Fleet Business #3
Η προστασία του κλίματος αποτελεί βασική κινητήρια δύναμη των επιλο- γών κινητικότητας των ανθρώπων και η Ευρώπη πρωτοστατεί στον τομέα αυτό. Το μεγάλο ερώτημα είναι εάν η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου θα συνεχίσει να αυξάνεται κατά 2% ή 3% ετησίως. Ή μήπως οι νέες έννοιες κι- νητικότητας και η πτώση της ιδιωτικής ζήτησης για αυτοκίνητα περιορίζουν την αύξηση της παγκόσμιας παραγω- γής αυτοκινήτων; Μέχρι πρόσφατα, αναμέναμε να αυξηθεί ο παγκόσμιος όγκος παραγωγής αυτοκινήτων από περίπου 94 εκατομμύρια μονάδες σήμερα, σε περίπου 115 εκατομμύ- ρια μονάδες έως το 2030. Αλλά τα τελευταία δύο χρόνια αναθεωρήσα- με την πρόβλεψή μας προς τα κάτω, καθώς οι παράγοντες βιωσιμότητας αποτελούν σημαντικό συντελεστή. Οι αριθμοί θα μειωθούν περαιτέρω αν αυξηθεί η τάση για ride-hailing, robo- taxi και λοιπών εναλλακτικών μέσων μεταφοράς ανθρώπων και φορτίων. Αναφέρατε νέους παίκτες στο χώρο της κινητικότητας. Πώς αλληλεπιδρά- τε με αυτούς; Στην ZF, είμαστε σε στενή επαφή με μερικούς από τους νέους παίκτες, ιδι- αίτερα εκείνους που θέλουν να μετα- βούν γρήγορα σε ηλεκτρικά οχήματα και αυτόνομα αυτοκίνητα και φορτη- γά. Για τους καθιερωμένους προμη- θευτές αυτοκινήτων, αυτό είναι επω- φελές, επειδή αυτοί οι παίκτες έχουν συνήθως εμβαθύνει λιγότερο στην κατανόηση της τεχνολογίας του αυτο- κινήτου και σε αυτό μπορούμε να τους βοηθήσουμε δημιουργώντας έσοδα. Υπάρχει πιθανότητα να παρεισφρή- σουν εξωγενείς παραγωγοί στην πα- ραδοσιακή αγορά των προμηθευτών συστημάτων αυτοκίνησης; Τεχνολογικές εταιρείες όπως η Amazon , η Google , η Microsoft και η Nvidia , προσεγγίζουν την αυτοκινητο- βιομηχανία από άποψη τεχνολογίας και λογισμικού. Έχουν διαφορετικούς κύκλους ανάπτυξης και παραγωγής και μπορούμε να διδαχθούμε πολλά από αυτές. Αλλά στη αυτοκινητοβι- ομηχανία δεν είναι δυνατόν να μει- ωθεί ξαφνικά ο χρόνος ανάπτυξης από τα τρία χρόνια στους έξι μήνες. Μπορούμε να συνεργαστούμε πολύ στενά, επειδή δεν διαθέτουν την τε- χνογνωσία στον τομέα της αυτοκινη- τοβιομηχανίας και εμείς δεν διαθέ- τουμε ακόμα ευελιξία. Υπαινίσσεστε πως η βιομηχανία συ- στημάτων αυτοκινήτων εξακολουθεί να μην είναι αρκετά γρήγορη για να ανταποκριθεί στην ταχέως μεταβαλ- λόμενη ζήτηση των πελατών; Η βιομηχανία εξελίσσεται ως προς αυτό, αλλά δεν μπορούμε να διατα- ράξουμε εντελώς τη διαδικασία ανά- πτυξης από την μια ημέρα στην άλλη. Η αυτοκινητοβιομηχανία λειτουργεί βάσει πιστοποιήσεων και εγκρίσεων και γι’ αυτά απαιτείται κάποιος χρό- νος. Προσπαθούμε να κατατμήσουμε την δραστηριότητά μας σε περιοχές όπου υιοθετούμε ευέλικτες διαδικα- σίες και περιοχές όπου απαιτείται μια πιο παραδοσιακή προσέγγιση. Η ZF και η Nvidia ανέπτυξαν από κοινού τον υπερυπολογιστή μας ProAI σε έξι μήνες. Κάτι τέτοιο ήταν αδιανόητο στο παρελθόν. Έχουμε πλέον ανθρώπους που εντάσσονται σε ομάδες ευέλικτης επεξεργασίας και, βήμα προς βήμα, εισάγουν τις νέες μεθόδους στις πα- ραδοσιακές περιοχές. Με ποιους τρόπους θα περιμένατε οι υπεύθυνοι για τη χάραξη πολιτικής και οι ρυθμιστικές αρχές της Ευρω- παϊκής Ένωσης να υποστηρίξουν την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχα- νία και τους προμηθευτές εν γένει; Θα θέλαμε να εκφραστεί η Ευρωπα- ϊκή Ένωση με μία φωνή. Η Ευρώπη πρέπει να είναι ενωμένη στην αναζή- τηση ελεύθερου παγκόσμιου εμπο- ρίου, χωρίς προστατευτισμό και χω- ρίς εμπορικούς φραγμούς. Εάν δεν το κάνουμε αυτό, έχουμε πρόβλημα. Στον τομέα των κανονισμών, χρειαζό- μαστε ένα σταθερό πλαίσιο κανόνων σε τομείς όπως η ασφάλεια ατόμων και αγαθών εν γένει και η συνδεσιμό- τητα. Για τις μειώσεις εκπομπών, δεν αρκεί μια απλή απαγόρευση για ορι- σμένα είδη κινητήρων. Χρειαζόμαστε μια προληπτική πολιτική, ένα συνολικό όραμα μείωσης των εκπομπών αντί απλοϊκών ιδεών. Και τι γίνεται με τους κανονισμούς στους τομείς ανάπτυξης της νέας κινητικότητας; Στην Ευρώπη, εξακολουθούμε να αντιμετωπίζουμε υπερβολική γρα- φειοκρατία όταν πρόκειται για δοκι- μές πεδίου νέων τεχνολογιών χωρίς οδηγό. Οι ΗΠΑ είναι πιο ευέλικτες σε αυτό. Θα χρειαστούμε επίσης σωστή και αμερόληπτη πρόσβαση στα δεδο- μένα οχημάτων, καθώς αυξάνεται ο όγκος των δεδομένων από τα συνδε- δεμένα αυτοκίνητα. Και πιστεύω πως η Ευρώπη δεν πράττει αρκετά για να ενισχύσει την καινοτομία. Η Silicon Valley συνεχίζει να πρωτοστατεί στην καινοτομία και κάθε εβδομάδα βλέ- πουμε νέες εφαρμογές να προωθού- νται από τη Silicon Valley στον τομέα των μεταφορών και της κινητικότητας. Θα ήθελα να δω κάτι τέτοιο και εκ μέ- ρους της Ευρώπης. Το μεγάλο ερώτημα είναι εάν η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου θα συνεχίσει να αυξάνεται κατά 2% ή 3% ετησίως Η ZF ιδρύθηκε το 1915 και είναι μια παγκόσμια εταιρεία τεχνολογίας, που προμηθεύει συστή- ματα για επιβατικά αυτοκίνητα, επαγγελματικά οχήματα και βιομηχανική τεχνολογία, διευκο- λύνοντας την επόμενη γενιά κινητικότητας. Η εταιρεία προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις για τους κατασκευαστές οχημάτων, τους παρόχους κινητικότηταςκαι τις start-ups στον τομέα των μεταφορών και της κινη- τικότητας. Η ZF βελτιώνει συνεχώς τα συστήματά της στους τομείς της ψηφιακής συνδεσιμότητας και αυτοματισμού, προκειμένου να επιτρέψει στα οχήματα να «βλέπουν», να «σκέπτονται» και να «ενεργούν». Το 2018, η ZF είχε πωλήσεις ύψους 36,9 δισ. ευρώ. Η εταιρεία απα- σχολεί παγκοσμίως 149.000 ανθρώπους σε περίπου 230 σημεία σε 40 χώρες. Η ZF επενδύει πάνω από 6% των πωλήσεών της στην έρευνα και την ανάπτυξη ετησίως. 17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2019
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=