Fleet Business #3

Τι μας προσφέρει η καινοτομία στα συστήματα πληροφόρησης και διασκέδασης των συνδεδεμένων αυτοκινήτων; ΕΥΦΥΕΊΣ και πολυλειτουργικές οθό- νες εμφανίζονται στα ταμπλό και στο πίσω μέρος των αυτοκινήτων, ενώ η εποχή των αναλογικών οθονών και των κουμπιών πλησιάζει στο τέλος της. Τελευταία, οι επαυξημένες, εικο- νικές και εκτεταμένες λύσεις πραγ- ματικότητας ωθούν το ταμπλό του αυτοκινήτου σε νέα όρια. Όσοι βρέ- θηκαν στην IAA 2019 μπορούν να το επιβεβαιώσουν. Η ΕΠΑΝΆΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΤΑΜΠΛΌ Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων των ΗΠΑ και της Ιαπωνίας εξόπλισαν για πρώτη φορά τα οχήματά τους με τεχνολογία επαυξημένης πραγματι- κότητας στα τέλη της δεκαετίας του 1980, προσθέτοντας έτσι περισσότε- ρες πληροφορίες στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Η εικόνα για τον οδηγό δημιουργείται σε μια οθόνη, φωτίζεται από μια πηγή φωτός και προβάλλε- ται στο παρμπρίζ χρησιμοποιώντας κάτοπτρα. Το 2005, η BMW έγινε η πρώτη γερμανική αυτοκινητοβιομη- χανία που εισήγαγε αυτές τις οθόνες προβολής (HUD) στα μοντέλα της. Το 2017, η Konica Minolta παρουσίασε το πρώτο τρισδιάστατο HUD στον κόσμο. Μπορεί να δώσει πληροφορίες σε δι- άφορες εικονικές αποστάσεις, ανά- λογα με την ταχύτητα του οχήματος. Η ελβετική startup WayRay αναπτύσ- σει οθόνες προβολής για όλους τους τύπους οχημάτων ανεξάρτητα από τον εσωτερικό τους σχεδιασμό. Στο μέλλον, οι πληροφορίες στο παρμπρίζ θα διατίθενται και για τον συνοδηγό. Τα νέα χαρακτηριστικά γνωρίσματα θα είναι η γνωστή προβολή βοηθη- τικής νυκτερινής όρασης και αντί για ενδεικτικά βέλη θα εμφανίζεται ένα εικονικό όχημα για την τρέχουσα κα- τάσταση της κυκλοφορίας καθοδηγώ- ντας με αξιοπιστία τους οδηγούς στον προορισμό τους. Επιπλέον υπάρχουν οθόνες στα ταμπλό επόμενης γενιάς μέχρι εκεί που μπορεί να δει το μάτι. Η κινεζική κατασκευάστρια εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Byton προ- κάλεσε πρόσφατα αίσθηση με μια δια- κριτικά καμπύλη οθόνη, που καλύπτει σχεδόν ολόκληρο το ταμπλό με δια- γώνιο άνοιγμα 48 ιντσών. Η Alexa , ο εικονικός βοηθός της Amazon και το καινοτόμο σύστημα έλεγχου νοημα- τικής, αποτελούν πρόσθετα χαρακτη- ριστικά. Ένα πρότυπο αυτοκίνητο με την οθόνη XXL παρουσιάστηκε στην IAA 2019. Η ΟΡΑΤΌΤΗΤΑ ΔΙΕΥΡΎΝΕΤΑΙ Η BMW ήδη ερευνά νέους τρόπους και φέρνει την επαυξημένη πραγμα- τικότητα στο εσωτερικό του οχήμα- τος. Αυτή τη στιγμή λειτουργεί με το σύστημα HoloActive Touch - ολογρα- φικά χειριστήρια που μοιάζουν να αιωρούνται πάνω από την κεντρική κονσόλα και ελέγχονται με χειρονο- μίες. Μήπως λοιπόν τα HUD θα είναι σύντομα παρωχημένα; Με την εμφάνι- ση των AR και VR , είναι βέβαιο πως τα κλασικά παρελκόμενα των οχημάτων Η επόμενη γενιά Cockpits Η οθόνη XXL στο νέο M-Byte της Byton Η κινεζική κατασκευάστρια εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Byton προκάλεσε αίσθηση με μια διακριτικά καμπύλη οθόνη, που καλύπτει σχεδόν ολόκληρο το ταμπλό με διαγώνιο άνοιγμα 48 ιντσών 44 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=