Fleet Business #2

ωριμότητα των αυτόνομων οχημάτων, η αυξημένη ψηφιοποίηση μέσα και γύ- ρω από το όχημα και η αυξανόμενη ώθηση της ηλεκτροκίνησης. Οι νέες λύσεις logistics και η αυξανόμενη ζή- τηση για προσαρμογή των επαγγελ- ματικών οχημάτων, τα οποία κυρίως αφορούν τα ελαφρά οχήματα (LCV), συμπληρώνουν τις έξι μεγα-τάσεις. Παρόλο που ορισμένες από τις τάσεις αυτές ενέχουν και κινδύνους για το βασικό επιχειρησιακό μοντέλο των παρόχων υπηρεσιών CaaS, σχεδόν όλες παρέχουν, επίσης, άφθονες ευ- καιρίες για τις εταιρείες χρηματοδοτι- κής μίσθωσης και διαχείρισης στόλου, εάν αντιμετωπιστούν σωστά. Η άνοδος των νέων λύσεων και παρο- χών κινητικότητας, η αυξημένη ψηφι- οποίηση, οι νέες λύσεις logistics και η προσαρμογή τους, προσφέρουν την ευκαιρία, ιδιαίτερα στις εταιρείες δι- αχείρισης στόλου, να αξιοποιήσουν νέα τμήματα πελατών και να διερευ- νήσουν νέες πηγές εσόδων. Οι συνολικές προοπτικές για την ευ- ρωπαϊκή αγορά CaaS για επιβατικά οχήματα είναι πολύ ελπιδοφόρες. u Συνολικά, η ευρωπαϊκή αγορά CaaS για επιβατικά οχήματα (PV) αναμέ- νεται να αναπτυχθεί γρηγορότερα από τη ζήτηση για κινητικότητα, κα- θώς και από τις πωλήσεις νέων αυ- τοκινήτων, λόγω της αναμενόμενης στροφής προς τις λύσεις της CaaS (συνεχής ανάπτυξη για τα τελευταία 50 χρόνια). u Συνολικά, η αγορά CaaS για επιβα- τικά οχήματα στις χώρες της ΕΕ-18 1 (ανερχόταν περίπου στα 56 δισ. ευ- ρώ το 2016) θα αυξηθεί σταθερά περίπου 5,0% ανά έτος μέχρι το 2025, φτάνοντας το ύψος των 86 δισ. ευρώ. Η αύξηση αυτή συνο- δεύεται από αύξηση της διείσδυσης του CaaS στο στόλο των κυκλοφο- ρούντων οχημάτων, η οποία θα οδηγήσει σε έναν συνολικό στόλο αυτοκινήτων CaaS περίπου 15 εκα- τομμυρίων επιβατικών το 2025. u Η αναμενόμενη αύξηση του όγκου και της αξίας τροφοδοτείται από τη δυναμική των παραδοσιακών εται- ρειών πελατών και των ΜΜΕ αλλά και των αναδυόμενων (ιδιωτικών πελατών και παρόχων κινητικότη- τας), που επιδιώκουν πακέτα χρη- ματοδοτικής μίσθωσης για πλήρη βελτιστοποίηση του συνολικού κόστους χρήσης οχημάτων, καλύ- πτοντας παράλληλα την έλλειψη εξειδίκευσής τους στη διαχείριση του στόλου. u Αν και τόσο οι παραδοσιακοί όσο και οι αναδυόμενοι πελάτες αναμέ- νεται να βοηθήσουν στην ανάπτυξη του κλάδου, οι πρώτοι προβλέπε- ται να αναπτυχθούν με βραδύτερο ρυθμό από τους δεύτερους, που θα παρουσιάσουν σημαντική αύξηση στη διείσδυση του CaaS. u Στην Ευρώπη, οι κύριοι ηγέτες της αγοράς, που τροφοδοτούν τον εται- ρικό τομέα, έχουν καλή θέση έναντι των νεοεισερχόμενων, καθώς οι πε- ρισσότερες αγορές είναι ώριμες με υψηλά «εμπόδια» εισόδου. Ωστόσο, η μάχη για το μερίδιο αγοράς στους τομείς των ΜΜΕ και των αναδυόμε- νων πελατών θα εξακολουθήσει να υφίσταται. u Ενώ οι θυγατρικές των τραπεζών αρχίζουν να προσαρμόζουν τα επι- χειρηματικά τους μοντέλα σε προ- σφορές με πολλαπλές μάρκες, οι εταιρείες υπηρεσιών διαχείρισης στόλου (FMC) πρέπει να προσαρ- μόσουν τις στρατηγικές τους σε τμήματα ιδιωτών πελατών και να λαμβάνουν υπόψη το διαφορετικό περιβάλλον κάθε αγοράς. Η αγορά CaaS των LCV διαφέρει θε- μελιωδώς από την αγορά επιβατικών, ωστόσο οι ρυθμοί ανάπτυξης είναι παρόμοιοι. u Η αγορά LCV στις χώρες της ΕΕ-6 2 διαφέρει ουσιαστικά από την αγο- ρά PV όσον αφορά το μέγεθος, το μείγμα πελατών και το σκοπό χρήσης των οχημάτων. Επιπλέον, η Η εμφάνιση των μοντέλων συνδρομής είναι μόνο το τελευταίο κεφάλαιο μιας τάσης που τροφοδότησε την ανάπτυξη του leasing και του fleet management 33 ΙΟΥΛΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=