Fleet Business #2

αλλάξει. Σήμερα, οι υποδομές δεν επαρκούν, δημιουργώντας ανησυχία για την πιθανότητα να μη μπορείς να φτάσεις στον προορισμό σου. Θα έλθει η ημέρα που η προσέγγι- ση ενός σημείου φόρτισης δεν θα αποτελεί πλέον πρόβλημα και οι άν- θρωποι θα αισθάνονται ασφαλείς με ένα EV που θα διαθέτει 300 έως 400 χλμ εμβέλειας. Επίσης, η έρευνά μας καταδεικνύει πως ορισμένοι πελάτες απαιτούν μια εμβέλεια τουλάχιστον 600 χιλιομέτρων, για να αισθάνονται άνετα και να πραγματοποιήσουν την αλλαγή. Σημειώσαμε την απαίτηση αυτή: τα i4 και iNext θα διαθέτουν εμβέλεια WLTP άνω των 600 χιλιο- μέτρων. Υπάρχει επίσης ζήτηση για μεγαλύ- τερη εμβέλεια στην περίπτωση των plug-in υβριδικών; Βεβαίως. Το plug-in υβριδικό είναι ένα εξαιρετικό προϊόν, καθώς προ- σφέρει ό,τι καλύτερο διαθέτουν οι δύο τύποι, αλλά μέχρι πρόσφατα το μέγεθος της μπαταρίας ήταν πολύ πε- ριορισμένο, για να προσφέρει μεγάλη ηλεκτρική εμβέλεια. Αυτό αλλάζει τώ- ρα, με το νέο X5 , για παράδειγμα, που προσφέρει 80 χλμ. [NEDC] οδήγησης μηδενικών εκπομπών - τρεις φορές περισσότερο από τον προκάτοχό του. Αυτή η εμβέλεια θα συνεχίσει να αυ- ξάνεται. Πότε βλέπετε να επέρχεται ισοτιμία κόστους οχήματος μεταξύ ηλεκτρι- κού - μπαταρίας και εσωτερικής καύ- σης; Αυτή είναι δύσκολη ερώτηση. Εξαρτά- ται πολύ από την εμβέλεια του αυτοκι- νήτου. Εάν μιλάτε για 300 χιλιόμετρα, η ισοτιμία κόστους θα επέλθει σε λίγα χρόνια από σήμερα. Ένα EV 600 χλμ. θα παραμείνει ακριβότερο για μεγάλο χρονικό διάστημα, λόγω του υψηλού κόστους μπαταρίας. Επίσης, οι κυψέ- λες γίνονται όλο και φθηνότερες, ενώ οι μηχανές καύσης είναι όλο και πιο ακριβές λόγω των κανονισμών εκπο- μπών και έτσι, σε κάποιο σημείο οι καμπύλες θα διασταυρωθούν. Πού βρίσκεται σήμερα η BMW όσον αφορά στο έξυπνο δίκτυο και την αμφίδρομη φόρτιση; Σήμερα διεξάγουμε μερικά πειρα- ματικά έργα με μονόδρομη φόρτιση. Όταν η ηλεκτρική ισχύς του δικτύου βρίσκεται στο απόγειό της, οι μπατα- ρίες φορτίζονται. Όταν το δίκτυο έχει έλλειψη ισχύος, τα i3s αποσυνδέονται. Μελετούμε περαιτέρω αυτή τη σημα- ντική πτυχή, αλλά το ίδιο το δίκτυο πρέπει επίσης να εξελιχθεί - σήμερα δεν είναι έτοιμο. Ωστόσο, πρέπει να επισημανθεί ότι οι εταιρείες με στόλο 200 EV μπορούν να δημιουργήσουν το δικό τους «έξυπνο» δίκτυο και να μειώσουν δραστικά το κόστος ηλε- κτρικής ενέργειας. H έρευνά μας καταδεικνύει πως ορισμένοι πελάτες απαιτούν μια εμβέλεια τουλάχιστον 600 χιλιομέτρων, για να αισθάνονται άνετα και να πραγματοποιήσουν την αλλαγή FOR INTERNATIONAL FLEET & MOBILITY LEADERS 43 ΙΟΥΛΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=