Fleet Business #2
1 Αύξηση των πωλήσεων EV. Οι πωλήσεις EV αυξάνονται. Ενώ το 2010 πωλήθηκαν μόνο μερικές χιλιάδες, το 2018 -ούτε καν μία δε- καετία αργότερα- οι ετήσιες πωλή- σεις αυξήθηκαν στα 2 εκατομμύρια. Το BNEF πιστεύει πως οι πωλήσεις θα αυξηθούν περαιτέρω, έως και στα 10 εκατομμύρια το 2025, 28 εκατομμύρια το 2030 και 56 εκα- τομμύρια το 2040. Μέχρι το 2040 το 57% όλων των νέων πωλήσεων επιβατικών οχημάτων θα είναι EV. Έτσι, τα EV θα αποτελούν το 30% του παγκόσμιου στόλου επιβατικών οχημάτων. 2 Οι πωλήσεις κινητήρων εσωτε- ρικής καύσης (ICE) έφθασαν στο απόγειό τους. Καθώς οι τιμές των μπαταριών εξακολουθούν να μειώνονται, το BNEF αναμένει ισο- τιμία του κόστους μεταξύ EV και ICE μέχρι τα μέσα του 2020 στις περισσότερες κατηγορίες. Να ση- μειωθεί ότι το 2010 η μέση σταθμι- σμένη τιμή μιας συστοιχίας ιόντων λιθίου ήταν περίπου 1.160 δολάρια, ενώ το 2018 έπεσε στα 176 δολάρια. Επιπλέον, η βελτίωση των τεχνικών ανακύκλωσης και άλλων τεχνικών μπαταριών θα μπορούσε να απο- τρέψει προβλήματα προμήθειας των αναγκαίων πρώτων υλών, όπως το λίθιο και το κοβάλτιο. 3 Άλλοι τρόποι κινητικότητας. Δεν είναι μόνον τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκείνα που ανταγωνί- ζονται τα οχήματα ICE, αλλά και οι διαφορετικοί τρόποι κινητικότητας, όπως το ridehailing, ο διαμοιρα- σμός και ακόμα και τα αυτόνομα αυτοκίνητα στο μέλλον. 4 Άλλες ανάγκες κινητικότητας. Εκτός από τους άλλους αντα- γωνιστικούς τρόπους κινητικότητας, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που προκαλούν διαφορετικές ανάγκες κινητικότητας, οι οποίες ενδέχεται να μη καλύπτονται με τα κλασικά οχήματα ICE. Όπως π.χ. η μεταβολή των δημογραφικών στοιχείων και της αύξησης του πληθυσμού, που ασκούν πίεση στην αστική κινητι- κότητα και αναζητούν διαφορετικά είδη κινητικότητας ή / και οχημάτων. 5 Τα μοντέλα EV αυξάνονται. Λόγω των αυστηρότερων κα- νονισμών εκπομπών σε τοπικό και εθνικό επίπεδο, τις απαγορεύσεις ντίζελ και τις ζώνες χαμηλών εκ- πομπών και τους κανονισμούς για τις εκπομπές όπως το WLTP, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επε- κτείνει τις προσφορές τους για EV. Επιπλέον, αρκετοί κατασκευαστές δεσμεύτηκαν να προσφέρουν έναν πλήρως ηλεκτρικό στόλο στο (εγ- γύς) μέλλον. 6 ...αλλά όχι αρκετά. Αντιπροσω- πεύουν λιγότερο από το 0,5% του παγκόσμιου στόλου οχημάτων. Το BNEF αναμένει 500 εκατομμύ- ρια επιβατικά EV στους δρόμους μέχρι το 2040 και 40 εκατομμύρια επαγγελματικά. Μέχρι τότε, το με- ρίδιο των ICE θα αρχίσει να συρρι- κνώνεται, καθώς το BNEF πιστεύει πως τα επιβατικά οχήματα ICE θα συνεχίσουν να πληθαίνουν μέχρι το 2030 και μετά θα μειωθούν. 7 Η Κίνα πρωτοπορεί. Η Κίνα συ- νεχίζει να πρωτοπορεί στα EV όλων των κατηγοριών, σύμφωνα με το BNEF, επομένως η χώρα αυτή αναμένεται να αντιπροσωπεύει το 48% της αγοράς πωλήσεων επιβα- τικών EV το 2025, το 34% το 2030 και το 26% το 2040. Αυτό οφείλεται ασφαλώς στην επιθετική πολιτική υποστήριξης που έχουν τα ηλεκτρι- κά οχήματα σε εθνικό και περιφε- ρειακό επίπεδο. 8 ...και η Ευρώπη έπεται. Κατά τη δεκαετία του 2020 η Ευρώπη θα είναι η 2η αγορά EV, ξεπερνώ- ντας τις ΗΠΑ. Η εξέλιξη αυτή θα οφείλεται τόσο στις δεσμεύσεις των εγχώριων κατασκευαστών, όσο και σε αυστηρότερους κανονισμούς για τα καύσιμα. 9 Η περιοχή Ασίας - Ειρηνικού κλείνει τον κύκλο. Στις αγορές της Νοτιοανατολικής Ασίας η επέ- κταση των EV είναι πολύ πιο αργή, ειδικά στις χώρες όπου τα δίκυκλα ή τρίκυκλα αποτελούν ελκυστικότερα μέσα κινητικότητας. Για παράδειγ- μα, τα ηλεκτρικά σκούτερ ενδέχε- ται να είναι πιο κατάλληλος τρόπος ηλεκτροκίνησης από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.γι’ αυτές τις χώρες. 10 Άλλου είδους μεταφορές. Η ηλεκτροκίνηση των μεταφο- ρών αφορά όχι μόνον τα ιδιωτικά οχήματα, αλλά και τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων. Το BNEF παρατηρεί πως η ηλεκτρο- κίνηση του παγκόσμιου στόλου λεωφορείων αυξάνεται σήμερα με την κυκλοφορία 400.000 ηλεκτρι- κών λεωφορείων, ενώ οι πωλήσεις επαγγελματικών e-LCV και φορτη- γών αναμένεται να επιταχυνθούν το 2020. Το BNEF πιστεύει πως το 56% των πωλήσεων LCV και το 31% των μέσων επαγγελματικών οχημάτων στην Κίνα, τις ΗΠΑ και την Ευρώπη θα είναι ηλεκτρικά έως το 2040. Και ένα 11 … Μέχρι 50% οι υπολειμματικές αξίες των EV έως το 2025. Μέ- χρι το 2025, οι υπολειμματικές αξίες των EV θα φτάσουν έως και το 50%, ενώ των χρησιμο- ποιημένων βενζινοκίνητων αυ- τοκινήτων στο 42,5% το πολύ και των πετρελαιοκίνητων μόλις στο 35%, σύμφωνα με έκθεση της ING. 45 ΙΟΥΛΙΟΣ 2019
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=