Fleet Business #2
Η εφαρμογή ενός μοντέλου πληρωμής μέσω μισθών θα μπορούσε να είναι ενδιαφέρουσα όταν μια εταιρεία έχει πολλούς εργαζόμενους οι οποίοι δεν δικαιούνται εταιρικό αυτοκίνητο μισθολογικά προγράμματα. Πρόκειται για τους εργαζομένους που πληρώ- νουν για ένα αυτοκίνητο από τον ακα- θάριστο μισθό τους, την αμοιβή τους. ΕΠΊΔΟΜΑ ΚΙΝΗΤΙΚΌΤΗΤΑΣ Ένας άλλος τρόπος, που χρησιμο- ποιούν σήμερα πολλές ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, είναι αντί της παροχής ενός εταιρικού αυτοκινήτου, το επί- δομα κινητικότητας. Αυτό είναι ένα χρηματικό ποσό που καταβάλλεται στους εργαζομένους για την κάλυψη των επιχειρηματικών ή/και ιδιωτικών εξόδων μετακίνησής τους. Οι εταιρεί- ες Mobility as a Service (MaaS), όπου λειτουργούν, παρέχουν πρόσβαση μέσω εφαρμογής σε ενοικίαση αυ- τοκινήτων, ride hailing και car sharing, καθώς και σε αστικές δημόσιες συ- γκοινωνίες, σε ορισμένες πόλεις, όλα με μια μηνιαία συνδρομή. Το επίδομα κινητικότητας αφαιρείται απευθείας από το μισθό (ελαχιστοποι- ώντας τον πιστωτικό κίνδυνο για την εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης). Υπό αυτές τις συνθήκες, πρέπει να συμμετέχουν τα τμήματα ανθρώπινου δυναμικού και να θεσπιστούν ασφα- λιστικές διατάξεις που να καλύπτουν περιπτώσεις κατά τις οποίες οι εργα- ζόμενοι εγκαταλείπουν την εργασία τους πριν από τη λήξη της σύμβασης μίσθωσης. ΠΛΗΡΩΜΉ ΜΈΣΩ ΜΙΣΘΟΎ Αυτό το καινοτόμο σύστημα δίνει τη δυνατότητα στους οδηγούς να πλη- ρώνουν για ένα όχημα με μέρος του μισθού τους, χρησιμοποιώντας αποτε- λεσματικά τα ακαθάριστα έσοδα προ φόρων που μπορούν να αποφέρουν σημαντική εξοικονόμηση. Ο εργαζό- μενος παίρνει ένα αυτοκίνητο (χωρίς κίνδυνο υπολειμματικής αξίας), κα- θώς και εξυπηρέτηση και συντήρηση, έναντι μηνιαίων πληρωμών. Η εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης λαμβάνει μισθώματα απευθείας από τον εργο- δότη, επομένως υπάρχει συμμετοχή της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού, ενώ συχνά απαιτείται ασφάλιση για την κάλυψη του κινδύνου αποχώρη- σης από την εταιρεία πριν από το τέ- λος της σύμβασης. Η εφαρμογή ενός μοντέλου πληρω- μής μέσω μισθών θα μπορούσε να εί- ναι ενδιαφέρουσα όταν μια εταιρεία έχει πολλούς εργαζομένους οι οποίοι δεν δικαιούνται εταιρικό αυτοκίνητο, αλλά χρειάζονται ή επιθυμούν ένα αυτοκίνητο για την προσωπική τους κινητικότητα. Το πλεονέκτημα για τον εργαζόμενο είναι να επωφεληθεί από τις εκπτώσεις της εταιρείας και να πληρώσει το ποσό της μίσθωσης από το ακαθάριστο εισόδημά του. Το ερώτημα είναι εάν τα προγράμ- ματα αυτοκινήτων για εργαζομένους αποτελούν μόνιμο προσάρτημα πα- κέτου παροχών ή απλώς ένα βήμα προς το μέλλον των προγραμμάτων εταιρικής κινητικότητας, στα οποία η μεμονωμένη ιδιοκτησία αυτοκινήτων αντικαθίσταται από την ευέλικτη χρή- ση των αυτοκινήτων και τις δημόσιες συγκοινωνίες. 41 ΙΟΥΛΙΟΣ 2019
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=