Fleet Business #2
τις σκοτούρες που φέρει η ιδιοκτη- σία, αφού με ένα σταθερό μηνιαίο ποσό, μπορεί να απολαμβάνει αυτό που θέλει με το μικρότερο δυνατό κόστος. Αναφορικά με τον κίνδυνο, θα έλεγα ότι σε όλες τις δραστηριό- τητες η ανάληψη ρίσκου είναι μέρος του επιχειρησιακού πλάνου και πρέπει να σταθμίζεται ανάλογα. Πώς προχωράτε στο θέμα του leasing μεταχειρισμένων αυτοκινήτων; Πόσο σας ενδιαφέρει ο τομέας αυτός στην Ελλάδα, τόσο ως νέα πηγή εσόδων όσο και ως λύση διαχείρισης των υπολειμματικών αξιών; Η LeasePlan άλλαξε και την αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα όταν πριν από δέκα χρόνια εισήγαγε τις ηλεκτρονικές δημοπρα- σίες οχημάτων με πλήρες ιστορικό και διαφάνεια σε πιστοποιημένους εμπό- ρους. Ενώ το συγκεκριμένο κανάλι εξακολουθεί και λειτουργεί επιτυχη- μένα έως και σήμερα, το 2017 ξεκινή- σαμε τις απευθείας πωλήσεις μετα- χειρισμένων στον τελικό καταναλωτή μέσω καταστήματος αλλά και της ηλε- κτρονικής πλατφόρμας CarNext.com. Ο πελάτης βλέπει online το ιστορικό συντήρησης του αυτοκινήτου, την τιμή αγοράς αλλά και το μηνιαίο μίσθωμα. Η παραπάνω πρόταση αποτελεί την ολοκλήρωση της υπόσχεσης «any car any time anywhere», με γνώμονα την ευελιξία, τη διαφάνεια, την ποιότητα και τη σωστή τιμή. Υπάρχουν εμπόδια και -αν ναι, ποια είναι αυτά- για την ανάπτυξη της ηλε- κτροκίνησης στη χώρα μας και κατ’ επέκταση του leasing ηλεκτροκίνη- των οχημάτων; Γνωρίζουμε ότι εσείς έχετε προχωρήσει σε εγκατάσταση φορτιστών για τους εργαζομένους και τους πελάτες σας, αλλά πώς βλέπετε να εξελίσσονται συνολικά οι σχετικές υποδομές; Στη LeasePlan πιστεύουμε ότι το μέλ- λον της αυτοκίνησης είναι τα ηλεκτρι- κά οχήματα, και γι’ αυτό δεσμευόμα- στε για ακόμα μεγαλύτερη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων στους στόλους μας. Η εναρμόνιση, άλλωστε, με τις πρόσφατες ευρωπαϊκές οδηγίες για την εκπομπή ρύπων προβλέπουν δραματικές αλλαγές παραγωγής μο- ντέλων και κινητήρων από τους κα- τασκευαστές από σήμερα έως και το 2030. Η στροφή σε ηλεκτρικά αυτοκί- νητα είναι εκτός από αναγκαία για το περιβάλλον και αναπόφευκτη, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι των μέσων ρύπων ανά κατασκευαστή. Άλλωστε, τα ηλεκτρικά οχήματα είναι μια βιώ- σιμη επιλογή σε όλο και περισσότε- ρες ευρωπαϊκές χώρες. Σύμφωνα με έρευνα της LeasePlan που υπολόγισε το δείκτη EV Readiness Index 2019, η Ελλάδα βρίσκεται στην 21η θέση ως προς την ετοιμότητα της χώρας για την υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινή- των και σημείωσε χαμηλό σκορ στις σχετικές υποδομές. Τα κίνητρα σή- μερα περιορίζονται στο Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης, στα Τέλη Κυκλοφορίας (μηδενικά) και στην ελεύθερη κυκλο- φορία στην Αθήνα. Είναι επιτακτική η θεσμοθέτηση περισσότερων κινή- τρων όπως, για παράδειγμα, στην παροχή σε είδος, στον ΦΠΑ αγοράς αλλά και στις υποδομές, ώστε οι επεν- δυτές να προχωρήσουν σε δημιουρ- γία σταθμών φόρτισης και ειδικών σηματοδοτημένων θέσεων στάθμευ- σης. Παρ’ όλα αυτά, στην Ελλάδα η υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινή- των γίνεται με σταθερά βήματα. Στη LeasePlan Hellas χρησιμοποιούμε ήδη ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τις επαγγελ- ματικές μας μετακινήσεις, ενώ έχουμε προχωρήσει στη δημιουργία σταθμών φόρτισης στις εγκαταστάσεις μας και μισθώσει τα πρώτα 15 ηλεκτρικά αυτο- κίνητα και πάνω από 700 αυτοκίνητα υβριδικής τεχνολογίας. Πόσο σύντομα πιστεύετε ότι θα με- ταφερθούν στην Ελλάδα οι λοιπές νέες τάσεις στην αυτοκίνηση και την κινητικότητα εν γένει; Σε πολλές χώρες νέοι τρόποι μετα- κίνησης έχουν κάνει την εμφάνισή τους, κάποιοι έχουν ήδη ωριμάσει, άλλοι μπαίνουν σιγά-σιγά όλο και πε- ρισσότερο στη ζωή μας. Μαζί με τα βενζινοκίνητα και τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στο δρόμο κινούνται όλο και περισσότερα υβριδικά, ηλεκτρικά και σύντομα αυτόνομα και συνδεδε- μένα (connected) αυτοκίνητα. Αυτό όμως που εντυπωσιάζει είναι η εξέ- Λίγα λόγια για τον Κωνσταντίνο Πετρούτσο Ο Κωνσταντίνος Πετρούτσος είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος της LeasePlan Hellas , εταιρείας Car-as-a-Service (παροχής αυτοκινήτου ως υπηρεσία) και διαχείρισης στόλου. Ξεκίνησε στην εταιρεία το 2005 ως Οικονομικός Διευθυντής και μέλος του Δ.Σ. Από τους διάφορους ρόλους του στη LeasePlan Hellas, έχει συμβάλει σημαντικά στην ανά- πτυξή της από μία start-up, σε έναν καλά εδραιωμένο οργανισμό, με ηγετική παρουσία στην αγορά. Έχει συμμετάσχει σε διάφορα παγκό- σμια projects της LeasePlan, σε ορισμένα από τα οποία είχε βασικό ρόλο στην ανάπτυξη και υλοποίησή τους. Στο παρελθόν έχει εργαστεί ως Οικονομικός Διευθυντής των εταιρειών Eurolease , Tefin και Unitbank , θυγατρικών της Toyota Hellas , καθώς και ως Οικονομικός Διευθυντής της Sony Music Entertainment (θυγατρική της Sony ). Ξεκίνησε την καριέρα του ως Controller στη Robert Bosch . Οι υπηρεσίες Car-as-a- service και Mobility-as- a-service θα παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο σε ένα καταναλωτικό κοινό που σήμερα μεγαλώνει με τη χρήση και όχι με την ιδιοκτησία 29 ΙΟΥΛΙΟΣ 2019
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=