Fleet Business #2

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να επενδύουν στο ντίζελ, σε μια πολύ καθαρότερη βέβαια μορφή του από πλευράς εκπομπών, αφού οι κινητήρες εσωτερικής καύσης φαίνεται πως θα μας συντροφεύουν για πολλά χρόνια ακόμα. Η ΕΙΔΙΚΉ εκδήλωση NextGen που δι- οργάνωσε πρόσφατα το BMWGroup στο Μόναχο αφορούσε την ηλεκτρο- κίνηση και τις επενδύσεις της αυτοκι- νητοβιομηχανίας στη μετάβαση προς τη νέα κινητικότητα. BMW Παρ’ όλα αυτά, ο Klaus Froelich , μέ- λος του διοικητικού συμβουλίου, δή- λωσε στα παρασκήνια της εκδήλωσης ότι «το καλύτερο σενάριο προβλέπει 30% πωλήσεις ηλεκτροκίνητων (ηλε- κτρικά οχήματα μπαταρίας και υβριδι- κά plug-in) μέχρι το 2025. Αυτό ση- μαίνει πως τουλάχιστον το 80% των οχημάτων μας θα διαθέτει μια μηχανή εσωτερικής καύσης» . Πρόσθεσε ότι η εταιρεία του αναμένει πως το ντί- ζελ θα επιβιώσει για τουλάχιστον 20 ακόμα χρόνια και η βενζίνη τουλάχι- στον μέχρι το 2050, όπως ανέφερε το Automotive News . Αν ο εκπρόσωπος ενός μεγάλου κα- τασκευαστή αυτοκινήτων που απευθύ- νεται σε στόλους, όπως η BMW, κάνει μια τέτοια δήλωση, αυτή λαμβάνεται σοβαρά υπόψη από τον κλάδο. Έτσι, το Fleet Europe απευθύνθηκε τόσο στην αυτοκινητοβιομηχανία Daimler όσο και στη συμβουλευτική επιχείρη- ση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, την Autovista , και ζήτησε την άποψή τους. Όσο για τη Volvo , πρόσφατα γράψα- με ότι παράλληλα με το πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης, συνεχίζει να παράγει αυτοκίνητα με κινητήρες ντίζελ. Volvo ΕΤΟΙΜΌΤΗΤΑ ΑΓΟΡΆΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΏΡΙΑ Η ηλεκτροκίνηση είναι ο μόνος τρό- πος για να πάνε μπροστά οι αυτοκι- νητοβιομηχανίες. Η συμμόρφωση με τους στόχους εκπομπών που έχει θέ- σει η ΕΕ είναι απαραίτητη. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως όλοι οι Ευρωπαίοι θα οδηγούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέ- χρι το 2025. Εκτός Ευρώπης, σε αγο- ρές όπως η Ρωσία, η Μέση Ανατολή και η Λατινική Αμερική, η ηλεκτρική κινητικότητα είναι εκτός της ημερή- σιας διάταξης. «Ένα πράγμα είναι σαφές: το μέλλον είναι ηλεκτρικό. Αλλά είναι επίσης σαφές πως ένα ευρύ φάσμα των πα- γκόσμιων αγορών δεν παρέχει ακόμα τις προϋποθέσεις για την καθημερινή χρήση της ηλεκτρικής κινητικότητας μπαταρίας και αυτό είναι πιθανόν να παραμείνει έτσι στα επόμενα χρόνια» , λέει η Mercedes, συμφωνώντας με τη δήλωση της BMW. «Γι ‘αυτό σήμερα, κύριο μέλημά μας είναι να διατηρήσουμε το χαρτοφυ- λάκιό μας ισορροπημένο, μιλώντας μεταφορικά. Εδώ έχουμε διάφορους παράγοντες: πρώτον και κύριον, τη μείωση του CO 2 και την εκπλήρωση των νομικών απαιτήσεων. Φυσικά, οι απαιτήσεις των πελατών μας είναι εξίσου σημαντικές για εμάς, καθώς επιθυμούμε να τους προσφέρουμε μια κατάλληλη λύση κινητικότητας και στο μέλλον. Ωστόσο, παρακολουθού- με επίσης την αποτελεσματική χρήση των πόρων μας, το κόστος και την κερ- δοφορία της εταιρείας μας» . ΣΥΝΔΥΑΣΜΌΣ ΚΊΝΗΣΗΣ Ή ΚΑΤΆΡΡΕΥΣΗ Η πολιτική ορθότητα τους εμποδίζει να το παραδεχτούν ανοικτά, αλλά η Mercedes -όπως και η BMW , η JLR και η VW Group - θα ήθελαν οι κινη- τήρες ντίζελ να παραμείνουν όσο το δυνατόν περισσότερο. Σε αυτό έχουν επενδύσει, είναι αυτό που τους βοηθά να επιτύχουν τους στόχους του CO 2 και είναι αυτό που οι μεγαλύτεροι πε- λάτες τους επιθυμούν να συνεχίσουν να οδηγούν εξαιτίας του χαμηλότερου TCO που εξακολουθεί να προσφέρει το πετρέλαιο στην περίπτωση μεγά- λων διαδρομών. Αποτελεί επίσης το μοναδικό καύσιμο που λειτουργεί καλά για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα και φορτηγά, τα οποία στις περισσότερες περιπτώσεις χρειάζο- νται ροπή και εμβέλεια. Στον απόηχο του dieselgate, πολλοί διαχειριστές στόλων εξακολουθούν να είναι αβέβαιοι ως προς το τι πρέ- πει να κάνουν με το ντίζελ. Να το δι- αγράψουν από την πολιτική τους διά παντός ή να το κρατήσουν – πέραν Το ντίζελ είναι εδώ και θα παραμείνει 50 ΙΟΥΛΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=