Fleet Business #3
αυτούς περιλαμβάνεται η Conduent , πρώην τμήμα της Xerox , που εδρεύει στο Νιου Τζέρσεϊ, και η Trafi , η οποία προσφέρει λύσεις κινητικότητας για λεωφορεία, δίκυκλα και αυτοκίνητα διαμοιρασμού στο Βίλνιους, την πρω- τεύουσα της Λιθουανίας, και σύντομα στη Γερμανία. ΘΟΛΈΣ ΓΡΑΜΜΈΣ Η διαφορά μεταξύ των φορέων συ- γκέντρωσης MaaS και των πλατφορ- μών κινητικότητας δεν έγκειται στο μέγεθος αλλά στο είδος. Ο όρος «πλατφόρμα κινητικότητας» αναφέ- ρεται στο τεχνολογικό πλαίσιο που χρησιμοποιείται για την ανάπτυξη της υπηρεσίας. Υπηρεσίες διαμοιρασμού όπως η Uber και η Lyft χρησιμοποι- ούν μια διαδικτυακή, διαδραστική πλατφόρμα, όπου η ζήτηση για εξα- τομικευμένες μετακινήσεις ανταπο- κρίνεται στην προσφορά πρόθυμων οδηγών. Θα μπορούσε να πει κάποιος πως ενώ οι φορείς συγκέντρωσης MaaS είναι εξ ορισμού πολυτροπικοί, οι πλατφόρμες κινητικότητας τείνουν να επικεντρώνονται σε έναν τρόπο με- τακίνησης. Αλλά αυτό δεν είναι ένας απόλυτος ορισμός: οι ίδιες οι Uber και Lyft έχουν αρχίσει να ενσωματώ- νουν τις υπηρεσίες κινητικότητας τρί- των - τον διαμοιρασμό ποδηλάτων, τις δημόσιες συγκοινωνίες - στις πλατ- φόρμες τους, θολώνοντας τη διαχω- ριστική γραμμή με τους πραγματικούς φορείς MaaS. «Η BlaBlaCar , η γαλλική εταιρεία δι- αμοιρασμού αυτοκινήτων μεγάλων αποστάσεων, είναι ίσως ευκολότερα αναγνωρίσιμη ως πλατφόρμα κινητι- κότητας, καθώς περιορίζεται στο δια- μοιρασμό αυτοκινήτων», επισημαίνει η κ. Surender. Μια ανακεφαλαίωση για να αποφευχθεί η σύγχυση, οι φο- ρείς συγκέντρωσης MaaS επιτρέπουν στους χρήστες να σχεδιάζουν, να κάνουν κρατήσεις και να πληρώνουν για μια πολυτροπική σειρά λύσεων κινητικότητας, ενώ οι πλατφόρμες κινητικότητας αποτελούν απλώς τις εφαρμογές -συνήθως διαδικτυακές εφαρμογές νέφους που διατίθενται για smartphone- που προσφέρουν λύσεις κινητικότητας. ΕΚΤΕΤΑΜΈΝΕΣ ΛΎΣΕΙΣ Τόσο οι φορείς συγκέντρωσης MaaS, όσο και οι πλατφόρμες κινητικότητας μπορούν, είτε να στοχεύουν απευθεί- ας στον τελικό πελάτη είτε να προ- σφέρουν τις υπηρεσίες τους ως λύση λευκής ετικέτας για τρίτους (κοστολο- γώντας είτε κατ’ αποκοπήν είτε ανά υπηρεσία). Σύμφωνα με την κ. Surender, «και οι δύο αποσκοπούν στη δημιουργία μιας όσο το δυνατόν πιο εκτεταμέ- νης λύσης, με προσφορά πολλών λειτουργιών κινητικότητας», λέει η κ. Surender. «Αλλά αυτό δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται. Συνήθως είναι αρκετά δύσκολο να διαμοιραστούν τα API (Σ.Σ.: Application Program Interfaces - τα πρωτόκολλα επικοι- νωνίας για οποιαδήποτε δεδομένη εφαρμογή) μεταξύ διαφόρων παι- κτών». Άλλα εμπόδια που πρέπει ακό- μα να ξεπεραστούν, περιλαμβάνουν ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια των δεδομένων και την ιδιωτικότητα. Μια σημαντική διαφορά μεταξύ των φορέων συγκέντρωσης MaaS και των πλατφορμών κινητικότητας εκδηλώ- νεται στις εισροές: «Πρόκειται για δύο διαφορετικούς τύπους επενδυτικών ροών, δύο ξεχωριστά επιχειρηματικά μοντέλα». Δεδομένου ότι αυτό δεν αποτελεί γε- νικά πρόβλημα των πελατών και λαμ- βάνοντας υπόψη την τάση και των δύο συστημάτων να διευρύνουν την προ- σφορά τους, αυτό που διαφοροποιεί το ένα από το άλλο μπορεί μια μέρα να μην αποτελεί διάκριση - τουλάχι- στον για τον πελάτη. Eνώ οι φορείς συγκέντρωσης MaaS είναι εξ ορισμού πολυτροπικοί, οι πλατφόρμες κινητικότητας τείνουν να επικεντρώνονται σε έναν τρόπο μετακίνησης 49 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2019
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=