Fleet Business #3

Ποιο είναι το όραμά σας για κινητικό- τητα τις επόμενες δεκαετίες; Μια από τις κυριότερες τάσεις είναι η μετάβαση προς τις μεγαλουπόλεις (mega-cities). Πρέπει να αναμένουμε περαιτέρω ισχυρή ανάπτυξη στις πό- λεις, και αυτό θα έχει αντίκτυπο στην κυκλοφορία. Δεύτερον, η σχέση των ανθρώπων με το αυτοκίνητο αλλάζει και το μοντέλο απόλυτης κυριότητας θα κινηθεί προς το διαμοιρασμό των αυτοκινήτων, το ride hailing και άλλες μορφές νέας κινητικότητας. Η αυτοκι- νητοβιομηχανία θα πρέπει να βρει το δρόμο της. Μια τρίτη τάση είναι πως πολλοί νέοι παίκτες μπαίνουν στο χώρο της κινητικότητας, επειδή τον βλέπουν ως μια αναπτυσσόμενη αγο- ρά. Αυτοί οι νέοι και ευέλικτοι παίκτες εισέρχονται σε τομείς όπου η παραδο- σιακή αυτοκινητοβιομηχανία κινείται μάλλον πολύ προσεκτικά. Ο κατάλογος των μετασχηματιστι- κών εξελίξεων στην αυτοκινητοβιο- μηχανία είναι μακρύς. Είναι επίσης σημαντικό να συνειδητο- ποιήσουμε πως η ανάπτυξη θα επέλθει κυρίως στην Ασία, επειδή οι μεγάλες αγορές της Ευρώπης, των ΗΠΑ και της Ιαπωνίας είναι κορεσμένες. Και στα επόμενα 15 χρόνια η κατανάλωση καυσίμου και η μείωση των εκπομπών θα παραμείνουν βασικό ζήτημα. Αυτό μας φέρνει στο θέμα των ηλε- κτρικών οχημάτων. Με την ηλεκτροκίνηση, πρέπει να φροντίσουμε να έχουμε μια τεχνο- λογικά ουδέτερη προσέγγιση. Ας δούμε τα plug-in υβριδικά: φέρνουν την ηλεκτροκίνηση στη μαζική αγορά. Μπορούν να κυκλοφορήσουν χωρίς εκπομπές στις πόλεις, ενώ ο κινητή- ρας εσωτερικής καύσης μπαίνει σε λειτουργία σε μεγαλύτερες διαδρο- μές. Η ηλεκτροκίνηση απαιτεί επίσης μια ειλικρινή συζήτηση όπου απαιτεί- ται πλήρης διαφάνεια σχετικά με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των διαφόρων επιλογών κινητήρων. Για τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη ολόκληρη την αλυσίδα, από την παρα- γωγή της μπαταρίας μέχρι τη χρήση του οχήματος. Και ανάλογα με το πώς παράγεται ο ηλεκτρισμός, τα BEV δεν αποτελούν απαραίτητα την καλύτερη επιλογή. Όσον αφορά στην ανάπτυξη της αγοράς, κανείς δεν ξέρει πραγμα- τικά ποιό θα είναι το μερίδιο μεταξύ ηλεκτροκίνητων οχημάτων και παρα- δοσιακών οχημάτων σε πέντε χρόνια, γι’ αυτό πρέπει να επεκτείνουμε τις επενδύσεις σε διάφορες τεχνολογί- ες. Όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση, πρέπει να σημειωθεί μεγαλύτερη πρό- οδος για την παροχή μιας βιώσιμης υποδομής φόρτισης. Υπάρχουν άλλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η βιομηχανία; Μια ακόμα ισχυρή τάση είναι πως θέ- λουμε να μειώσουμε τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα, γι’ αυτό στην ZF έχουμε θέσει έναν στόχο για μη- δενικά ατυχήματα. Η αποφυγή των τροχαίων ατυχημάτων αποτελεί μια πραγματική σημαντική πρόκληση. Τι γίνεται με την αυτόνομη οδήγηση; Λόγω των πολλών αισθητήρων που θα χρησιμοποιηθούν στα αυτόνομα οχή- ματα, θα υπάρξει σημαντική αύξηση στην ασφάλεια στους δρόμους. Αλλά η αυτόνομη οδήγηση δεν έχει έλθει ακόμα και χρειάζονται πολύ περισ- σότερες επενδύσεις. Βλέπουμε την αυτόνομη οδήγηση να εφαρμόζεται κατ’ αρχάς σε περιοχές με γεωεντο- πισμό για επαγγελματικά οχήματα. Στη συνέχεια, θα ακολουθήσουν τα αυτόνομα μέσα μετακίνησης ατόμων και τα αυτοκίνητα. Οι μεγάλες αλλαγές στην κινητικό- τητα αποτελούν απειλή ή ευκαιρία για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιο- μηχανία; Και τα δύο στοιχεία συνυπάρχουν, αλ- λά οι μεγαλύτερες εταιρείες μπορεί να είναι σε καλύτερη θέση να υιοθε- τήσουν μια ισορροπημένη προσέγγι- ση. Οι μικρότερες εταιρείες είναι πα- ρακινδυνευμένο να ποντάρουν σε μια τάση. Αλλά, συνολικά, υπάρχουν πε- ρισσότερες ευκαιρίες παρά απειλές. Πώς επηρεάζει τις προοπτικές το ση- μερινό καταναλωτικό κλίμα; Για πα- ράδειγμα, η αύξηση εκπροσώπησης των ευρωπαϊκών οικολογικών κομ- μάτων στις πρόσφατες ευρωεκλογές θα έχουν αντίκτυπο στις τάσεις της κινητικότητας; KLAUS KIMMELMANN Chief Strategy Officer ZF Χρειαζόμαστε ένα σταθερό πλαίσιο κανόνων σε τομείς όπως η ασφάλεια και η συνδεσιμότητα Στα επόμενα 15 χρόνια η κατανάλωση καυσίμου και η μείωση των εκπομπών θα παραμείνουν βασικό ζήτημα 16 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=