Fleet Business #2

Τα νέα προγράμματα αυτοκινήτων για εργαζομένους παρέχουν όλα τα οφέλη ενός εταιρικού αυτοκινήτου σε κάθε μέλος του προσωπικού. Η ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΌΤΗΤΑ ενός εταιρι- κού αυτοκινήτου χάνεται σταδιακά, καθώς πολλοί εργοδότες επιδιώκουν να επεκτείνουν τα οφέλη της ανέμε- λης οδήγησης σε όλο το ανθρώπινο δυναμικό τους. Τα προγράμματα αυτοκινήτων για εργαζομένους υπόσχονται όλα τα πλεονεκτήματα ενός παραδοσιακού εταιρικού αυτοκινήτου στο προσωπι- κό που δεν πληροί τις προϋποθέσεις για κάτι τέτοιο. Τα προγράμματα αυτά παρέχουν σε ευρύτερες ομάδες ερ- γαζομένων πρόσβαση στην αγορα- στική δύναμη των μεγάλων εταιρειών χρηματοδοτικής μίσθωσης, τόσο για την απόκτηση αυτοκινήτων, όσο και για την εξυπηρέτηση και τη συντήρη- σή τους. Και ανάλογα με την πολυ- πλοκότητα της συμφωνίας, τα σχέδια μπορούν επίσης να περιλαμβάνουν σημαντική εξοικονόμηση φόρων. Από την άποψη του εργοδότη, τα προ- γράμματα αυτοκινήτων εργαζομένων είναι ένας τρόπος για την αύξηση χω- ρίς κόστος των ευέλικτων ωφελημά- των που προσφέρονται στο ανθρώ- πινο δυναμικό, απαιτώντας κάτι λίγο παραπάνω από μια σύσταση και λίγη επιπλέον διοικητική δουλειά από το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού ή οικο- νομικών. Είναι ενδιαφέρον το γεγονός πως οι ειδικοί θεωρούν ότι μόνο σε σπάνιες περιπτώσεις τα προγράμματα αυτά «κανιβαλίζουν» την αγορά εταιρικών αυτοκινήτων. Στη συντριπτική πλειο- ψηφία των περιπτώσεων, τα προγράμ- ματα μίσθωσης για εργαζομένους αντιπροσωπεύουν αύξηση δραστη- ριοτήτων. Ο Olivier Theron , διευθυντής ανάπτυ- ξης ιδιωτικής μίσθωσης στην εταιρεία leasing και επιχειρηματικής κινητικό- τητας ALD , δήλωσε στο Fleet Europe : «Οι εναλλακτικές μέθοδοι χρηματο- δότησης αυτοκινήτων αρχίζουν να αυξάνονται σημαντικά και ανεξαρτή- τως χώρας. Η απομάκρυνση από το καθεστώς ιδιοκτησίας φαίνεται να μη σταματά. Η προσφορά πλήρους μίσθωσης σε εργαζόμενους οι οποίοι δεν θα είχαν παραδοσιακά το δικαίω- μα σε εταιρικό αυτοκίνητο, θεωρείται ένας τρόπος για να δοθεί μεγαλύτερη σημασία σε όλους τους εργαζόμενους μιας εταιρείας, σε αντίθεση με τους λίγους εκλεκτούς». PRIVATE LEASING Πρόκειται για πλήρη μίσθωση σε ιδι- ώτη. Σε αντάλλαγμα μιας σταθερής μηνιαίας καταβολής, ο οδηγός παίρνει ένα αυτοκίνητο χωρίς κίνδυνο υπο- λειμματικής αξίας και με εξυπηρέ- τηση και συντήρηση. Στο τέλος της σύμβασης, ο οδηγός επιστρέφει το αυτοκίνητο, οπότε πιθανώς να ισχύ- σουν χρεώσεις για φθορές και ζημί- ες, καθώς και επιπλέον χιλιομετρικές χρεώσεις. ΜΕΤΑΞΎ ΕΛΈΓΧΟΥ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΊΑΣ Για τις εταιρείες χρηματοδοτικής μί- σθωσης, η επέκταση των προγραμ- μάτων πέρα από τον πυρήνα των αν- θρώπων που δικαιούνται εταιρικών αυτοκινήτων, είναι μια ευπρόσδεκτη πρόσβαση σε μια ευρύτερη πελατει- ακή βάση και ένας πολύτιμος τρόπος για την εμβάθυνση των σχέσεων με τους πελάτες. Ωστόσο, τα προγράμ- ματα αυτοκινήτων για εργαζομένους περιλαμβάνουν μια σύμβαση απευ- θείας μεταξύ της εταιρείας χρημα- τοδοτικής μίσθωσης και του οδηγού, μια ρύθμιση που μπορεί να καταστή- σει τους όρους και τις συνθήκες πιο περίπλοκες για τις επιχειρήσεις που θα ήθελαν να καθορίσουν τις μάρκες και τα μοντέλα των διαθέσιμων αυ- τοκινήτων, σύμφωνα με τις εταιρικές τους αξίες. «Οι εταιρείες προσπαθούν να υπολο- γίσουν τον έλεγχο που διατηρούν και πόση ελευθερία προσφέρουν στους εργαζομένους» , δήλωσε ο Lakshmi Moorthy , διευθυντής λύσεων για τις ΜΜΕ στην Arval . «Πρόκειται περί ιδι- ωτών, ο όποιος κίνδυνος αφορά τους ίδιους και έτσι τους υποστηρίζουμε ως άτομα». Οι χιλιομετρικές αποστάσεις, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που προ- σφέρουμε πρέπει να είναι προσαρ- μοσμένες στο άτομο. Δεν μπορείς να πάρεις ένα πρόγραμμα εταιρικού αυτοκινήτου και να το εφαρμόσεις στο υπόλοιπο 90% των εργαζομένων. Τα αυτοκίνητα θα είναι διαφορετικά, δεν θα είναι μεγάλα, τα χιλιόμετρα θα είναι λιγότερα και η ενοικίαση θα πρέπει να είναι λογική, αλλά θα εξα- κολουθεί να είναι ένα πλήρες προϊόν. Η ΑΝΆΜΙΞΗ ΤΟΥ HR Αυτή η αναγνώριση του ατόμου πε- ριλαμβάνει επίσης προσωπικούς πι- στωτικούς κινδύνους - οι εργαζόμενοι με χαμηλό πιστωτικό ιστορικό μπορεί να βρεθούν αποκλεισμένοι από τα προγράμματα ιδιωτικής μίσθωσης. Υπενθυμίζεται ότι σε αυτόν τον τύπο διευθέτησης ο εργοδότης απλώς κά- νει τις συστάσεις. Εκεί όπου οι τεχνικές διευθετήσεις περιπλέκονται περισσότερο, είναι στα Ένα «εταιρικό αυτοκίνητο» για κάθε εργαζόμενο; ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΓΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ 40 ΙΟΥΛΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=