Fleet Business #2

Πότε θα γίνουν φθηνότερα τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) από τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης (ICE); Απαιτείται μεγαλύτερη εμβέλεια για να πεισθούν περισσότερα άτομα; Αυτές και άλλες ερωτήσεις έθεσε το Fleet Europe στον Δρα. Robert Irlinger, Senior Vice President της BMW i Model Line και Electromobility του BMW Group, κατά τη διάρκεια προσωπικής συνάντησης στο πρόσφατο συνέδριο NextGen, στο Μόναχο. Συνέντευξη στον DIETER QUARTIER Η ηλεκτρική επίθεση της BMW ξεκί- νησε με το i3, το οποίο υποδέχθηκε διστακτικά η αγορά. Μήπως παρου- σιάσθηκε πρόωρα; Είδαμε την τάση προς τα EV πολύ νωρίς, δηλαδή το 2007, όταν απο- φασίσαμε να κατασκευάσουμε το i3 . Όσον αφορά στην αποδοχή από την αγορά, κάποιοι λένε πως ίσως ήταν λίγο νωρίς όταν το μοντέλο παρου- σιάσθηκε το 2013, αλλά προσωπικά πιστεύω πως ποτέ δεν είναι νωρίς για να γίνει κάτι τέτοιο. Η BMW υπήρξε ανέκαθεν πρωτοποριακή και το i3 έχει εξαιρετική απόδοση στην κατηγορία EV, παρά τον αυξημένο ανταγωνισμό. Γιατί τώρα το i3 είναι πιο δημοφιλές από πριν; Νομίζω πως ο πρώτος λόγος είναι το γεγονός ότι το προϊόν βελτιώθηκε με την πάροδο των ετών. Η τελευταία έκδοση διαθέτει εμβέλεια 300 χλμ. σε συνθήκες WLTP, για παράδειγμα. Ο δεύτερος λόγος είναι πως οι υπο- δομές φόρτισης έχουν αυξηθεί πολύ τελευταία. Τέλος, υπάρχει το ρυθμιστι- κό μέρος. Αφενός, τα τοπικά φορολο- γικά κίνητρα καθιστούν πιο ευπρόσιτα τα EV, από την άλλη πολλές πόλεις υποδέχονται τα EV προσφέροντας δωρεάν χώρο στάθμευσης και άλλα πλεονεκτήματα. Ο Όμιλος BMWδιαθέτει μερικά νέα EV: το Mini E φέτος, το iX3 του χρό- νου, το iNext και το i4 το 2021. Θα μπορέσετε να κατασκευάσετε αρκε- τά από αυτά, λαμβάνοντας υπόψη τα τρέχοντα προβλήματα προμήθειας μπαταριών; Η BMW συνεργάζεται στενά με τους προμηθευτές της και μαζί αποσκοπού- με περισσότερο στο μέλλον παρά στο επόμενο ή το μεθεπόμενο έτος. Για τα επερχόμενα μοντέλα, οι συμβάσεις προμήθειας μπαταριών έχουν ήδη υπογραφεί πριν από ένα ή δύο χρό- νια. Παρεμπιπτόντως, δεν βασιζόμα- στε μόνο σε ένα συνεργάτη. Μέχρι στιγμής, ο Όμιλος BMW δεν παράγει δικές του μπαταρίες. Παρ’ όλα αυτά, επενδύει στη Northvolt. Ποια είναι η στρατηγική σας; Θα μπορούσαμε ενδεχομένως να πα- ράγουμε τις δικές μας κυψέλες -έχου- με πολύ βαθιά γνώση της ανάπτυξης και της παραγωγής κυψελών- αλλά στη σημερινή δυναμική αγορά κυ- ψελών μπαταριών, με οκτώ ή εννέα κορυφαίους παραγωγούς που προ- σφέρουν την ποιότητα που απαιτούμε, πρέπει να παραμείνουμε ευέλικτοι. Δι- ατηρούμε τις επιλογές μας ανοικτές. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αποφασίσαμε να γίνουμε μέρος της κοινότητας της Northvolt . Αν η αγορά αλλάξει σε λίγα χρόνια, θα μπορούσα- με να αποφασίσουμε την κατασκευή δικών μας μπαταριών. Υπάρχει κάποιο ψυχολογικό εμπόδιο όσον αφορά στην ηλεκτρική εμβέ- λεια; Εάν ναι, μεγαλύτερη εμβέλεια σημαίνει περισσότερους πελάτες; Αυτό μπορεί να ισχύει σήμερα, αλλά είμαι απόλυτα πεπεισμένος πως θα Οι υποδομές και όχι το μέγεθος της μπαταρίας θα δώσουν τέλος στο άγχος της εμβέλειας Dr. ROBERT IRLINGER Η BMW υπήρξε ανέκαθεν πρωτοποριακή και το i3 έχει εξαιρετική απόδοση στην κατηγορία EV, παρά τον αυξημένο ανταγωνισμό 42 ΙΟΥΛΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=