Fleet Business #2

ΜΕΣΗ ΗΛΙΚΙΑ ΤΟΥ ΣΤΟΛΟΥ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ Ε.Ε. Πηγή: IHSMARKIT ΑΝΑ ΧΩΡΑ / 2017 1 8,4 ΑΥΣΤΡΙΑ 8,0 9,0 9,8 ΣΛΟΒΕΝΙΑ 9,0 11,5 12,0 ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ 11,6 11,2 8,7 ΣΟΥΗΔΙΑ 8,0 9,8 12,9 ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ 14,3 13,7 12,1 ΙΣΠΑΝΙΑ 12,6 12,9 18,9 ΕΛΛΑΔΑ 17,3 14,6 14,0 ΙΤΑΛΙΑ 12,4 11,3 7,1 ΓΑΛΛΙΑ 8,6 9,3 9,6 ΒΕΛΓΙΟ 8,2 7,9 8,0 ΟΛΛΑΝΔΙΑ 8,9 10,0 14,7 ΚΡΟΑΤΙΑ 12,1 14,4 8,5 ΙΡΛΑΝΔΙΑ 8,9 10,3 8,8 ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ 8,8 9,2 7,6 ΔΑΝΙΑ 8,4 8,3 16,1 ΡΟΥΜΑΝΙΑ 15,3 15,3 16,9 ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ 11.9 11,6 16,1 ΛΕΤΟΝΙΑ 12,8 13,9 15,4 ΕΣΘΟΝΙΑ 12,7 16.3 6,5 ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ 6,3 6,4 15,3 ΟΥΓΓΑΡΙΑ 13,8 12,6 17,3 ΠΟΛΩΝΙΑ 16,4 16,4 14,7 ΤΣΕΧΙΑ 12,9 13,9 13,7 ΣΛΟΒΑΚΙΑ 12,6 12,5 9,4 ΓΕΡΜΑΝΙΑ 7,6 8,4 Επιβατικά αυτοκίνητα Ελαφρά επαγγελματικά οχήματα Βαρέα επαγγελματικά οχήματα 1.Προσωρινάστοιχεία2. ΔενυπάρχουνδιαθέσιμαστοιχείαγιατηΒουλγαρία,τηνΚύπροκαιτηΜάλτα ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 2 11,1 11,0 12,0 Τα αυτοκίνητα στην Ε.Ε. είναι κατά μέσο όρο 11,1 ετών Tα αυτοκίνητα αποτελούν το 87% του ευρωπαϊκού στόλου οχημάτων Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως επισήμανε κατά την παρουσίασή του ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert , παρέχει άμεσες και έμμε- σες θέσεις εργασίας σε 13,8 εκατομμύρια Ευρωπαίους σήμερα, που αντιπροσω- πεύουν το 6,1% της συνολικής απασχό- λησης στην Ε.Ε. Και περισσότερο από το 11% του συνόλου των θέσεων εργασίας της Ε.Ε. στον τομέα της μεταποίησης -περίπου 3,5 εκατομμύρια- είναι στην αυτοκινητοβιομηχανία. Όπως δείχνει ο νέος οδηγός, οι πέντε πρώτες χώρες για άμεση απασχόληση στην αυτοκινητοβι- ομηχανία είναι η Γερμανία (με 870.000 θέσεις εργασίας), η Γαλλία (223.000), η Πολωνία (203.000), το Ηνωμένο Βασί- λειο (186.000) και η Ρουμανία (185.000). Στην Ελλάδα απασχολούνται άμεσα 1.928 άνθρωποι (στοιχεία 2017). Το 2018, περίπου 16,5 εκατομμύρια επι- βατικά αυτοκίνητα -που αντιπροσωπεύ- ουν το 21% της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων- και περισσότερα από 2,6 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήμα- τα κατασκευάστηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα 19,2 εκατομμύρια μηχανοκί- νητα οχήματα κατασκευάστηκαν πέρυσι σε 229 μονάδες συναρμολόγησης και παραγωγής αυτοκινήτων σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα μέλη της ACEA κατασκευάζουν τώρα αυτοκίνητα, ελαφρά και βαρέα φορτηγά, λεωφορεία και κινητήρες σε 19 κράτη- μέλη της Ε.Ε. Με τη σειρά τους, περίπου 6,1 εκατομμύρια από αυτά τα αυτοκίνη- τα εξήχθησαν το 2018, δημιουργώντας εμπορικό πλεόνασμα ύψους 84,4 δισε- κατομμυρίων ευρώ για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Εκτός από τη δημιουργία θέσεων εργα- σίας και την οικονομική ανάπτυξη, τα αυ- τοκίνητα αποτελούν επίσης ζωτική πηγή δημόσιων εσόδων. Νέα δεδομένα δεί- χνουν ότι υπάρχουν σήμερα περίπου 308 εκατομμύρια οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ε.Ε., εκ των οποίων τα 268 εκατομμύρια είναι αυτοκίνητα. Η φορολόγηση αυτών των οχημάτων ανέρχεται σε 428 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως μόνο στις χώρες της Ε.Ε. των 15 - δηλαδή δυόμισι φορές πάνω από τον συνολικό προϋπολογισμό της Ε.Ε! Ταυτόχρονα, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβι- ομηχανία παραμένει προσηλωμένη στην αντιμετώπιση των προκλήσεων του αύ- ριο. Οι κατασκευαστές εργάζονται για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσε- ων των διαδικασιών παραγωγής τους. Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι οι συνο- λικές εκπομπές CO2 από την παραγωγή αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 35% από το 2005, ενώ η χρήση νερού ανά παρα- γόμενο αυτοκίνητο μειώθηκε κατά 44,1% κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Ο Όμιλος Volkswagen π.χ., δημι- ούργησε μια νέα δήλωση περιβαλ- λοντικής αποστολής, στην οποία αναφέρεται: Για όλα τα προϊόντα μας και τις λύσεις κινητικότητας, προσπαθούμε να ελαχιστοποιή- σουμε τις περιβαλλοντικές επι- πτώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής -από την εξόρυξη 60 DATA REPORT

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=