Fleet Business #3

Τα λεωφορεία αποτελούν έναν σημαντικό κρίκο στην αλυσίδα της πολυτροπικής κινητικότητας. Η εικόνα της αγοράς λεωφορείων και τουριστικών πούλμαν BUSES & COACHES ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΎΝ σήμερα περίπου 893.000 λεωφορεία και πούλμαν στις οδούς της Ευρώπης -τα 26.400 περίπου από αυτά στην Ελλάδα- κα- θιστώντας τα το πλέον διαδεδομένο μέσο μαζικής μεταφοράς, σημαντικό κρίκο στην αλυσίδα πολυτροπικής κι- νητικότητας και ζωτικό συντελεστή στον τομέα του τουρισμού. Η Ελλάδα, ωστόσο, είναι δυστυχώς πρωτοπόρος από πλευράς παλαιότη- τας στόλου σε σχέση με τον μέσο όρο της Ευρώπης. Η αυξημένη ηλικία του ελληνικού στόλου συνοδεύεται από μειωμένη οδική ασφάλεια, με συνέ- πεια περισσότερα ατυχήματα και με- γαλύτερο αριθμό θυμάτων. Πιο συ- γκεκριμένα, σύμφωνα με τους δείκτες επικινδυνότητας του ΕΜΠ (2017), τα βαρέoς τύπου οχήματα ηλικίας 16-20 ετών είναι 33,5 περισσότερες φορές εμπλεκόμενα σε ατυχήματα σε σχέ- ση με αντίστοιχα οχήματα ηλικίας 0-5 ετών. Επίσης, δυστυχώς, ο αριθμός θυμάτων είναι 12,5 φορές μεγαλύτε- ρος από αυτόν των οχημάτων ηλικίας 0-5 ετών. Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπρο- σώπων Αυτοκινήτων & Δικύκλων έχει κρούσει από καιρού τον κώδωνα του κινδύνου, επισημαίνοντας ότι «τα αυ- στηρά μέτρα ως προς τις συγκεντρώ- σεις ρύπων οδηγούν τις χώρες σε συ- νεχή ανανέωση του στόλου τους και στην απομάκρυνση των πλέον παλαι- ών οχημάτων. Απεναντίας, η Ελλάδα έχει καταστεί το “νεκροταφείο” όλων των ανεπιθύμητων οχημάτων από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες». Τα καινούργια λεωφορεία και τα πούλ- μαν που προσφέρονται στην αγορά είναι πολύ εξελιγμένα πλέον, τόσο από άποψη σχεδίασης όσο και τε- χνολογίας. Πέραν των αυτονόητων, διαθέτουν χαρακτηριστικά ασφά- λειας και εξοπλισμού με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, που τα καθιστούν ιδανικά για κάθε χρήση και απαίτηση. Ενώ από πλευ- ράς τεχνολογιών μετάδοσης κίνησης, υπάρχουν καινοτόμοι κινητήρες, που διακρίνονται για τη φιλικότητά τους προς το περιβάλλον και την οικονομία καυσίμου. Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευα- στών Αυτοκινήτων ( ACEA ) και η Δι- εθνής Ένωση Δημόσιων Μεταφορών ( UITP ) απηύθυναν κοινή πρόσκληση μετά την έγκριση της Οδηγίας για τα καθαρά οχήματα από την Ευρωπαϊκή Ένωση , προς τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. να εντείνουν τις επενδύσεις σε πολύ αναγκαίες υποδομές για τη φόρτιση και τον ανεφοδιασμό των εναλλακτι- κών λεωφορείων. ΗOδηγία για τα καθαρά οχήματα θέτει δεσμευτικούς στόχους για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων οχημάτων μη- u Στην ΕΕ, το 55,7% του συνό- λου των δημόσιων μετακινή- σεων - ή 32,1 δισ. επιβατικές μετακινήσεις ετησίως - πραγ- ματοποιείται από αστικά και υπεραστικά λεωφορεία. ................................................................... u Το 8,0% των επιβατικών με- ταφορών στην ξηρά στην ΕΕ πραγματοποιείται με λεωφο- ρεία και πούλμαν. Αυτό αντι- προσωπεύει 525,5 δισ. επιβα- τοχιλιόμετρα ετησίως. ................................................................... u Σύμφωνα με την Bloomberg New Energy Finance, στα τέ- λη του 2017 λειτουργούσαν 3 εκατομμύρια αστικά λεωφο- ρεία παγκοσμίως. Από αυτά, 385.000 ανήκουν στην κατη- γορία των ηλεκτρικών λεωφο- ρείων, ωστόσο τα περισσότε- ρα από αυτά βρίσκονται στην Κίνα. 2% του συνολικού στόλου λεωφορείων της ΕΕ αποτελούν τα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων 9,4 χρόνια και πλέον είναι η μέση ηλικία του στόλου λεωφορείων της ΕΕ 892.861 λεωφορεία κυκλοφορούν σήμερα στους ευρωπαϊκούς δρόμους 24 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2019 B U S E S & C O A C H E S

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=