Fleet Business #2
οικοσύστημα της δευτερογενούς αγο- ράς. Η έκρηξη νέων επιχειρηματικών μοντέλων και φορέων -συμπεριλαμ- βανομένων των μεσαζόντων δεδομέ- νων δευτερογενούς αγοράς και των συνεργείων σέρβις- αντικατοπτρίζουν αυτήν την τάση. Η ανταλλαγή δεδο- μένων μεταξύ διαφόρων κλάδων θα γίνει πιο διαφανής και θα βοηθήσει, τόσο τους πελάτες, όσο και τις εται- ρείες της αλυσίδας αξίας. Για παρά- δειγμα, οι έξυπνες συμβάσεις και η εξόρυξη, αποθήκευση και αξιοποίηση των δεδομένων (data mining) αποδει- κνύονται ανεκτίμητες για τον κλάδο των υπηρεσιών πληροφορικής. Οι έννοιες της κινητικότητας διαμοι- ρασμού (shared mobility) θα ανα- στρέψουν τα συμβατικά πρότυπα ιδιοκτησίας οχημάτων. Αυτό, με τη σειρά του, θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ξοδεύουν οι οδηγοί για το σέρβις των οχημάτων, υπογραμμίζο- ντας ταυτοχρόνως την ανάγκη για νέα μοντέλα σέρβις. Θα δημιουργήσει ευ- καιρίες για τους φορείς υπηρεσιών IAM για πιο στοχευμένη εξεύρεση πελατών και εξυπηρέτηση. Οι υπη- ρεσίες συνεργείου, συντήρησης και επισκευής και οι βοηθητικές υπηρεσί- ες θα είναι σε θέση να αξιοποιήσουν αυτή την τάση. Το blockchain έχει αναγνωρισθεί ως επαναστατική τεχνολογία, της οποί- ας η μετασχηματιστική επίδραση θα επεκταθεί σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της αυτοκινητοβιομηχανίας, από τη σφαίρα του B2B και B2C μέχρι τις διαδικασίες σέρβις και συντήρησης, από τους IAMs και τους προμηθευτές γνήσιου εξοπλισμού (OES) έως τα logistics, τη χρηματοδότηση και την ασφάλιση. Οι αρχικές εφαρμογές του θα επιτελεσθούν στη διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού, τις πληρωμές και τη διακρίβωση ανταλλακτικών. Θα αποδειχθεί ιδιαιτέρως χρήσιμο στη δι- ακρίβωση των ανταλλακτικών μέσω του «Digital Twining» , δεδομένου ότι υπόσχεται τη σημαντική μείωση πλαστών ανταλλακτικών στην αλυσί- δα εφοδιασμού της δευτερογενούς αγοράς. Το 2018, οι μεγάλες επιχειρήσεις ηλε- κτρονικού εμπορίου όπως οι Alibaba και Amazon κινήθηκαν επιθετικά για επέκταση της παρουσίας τους στη δευτερογενή αγορά ανταλλακτικών αυτοκινήτων. Υποκινούμενη από τον μακροπρό- θεσμο στόχο της αναβάθμισης των πωλήσεων μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου της, η Alibaba συνεργάστηκε με παγκόσμιες και κι- νεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Εν τω μεταξύ, η στρατηγική της Amazon βασίστηκε στην ψηφιοποίηση της παραδοσιακής διαδικασίας αγοράς αυτοκινήτων και στην αξιοποίηση της τηλεματικής και των εφαρμογών φω- νητικής αναγνώρισης Alexa για τη δη- μιουργία πιο στοχευμένων συστάσεων προς τους χρήστες. Η Alibaba και η Amazon συνεχίζουν Oι περισσότερες εργασίες αναβαθμονόμησης πραγματοποιούνται στις αντιπροσωπείες, καθώς η αγορά ωριμάζει, θα δημιουργηθούν ευκαιρίες για ανεξάρτητους φορείς 56 ΙΟΥΛΙΟΣ 2019
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=