Fleet Business #3

αυτούς περιλαμβάνεται η Conduent , πρώην τμήμα της Xerox , που εδρεύει στο Νιου Τζέρσεϊ, και η Trafi , η οποία προσφέρει λύσεις κινητικότητας για λεωφορεία, δίκυκλα και αυτοκίνητα διαμοιρασμού στο Βίλνιους, την πρω- τεύουσα της Λιθουανίας, και σύντομα στη Γερμανία. ΘΟΛΈΣ ΓΡΑΜΜΈΣ Η διαφορά μεταξύ των φορέων συ- γκέντρωσης MaaS και των πλατφορ- μών κινητικότητας δεν έγκειται στο μέγεθος αλλά στο είδος. Ο όρος «πλατφόρμα κινητικότητας» αναφέ- ρεται στο τεχνολογικό πλαίσιο που χρησιμοποιείται για την ανάπτυξη της υπηρεσίας. Υπηρεσίες διαμοιρασμού όπως η Uber και η Lyft χρησιμοποι- ούν μια διαδικτυακή, διαδραστική πλατφόρμα, όπου η ζήτηση για εξα- τομικευμένες μετακινήσεις ανταπο- κρίνεται στην προσφορά πρόθυμων οδηγών. Θα μπορούσε να πει κάποιος πως ενώ οι φορείς συγκέντρωσης MaaS είναι εξ ορισμού πολυτροπικοί, οι πλατφόρμες κινητικότητας τείνουν να επικεντρώνονται σε έναν τρόπο με- τακίνησης. Αλλά αυτό δεν είναι ένας απόλυτος ορισμός: οι ίδιες οι Uber και Lyft έχουν αρχίσει να ενσωματώ- νουν τις υπηρεσίες κινητικότητας τρί- των - τον διαμοιρασμό ποδηλάτων, τις δημόσιες συγκοινωνίες - στις πλατ- φόρμες τους, θολώνοντας τη διαχω- ριστική γραμμή με τους πραγματικούς φορείς MaaS. «Η BlaBlaCar , η γαλλική εταιρεία δι- αμοιρασμού αυτοκινήτων μεγάλων αποστάσεων, είναι ίσως ευκολότερα αναγνωρίσιμη ως πλατφόρμα κινητι- κότητας, καθώς περιορίζεται στο δια- μοιρασμό αυτοκινήτων», επισημαίνει η κ. Surender. Μια ανακεφαλαίωση για να αποφευχθεί η σύγχυση, οι φο- ρείς συγκέντρωσης MaaS επιτρέπουν στους χρήστες να σχεδιάζουν, να κάνουν κρατήσεις και να πληρώνουν για μια πολυτροπική σειρά λύσεων κινητικότητας, ενώ οι πλατφόρμες κινητικότητας αποτελούν απλώς τις εφαρμογές -συνήθως διαδικτυακές εφαρμογές νέφους που διατίθενται για smartphone- που προσφέρουν λύσεις κινητικότητας. ΕΚΤΕΤΑΜΈΝΕΣ ΛΎΣΕΙΣ Τόσο οι φορείς συγκέντρωσης MaaS, όσο και οι πλατφόρμες κινητικότητας μπορούν, είτε να στοχεύουν απευθεί- ας στον τελικό πελάτη είτε να προ- σφέρουν τις υπηρεσίες τους ως λύση λευκής ετικέτας για τρίτους (κοστολο- γώντας είτε κατ’ αποκοπήν είτε ανά υπηρεσία). Σύμφωνα με την κ. Surender, «και οι δύο αποσκοπούν στη δημιουργία μιας όσο το δυνατόν πιο εκτεταμέ- νης λύσης, με προσφορά πολλών λειτουργιών κινητικότητας», λέει η κ. Surender. «Αλλά αυτό δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται. Συνήθως είναι αρκετά δύσκολο να διαμοιραστούν τα API (Σ.Σ.: Application Program Interfaces - τα πρωτόκολλα επικοι- νωνίας για οποιαδήποτε δεδομένη εφαρμογή) μεταξύ διαφόρων παι- κτών». Άλλα εμπόδια που πρέπει ακό- μα να ξεπεραστούν, περιλαμβάνουν ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια των δεδομένων και την ιδιωτικότητα. Μια σημαντική διαφορά μεταξύ των φορέων συγκέντρωσης MaaS και των πλατφορμών κινητικότητας εκδηλώ- νεται στις εισροές: «Πρόκειται για δύο διαφορετικούς τύπους επενδυτικών ροών, δύο ξεχωριστά επιχειρηματικά μοντέλα». Δεδομένου ότι αυτό δεν αποτελεί γε- νικά πρόβλημα των πελατών και λαμ- βάνοντας υπόψη την τάση και των δύο συστημάτων να διευρύνουν την προ- σφορά τους, αυτό που διαφοροποιεί το ένα από το άλλο μπορεί μια μέρα να μην αποτελεί διάκριση - τουλάχι- στον για τον πελάτη. Eνώ οι φορείς συγκέντρωσης MaaS είναι εξ ορισμού πολυτροπικοί, οι πλατφόρμες κινητικότητας τείνουν να επικεντρώνονται σε έναν τρόπο μετακίνησης 49 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=