Fleet Business #2

ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Ε.Ε 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 Θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στην Ε.Ε. (σεχιλιάδες) 45,9 43,7 43,2 39,6 35.,4 31,5 30,7 28,2 26,0 26,0 26,1 25,6 25.,3 Οχήματα σε δρόμους της Ε.Ε. (σεεκατομμύρια) 262,6 267,8 268,0 273,5 275,2 278,4 281,7 284.2 286,3 289,1 294,4 300,3 308,3 2005 – 2017 Πηγή: CACEA,CARE (ΒΑΣΗΔΕΔΟΜΕΝΩΝΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝΤΡΟΧΑΙΩΝΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ) Οι δρόμοι της Ε.Ε. είναι μακράν οι ασφαλέστεροι στον κόσμο ΘΑΝΑΤΟΙ ΑΠΟ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΑΝΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΣΟΥΗΔΙΑ ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΔΑΝΙΑ ΟΛΛΑΝΔΙΑ ΙΡΛΑΝΔΙΑ ΕΣΘΟΝΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΙΣΠΑΝΙΑ ΜΑΛΤΑ ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ ΑΥΣΤΡΙΑ ΣΛΟΒΕΝΙΑ ΓΑΛΛΙΑ ΣΛΟΒΑΚΙΑ ΒΕΛΓΙΟ ΤΣΕΧΙΑ ΙΤΑΛΙΑ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ ΚΥΠΡΟΣ ΟΥΓΓΑΡΙΑ ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΛΕΤΟΝΙΑ ΠΟΛΩΝΙΑ ΚΡΟΑΤΙΑ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ ΡΟΥΜΑΝΙΑ 20 40 60 80 100 120 140 160 0 ΑΝΑ ΧΩΡΑ/2008, 2017 2008 2017 ΕΕ μέσος όρος 2008 ΕΕ μέσος όρος 2017 EΕ 49 EΕ 79 Πηγή: CARE (ΒΑΣΗΔΕΔΟΜΕΝΩΝΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝΤΡΟΧΑΙΩΝΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ) Ενώ υπάρχουν 46 εκατομμύρια περισσότερα οχήματα στους δρόμους της Ε.Ε., οι θάνατοι μειώθηκαν κατά 45% από το 2005 καν φιλόδοξα σχέδια για τη διακυβέρ- νηση της οδικής ασφάλειας, τη χρημα- τοδότηση, την υποδομή, τα οχήματα, την ασφαλή χρήση του οδικού δικτύου, την αντιμετώπιση έκτακτης ανάγκης, τις ανα- δυόμενες προκλήσεις και την παγκόσμια διάσταση. Ορισμένες από αυτές τις δρά- σεις έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Το 2017 και για ολόκληρη την Ε.Ε., πε- ρίπου 19 άτομα ανά 1 εκατομμύριο κα- τοίκους έχασαν τη ζωή τους σε αστικά οδικά ατυχήματα. Το ποσοστό όμως δι- αφέρει σημαντικά από το ένα κράτος- μέλος στο άλλο. Γενικά, το ποσοστό θανάτων από τροχαία ατυχήματα στις αστικές περιοχές είναι χαμηλότερο από τον μέσο όρο στις περισσότερες χώρες της Βόρειας και της Δυτικής Ευρώπης. Η Λετονία, η Φινλανδία, το Λουξεμβούργο και η Αυστρία είχαν το χαμηλότερο πο- σοστό θανάτων σε αστικούς δρόμους σε σύγκριση με το σύνολο των θανάτων (25% ή λιγότερο). Από την άλλη πλευρά, στη Ρουμανία, την Κροατία, την Ελλάδα, την Πορτογαλία, τη Μάλτα και την Κύπρο, περισσότεροι άνθρωποι σκοτώθηκαν σε αστικές περιοχές παρά σε αγροτικούς δρόμους, ιδίως πεζοί. Η Ελλάδα έχει επιτύχει εντυπωσιακές βελτιώσεις στην απόδοση της οδικής ασφάλειας από το 2010 (45%). Ωστόσο, ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων στην χώρα εξακολουθεί να είναι σημα- ντικά υψηλότερος από τον μέσο όρο της Ε.Ε: 64/ένα εκατομμύριο κατοίκους το 2018 (προσωρινά στοιχεία). ξύ 2020 και 2030, καθώς και ο αριθμός των σοβαρών τραυματισμών κατά το ήμισυ κατά την ίδια περίοδο. Επιπλέον, η Επιτροπή συνεργάζεται με τα κράτη, μέλη για ένα σύνολο βασικών δεικτών απόδοσης που σχετίζονται άμεσα με τη μείωση του θανάτου και των σοβαρών τραυματισμών. Το ρυθμιστικό πλαίσιο συνοδεύτηκε από ένα στρατηγικό σχέδιο δράσης για την οδική ασφάλεια, στο οποίο καθορίστη- 63 ΙΟΥΛΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=