Fleet Business #2

ΜΕ ΈΜΦΑΣΗ στην ασφάλεια εξ αρχής -από το σχεδιασμό- 11 ηγέτες του κλά- δου σε όλο το φάσμα της αυτοκίνησης και της αυτόνομης τεχνολογίας οδή- γησης δημοσίευσαν το "Safety First for Automated Driving" ( SaFAD ), ένα μη δεσμευτικό οργανωμένο πλαίσιο για την ανάπτυξη, τη δοκιμή και την επικύρωση ασφαλών αυτόνομων επι- βατικών οχημάτων. Οι 11 αυτές ηγετικές επιχειρή- σεις - Aptiv , Audi , Baidu , BMW , Continental , Daimler , Fiat Chrysler Automobiles , HERE , Infineon , Intel και Volkswagen - αποτελούν την ευ- ρύτερη εκπροσώπηση ολόκληρου του κλάδου και δημοσίευσαν στις αρχές Ιουλίου την εκτενέστερη έκθεση σχε- τικά με τον τρόπο κατασκευής, δοκι- μών και λειτουργίας ενός ασφαλούς αυτόνομου οχήματος. «Προκειμένου να επιτευχθεί ασφαλής και σταθερή παγκόσμια ανάπτυξη και ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων, είναι σημαντικό να εργαστούμε σε ολόκλη- ρο το χώρο μας, με άλλους ηγέτες και ρυθμιστικές αρχές του κλάδου, για να αναπτύξουμε ένα καθολικό κριτή- ριο ασφαλείας για τα οχήματα αυτά» , δήλωσε ο Δρ. Michael Hafner , Επικε- φαλής των τεχνολογιών κίνησης και αυτόνομης οδήγησης της Mercedes- Benz Cars Development ( Daimler AG ). Ο σκοπός των συντακτών της Λευκής Βίβλου SaFAD είναι να τονιστεί η ση- μασία της ασφάλειας από το σχεδια- σμό, παράλληλα με την επαλήθευση και την επικύρωση, καθώς ο κλάδος δραστηριοποιείται για τη δημιουργία προτύπων αυτόνομης οδήγησης. Για πρώτη φορά, η SaFAD προσφέ- ρει στους προγραμματιστές και τους χειριστές αυτόνομων οχημάτων (AV) ένα σύστημα σαφούς ιχνηλασιμότη- τας, που αποδεικνύει πως τα AV είναι «ασφαλέστερα από τον μέσο οδηγό» με τη βοήθεια παρελκομένων όπως οι κάμερες ή τα συστήματα διεύθυνσης. Πρόκειται επίσης για την πρώτη φορά που παρουσιάζεται μια περίληψη των ευρέως γνωστών μεθόδων ασφάλει- ας βάσει σχεδιασμού και μεθόδων επαλήθευσης και επικύρωσης αυτό- νομης οδήγησης Επιπέδου 3 και 4, όπως ορίζεται από τη SAE (J3016). Τις βάσεις της Λευκής Βίβλου SaFAD αποτελούν οι δώδεκα Κατευθυντήρι- ες Αρχές της, οι οποίες εξειδικεύ- ονται περαιτέρω σε δυνατότητες του αυτομόνομου οχήματος, από το οποίο προέρχονται στοιχεία ασφαλώς σχεδιασμένα, προς υποστήριξη της ικανότητας και την επίτευξη των κα- τευθυντήριων αρχών. Το «Πρωτίστως Ασφάλεια στην Αυτόνομη Οδήγηση» συνδυάζει την τεχνογνωσία των ση- μαντικών εταιρειών των κλάδων της αυτοκινητοβιομηχανίας, των προμη- θευτών και της τεχνολογίας για να βοηθήσει στην ανάπτυξη ασφαλών αυτόνομων οχημάτων. u Ασφαλής λειτουργία: Πώς αντιδρά το σύστημα εάν τα κρίσιμα εξαρτή- ματα καθίστανται ασταθή ή παύουν να λειτουργούν u Επίπεδο ασφαλείας: Το σύστημα αναγνωρίζει τα όριά του και ελα- χιστοποιεί τον κίνδυνο επιστροφής του ελέγχου στον οδηγό u Τομέας επιχειρησιακού σχεδια- σμού (Operational Design Domain - ODD): Οι συνθήκες λειτουργίας στις οποίες είναι σχεδιασμένο το σύστημα u Συμπεριφορά στην κυκλοφορία: Η συμπεριφορά του συστήματος πρέπει να είναι κατανοητή και προ- βλέψιμη για τους γύρω χρήστες του δρόμου u Ευθύνη του χρήστη: Η κατάσταση του χρήστη πρέπει να είναι κατάλ- ληλη για τη διαδικασία ανάληψης του ελέγχου u Παράδοση Εκκίνησης στο όχημα: Εάν ο οδηγός δεν συμμορφώνεται με μια αίτηση ανάληψης ελέγχου, το αυτόνομο σύστημα οδήγησης πρέπει να εκτελέσει ένα ελιγμό για να ελαχιστοποιήσει τον κίνδυνο. u Παράδοση εκκίνησης στον οδηγό: Η ενεργοποίηση και απενεργοποί- ηση του αυτόματου συστήματος οδήγησης απαιτεί σαφή πρόθεση του οδηγού u Επιπτώσεις της αυτονομίας: Η συ- νολική αξιολόγηση της ασφάλειας του συστήματος λαμβάνει υπόψη τις συνέπειες της αυτονομίας στον οδηγό u Αξιολόγηση ασφάλειας (safety): Η επαλήθευση και η επικύρωση πρέ- πει να χρησιμοποιούνται για να εξα- σφαλίζεται η επίτευξη των στόχων ασφάλειας u Καταγραφή δεδομένων: Όταν ανα- γνωρίζεται κάποιο συμβάν ή ατύ- χημα, τα αυτόνομα οχήματα κατα- γράφουν τα σχετικά δεδομένα κατά τρόπο που συμμορφώνεται με τους ισχύοντες νόμους περί απορρήτου u Ασφάλεια (security): Πρέπει να λη- φθούν μέτρα για την προστασία του αυτόνομου συστήματος οδήγησης από απειλές κατά της ασφάλειας u Παθητική ασφάλεια: Η διάταξη του οχήματος στα σενάρια σύγκρουσης πρέπει να ανταποκρίνεται στις αλ- λαγές που προκαλούνται από την αυτονομία του οχήματος Το ενδιαφέρον για ανάπτυξη αυτόνο- μης τεχνολογίας οδήγησης αυξήθηκε ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια λόγω του στόχου μείωσης των θανατηφό- ρων τροχαίων ατυχημάτων, βελτίωσης της κυκλοφοριακής ροής και εισαγω- γής νέων τύπων κινητικότητας. Αυτή η ραγδαία ανάπτυξη φέρνει ένα ευρύ φάσμα μεθοδολογιών ανάπτυξης από καθιερωμένες εταιρείες και ένα αυξα- νόμενο πλήθος νέων επιχειρήσεων. Με την έκδοση «Πρωτίστως Ασφά- λεια στην Αυτόνομη Οδήγηση» , συ- ντάκτες και εμπειρογνώμονες όλων των συμμετεχόντων εταίρων θα πα- ρουσιάσουν το έργο της ομάδας σε βιομηχανικά και τεχνολογικά συνέ- δρια διεθνώς κατά τους επόμενους μήνες. Στην πρωτοβουλία SaFAD συμμετείχαν οι: Aptiv, Audi, Baidu, BMW Group, Continental, Daimler, Fiat Chrysler Automobiles, HERE Technologies, Infineon, Intel, Volkswagen Το ενδιαφέρον για της ανάπτυξη αυτόνομης τεχνολογίας οδήγησης αυξήθηκε ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια λόγω του στόχου μείωσης των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, βελτίωσης της κυκλοφοριακής ροής και εισαγωγής νέων τύπων κινητικότητας 53 ΙΟΥΛΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=