Fleet Business #2
58 ΙΟΥΛΙΟΣ 2019 Ένα ενδιάμεσο βήμα προς την ηλεκτρική ενέργεια ΟΙ ΕΙΔΉΣΕΙΣ σχετικά με ένα σχέδιο πολλών εκατομμυρίων λιρών για τη μετατροπή των πετρελαιοκίνητων τα- ξί στο Λονδίνο ώστε να λειτουργούν με υγραέριο, έχουν αναζωπυρώσει τη συζήτηση γι’ αυτό ως ένα καθαρό και πρακτικό προσωρινό καύσιμο πρoτού επικρατήσει η ηλεκτρική ενέργεια. Οι πωλήσεις οχημάτων με LPG αυξά- νονται σε ορισμένες ευρωπαϊκές αγο- ρές, υποστηριζόμενες από επιδοτή- σεις και φορολογικά πλεονεκτήματα. u Στην Ισπανία, π.χ., οι πωλήσεις αυτο- κινήτων με LPG ήταν πέντε φορές υψηλότερες το 2018 από το προη- γούμενο έτος, ενώ ο αριθμός των οχημάτων με φυσικό αέριο αυξή- θηκε από 3.000 το 2009 σε 65.000 σήμερα. Η αύξηση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα οχήματα LPG που φέρουν την ίδια ένδειξη ECO με τα υβριδικά plug-in οχήματα με εμβέλεια μικρότερη των 40 χιλιομέ- τρων και τα μη plug-in υβριδικά, στα οποία επιτρέπεται να κυκλοφορούν στη Μαδρίτη σε περίοδο κατά την οποία η τοπική ατμοσφαιρική ρύ- πανση επιβάλλει απαγορεύσεις. u Στη Γαλλία, τα οχήματα που κινού- νται με αέριο πληρούν τις προϋπο- θέσεις για σήματα Classe 1 Crit’Air, ίδια με τη βενζίνη Euro 5 και Euro 6 και ανώτερα από οποιοδήποτε όχημα ντίζελ. u Και στη Λομβαρδία της Ιταλίας πα- ρέχεται τριετής απαλλαγή τελών κυκλοφορίας σε όποιον οδηγό πα- ραδίδει ένα παλαιότερο αυτοκίνη- το υπέρ ενός διπλής καύσης (LPG - βενζίνης ή CNG - βενζίνης) ή υβρι- δικού ηλεκτρικού οχήματος. Η Ιταλία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αερίου κίνησης στην Ευρώπη, με 2,3 εκατομμύρια οχήματα LPG, με- τά την Πολωνία, όπου το αέριο αυτό αντιπροσωπεύει περίπου το 10% του καυσίμου κίνησης, σύμφωνα με έκ- θεση της Παγκόσμιας Ένωσης LPG. Η ένωση αναφέρει ότι σε ολόκληρη την Ευρώπη 18 αυτοκινητοβιομηχα- νίες προσφέρουν 60 μοντέλα LPG στους καταλόγους τους και ο στόλος των ευρωπαϊκών LPG ανέρχεται σε περίπου 15 εκατομμύρια οχήματα. ΤΟ ΛΟΝΔΊΝΟ ΕΠΙΧΟΡΗΓΕΊ ΤΑ ΤΑΞΊ LPG Στον απόηχο αυτής της τάσης, ο δή- μαρχος του Λονδίνου έχει διαθέσει 5 εκατ. λίρες (5,8 εκατ. ευρώ) για τη μετατροπή 1.000 ταξί Euro 5 diesel σε LPG, ως μέρος μιας σημαντικής πρωτοβουλίας για την καταπολέμη- ση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στη βρετανική πρωτεύουσα. Ανεξάρτητες δοκιμές αποκαλύπτουν ότι ένα τυπικό TX4, το αντιπροσω- πευτικό «μαύρο ταξί» του Λονδίνου, εκλύει πάνω από 70% λιγότερο NOx μετά τη μετατροπή του σε LPG. Οι φορολογικές ελαφρύνσεις για το LPG σημαίνουν επίσης πως οι οδηγοί μπο- ρούν να εξοικονομήσουν περίπου 200 λίρες το μήνα σε καύσιμα σε σχέση με το πετρέλαιο. Οι οδικές μεταφορές ευθύνονται για τους μισούς ατμοσφαιρικούς ρύπους στο Λονδίνο και οι αρχές της πόλης υπολογίζουν ότι τα ταξί αντιπροσω- πεύουν το 20% των εκπομπών στο κέντρο της πρωτεύουσας. Η νέα κεντρική ζώνη εξαιρετικά χαμη- λών εκπομπών του Λονδίνου στοχεύει στη μείωση της ρύπανσης των οδικών μεταφορών κατά 45% μέχρι το 2020, αλλά τα ταξί θα εξαιρούνται των νέ- ων μέτρων. «Τα ταξί Euro 5 εκλύουν δυσανάλογη ποσότητα τοξικών NOx και είναι πιθανό να βρίσκονται στο στόλο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Πιστεύουμε ότι η μετατροπή αυτών των οχημάτων σε LPG θα μπορούσε να αποδώσει πάνω από 70% εξοικο- νόμηση εκπομπών NOx» , δήλωσε εκ- πρόσωπος της Transport for London . ΕΠΙΣΤΡΟΦΉ ΤΟΥ LPG ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΉΣΙΑ ΔΙΆΤΑΞΗ ΤΟΥ ΣΤΌΛΟΥ Ο Paul Oxford , διευθυντής επιχει- ρηματικής ανάπτυξης της Autogas , κοινοπραξίας της Shell και της Calor , δήλωσε ότι η πρωτοβουλία του Λον- δίνου «στέλνει το μήνυμα ότι το LPG επιστρέφει στην ημερήσια διάταξη. Εάν έχετε πρόβλημα με την ποιότητα του αέρα, πρέπει να το αντιμετωπί- σετε τώρα και να μην περιμένετε 10 με 20 χρόνια για την επικράτηση ηλε- κτρικών οχημάτων και τη δημιουργία υποδομών επαναφόρτισης» . Πρόσθεσε δε ότι οι κινητήρες που με- τατρέπονται σε LPG έχουν τόσο την εμβέλεια όσο και την αξιοπιστία για παροχή βιώσιμων λύσεων στόλου, ιδιαίτερα στον τομέα των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων. Επιπλέον, καθώς ο ανεφοδιασμός με LPG δεν υπερβαίνει το χρόνο ανεφοδιασμού με ντίζελ, το αέριο δεν έχει τις καθυ- στερήσεις που συνεπάγεται η επανα- φόρτιση των μπαταριών EV. «Μετά το "dieselgate" υπήρξε μια ορι- στική μετατόπιση από το ντίζελ και μια μεταστροφή στη βενζίνη» , δήλωσε ο κ. Oxford. «Αυτό σημαίνει ότι οι στό- λοι θα έχουν αύξηση του κόστους των καυσίμων τους, αλλά η μετάβαση στο LPG θα το μετριάσει» . Με απλή μηχανική, μπορεί να μετα- τραπεί ένας βενζινοκινητήρας σε LPG, με απόσβεση της επένδυσης στο κόστος καυσίμων μετά από πέντε χρόνια, ανάλογα με τα χιλιόμετρα. Η μετατροπή ενός μοντέλου ντίζελ σε LPG είναι πιο περίπλοκη και δαπα- νηρή, απαιτώντας έναν εντελώς νέο κινητήρα, σε μεγαλύτερη τιμή. Το LPG επιστρέφει στους στόλους
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=