης διαθέσιμα και σε άλ- λους χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων και παρότρυνε και άλλες επιχειρήσεις να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Volkswagen. Η φόρτιση στο χώρο εργασίας είναι απαραίτητη για τους οδηγούς που δεν μπορούν να φορτί- σουν στο σπίτι. Η VW εκτιμά πως στο μέλλον το 20% των φορτίσεων θα μπορούν να πραγματοποιούνται στο χώρο εργασίας. «Θα χρειαστούμε επί- σης περισσότερες επιλογές δημόσιας φόρτισης» , είπε ο κ. Ulbrich, «ωστόσο, η ζήτηση σταθμών φόρτισης δεν μπο- ρεί να καλύπτεται κυρίως από τέτοιες δημόσιες εγκαταστάσεις. Οι όροι για την εγκατάσταση ιδιωτικών σημείων φόρτισης θα πρέπει να βελτιωθούν και οι επιχειρήσεις θα πρέπει να συμ- βάλουν σε αυτό». ΤΑ EV ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΥΠΕΡΦΟΡΤΏΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΈΣ Αυτοί οι ιδιωτικοί οικιακοί φορτιστές θα πρέπει να είναι «έξυπνοι» φορτι- στές, για να υποστηρίξουν τα εθνικά δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας, προ- ειδοποιεί ο Scott Lepold , partner account manager της Fleetcarma , τμήματος της Geotab . Αναφερόμε- νος σε στοιχεία από τον Καναδά, είπε: «Τέσσερα EV μπορεί να επηρεάσουν ένα μετασχηματιστή, αν φορτίζονται ταυτόχρονα. Και σε επίπεδο πόλης, είναι πολύ συνηθισμένο να υπάρχουν τέσσερα ή περισσότερα EV ανά μετα- σχηματιστή». Οι «έξυπνοι» φορτιστές μπορούν να ελέγχουν τις ώρες που οι οδηγοί επα- ναφορτίζουν τα αυτοκίνητά τους, συν- δυάζοντας τη ζήτηση με περιόδους επαρκούς ή υπερβάλλουσας παροχής ηλεκτρικού ρεύματος. Ωστόσο, για να επιτύχει η «έξυπνη» φόρτιση, θα πρέ- πει οι εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας να παρέχουν κίνητρα που θα ενθαρ- ρύνουν τους οδηγούς να επαναφορ- τίζουν τις μπαταρίες σε περιόδους χαμηλής ζήτησης ισχύος, όπως αργά τη νύκτα και τις πρώτες πρωινές ώρες. Ο Philip New , CEO της Energy Systems Catapult, δήλωσε: «Η επι- βράβευση των καταναλωτών για έξυ- πνη φόρτιση είναι απολύτως απαραί- τητη. Η χώρα (Ηνωμένο Βασίλειο) θα εξοικονομήσει δισ. λίρες σε κόστος υποδομής, εάν είμαστε σε θέση να εκμεταλλευτούμε το δυναμικό του ηλεκτρικού οχήματος για συνεργα- σία και συμμετοχή στο ενεργειακό σύστημα, σε αντίθεση με μια άλογη άντληση, που δεν θα διαφέρει από τον τρόπο που τροφοδοτείται σήμερα ένα ντεπόζιτο ντίζελ». ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΈΣ ΈΞΥΠΝΗΣ ΦΌΡΤΙΣΗΣ Η εταιρεία διανομής ηλεκτρικής ενέρ- γειας Western Power Distribution ανέθεσε μια σημαντική μελέτη 673 οδηγών plug-in οχημάτων για να αξι- ολογήσει τις συμπεριφορές τους επα- ναφόρτισης και τις απαιτήσεις ισχύος και διαπίστωσε πως: u Ο μέσος όρος EV με μικρότερες μπαταρίες (0 έως 25kWh) απαιτούν περίπου 1.800-1.900kWh ετησίως. u Τα EV με μεγαλύτερους συσσω- ρευτές (35kWh +) χρησιμοποιούν περίπου 3.500 kWh ετησίως. u Η ετήσια οικιακή κατανάλωση ηλε- κτρικής ενέργειας (χωρίς EV) κυ- μαίνεται από 1.900kWh (μικρό σπί- τι) έως 4.600kWh ετησίως (μεγάλο σπίτι). Ο Ricky Duke , Μηχανικός Δικτύων Καινοτομίας και Χαμηλού Άνθρακα της Western Power Distribution , δή- λωσε: «Κάθε EV χρησιμοποιεί τυπικά Μήπως τα EV υπερφορτώσουν το δίκτυο; 56 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2019 EV

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=