Fleet Business #3
Μόνο 1 στις 5 συγκρούσεις μπορεί να προληφθεί με την αυτόνομη οδήγηση ΤΟ TRL ( Transport Research Labo- ratory ), ένα παγκόσμιο ερευνητικό κέντρο για τις μεταφορές που εδρεύ- ει στο Ηνωμένο Βασίλειο, δημοσίευ- σε πρόσφατα έκθεση σχετικά με την ασφάλεια των αυτόνομων οχημάτων και την προβλεπόμενη επίδρασή τους στα ποσοστά συγκρούσεων. Τα συ- μπεράσματά του υποδηλώνουν ότι θα μπορούσε να αποφευχθεί μία στις πέντε σοβαρές συγκρούσεις με τη θέ- σπιση των αυτόνομων οχημάτων. Αυτό αποτελεί μόλις το 22% και παρόλο που οι περισσότεροι άνθρωποι θα συμφω- νούσαν πως αξίζει να σώσουμε κά- ποιον από θάνατο ή τραυματισμό, τί- θεται το ερώτημα - αξίζει η επένδυση; ΠΑΓΚΌΣΜΙΕΣ ΕΠΕΝΔΎΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΝΆΠΤΥΞΗ ΑΥΤΌΝΟΜΩΝ ΟΧΗΜΆΤΩΝ Μια έκθεση της Frost & Sullivan: Global Autonomous Driving Market Outlook 2018 , αναφέρει πως περίπου 80 δισ. δολάρια επενδύθηκαν στην ανάπτυξη της τεχνολογίας AD (Αυ- τόνομης Οδήγησης) μεταξύ 2014-17. Άλλα 180 δισ. δολάρια θα επενδυθούν μέχρι το 2022. Οι εκτιμήσεις ποικίλλουν, αλλά η τεχνολογία που απαιτείται για την ανάπτυξη ενός πλήρως αυτόνομου οχήματος αναμένεται να προσθέσει 100.000 δολάρια στην τιμή καταλό- γου. Ακόμα και οι ημι-αυτόνομοι εξο- πλισμοί, όπως ο Autopilot της Tesla και ο Super Cruise της Cadillac , προ- σθέτουν ήδη μεταξύ 5.000 και 10.000 δολάρια στο κόστος. Σίγουρα, αυτό το επίπεδο επένδυσης θα απαιτούσε πε- ρισσότερο από το 22% στη βελτίωση των ποσοστών συγκρούσεων. Η μελέτη του TRL εξέτασε το σενάριο συνύπαρξης παραδοσιακών και αυτό- νομων οχημάτων επιπέδου 4, γεγονός που θα μπορούσε να εξηγήσει το χα- μηλό ποσοστό, αλλά αυτό καθεαυτό θέτει υπό αμφισβήτηση κατά πόσον είναι όντως δυνατόν να κυκλοφορούν ταυτόχρονα τόσο διαφορετικών τε- χνολογιών οχήματα στους δρόμους. Η ΜΕΓΑΛΎΤΕΡΗ ΑΛΛΑΓΉ ΣΤΗΝ ΟΔΙΚΉ ΑΣΦΆΛΕΙΑ Ο Richard Cuerden , διευθυντής της Ακαδημίας TRL, δήλωσε: «Η ανάλυσή μας δείχνει πως η εισαγωγή αυτόνο- μων οχημάτων στους δρόμους είναι πιθανό να επιφέρει τη μεγαλύτερη αλλαγή στην οδική ασφάλεια από τη θέσπιση της ζώνης ασφαλείας». Συνέχισε προσθέτοντας πως χρειά- ζονται περισσότερα δεδομένα για να αποκρυσταλλωθεί μια στιβαρή άπο- ψη για μελλοντικές συγκρούσεις και ευκαιρίες βελτίωσης της προστασίας των επιβατών. Αλλά από πού θα προκύψουν αυτά τα δεδομένα; Πρέπει να είναι βάσιμα και αξιόπιστα, για να δικαιολογήσουν αλλαγή της νομοθεσίας. Πολλές εταιρείες συλλέγουν δεδομέ- να σχετικά με την απόδοση της τε- χνολογίας τους σε συγκρούσεις και παρ’ ολίγον ατυχήματα, αλλά οι αυτο- κινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές τεχνολογίας πρέπει να συνεργασθούν, για να βοηθήσουν την ανάπτυξη ενός συνόλου δεδομένων ώστε να παρου- σιάσουν μια πιο λεπτομερή εικόνα. Υπάρχει επί του παρόντος μια νο- μοθετική δυστοκία σε ολόκληρη την Ευρώπη. Τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια της διαδικασίας. Παρόλο που σημειώνεται πρόοδος, δεν υπάρχει εναρμόνιση της λειτουρ- γίας των αυτόνομων οχημάτων σε ολόκληρη την Ένωση. Η TRL κάνει έκκληση για ένα στα- θερό πρότυπο, που θα προωθεί τις βέλτιστες πρακτικές, το οποίο θέλει να εφαρμοσθεί σε όλα τα συνδεδεμένα και αυτοματοποιη- μένα δοκιμαστήρια οχημάτων. Στο Ηνωμένο Βασίλειο υπάρχει ένας κώδικας ορθής πρακτικής για τις δοκιμές των αυτόνομων οχημάτων, ο οποίος επικαιροποι- ήθηκε από το Τμήμα Μεταφορών Αυτόνομη οδήγηση και ασφάλεια Η νομοθεσία για τα αυτόνομα Πολλές εταιρείες συλλέγουν δεδομένα σχετικά με την απόδοση της τεχνολογίας τους σε συγκρούσεις και παρ’ ολίγον ατυχήματα 22 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2019
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=