Fleet Business #2

H Mercedes, η BMW και η Audi είναι οι ηγέτες της αγοράς σε αυτήν την κατηγορία. Η Lexus παραμένει πρωτοπόρος χάρη στα υβριδικά της, ακολουθούμενη από τη Volvo. ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΊΑ ΣΤΟΙΧΕΊΑ, σύμφωνα με την JATO , δείχνουν πως η παγκό- σμια ζήτηση για αυτοκίνητα premium executive μειώθηκε κατά 10% κατά τη διάρκεια των τριών πρώτων μηνών του 2019. Τα αυτοκίνητα αυτά υφίστανται τις επιπτώσεις των προβλημάτων που επηρεάζουν την ευρύτερη αγορά, όπως η κρίση του ντίζελ στην Ευρώπη και η έλλειψη ηλεκτρικών μοντέλων στην ίδια γκάμα. Οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινή- των της κατηγορίας αυτής (γνωστών και ως κατηγορίας E) ανήλθαν σε 346.500 μονάδες μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου 2019. Πέρυσι, οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε 386.500 μονάδες το πρώτο τρίμηνο. Η μείωση αυτή έρχεται μετά τη σταθερή ανάπτυξη του 2018, όταν ο όγκος τους ανήλθε σε 1,38 εκατομμύρια μονάδες καθ ‹όλην τη διάρκεια του έτους, αυ- ξημένος κατά 3,5% το 2017. Το μερίδιο αγοράς τους αυξήθηκε από 1,67% το 2017 σε 1,73% το 2018. Εκτός από τη συνεχή πτώση της ζή- τησης στις ΗΠΑ, όπου όλα τα είδη sedan έχασαν έδαφος, η κατηγορία χάνει επίσης τη δημοτικότητά της και σε άλλες περιοχές. Η τεράστια πτώση της ζήτησης στην κινεζική αγορά ανέστρεψε την περυ- σινή δυναμική ανάπτυξη (+ 17%) σε αρνητικά αποτελέσματα το α΄ τρίμηνο του 2019, κατά το οποίο ο όγκος πωλή- σεων μειώθηκε στις 141.100 μονάδες - μια πτώση 6%. Ωστόσο, εξακολουθεί να είναι η μεγαλύτερη αγορά γι’ αυτόν τον τύπο αυτοκινήτου, καθώς η Ευ- ρώπη, η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά, ανήλθε μόλις στις 100.000 μονάδες - μείωση κατά 13%. Οι καταναλωτές αλλάζουν επίσης προτιμήσεις. Μια σημαντική αιτία της πτώσης των πωλήσεων της κατηγο- ρίας μπορεί να είναι οι λιγότερες πω- λήσεις των εκδόσεων Station Wagon. Ακόμα και αν οι περισσότερες πωλή- σεις αποτελούνται από sedans (82% του συνόλου), η ζήτησή τους μειώ- θηκε κατά 9% μέσα στο τρίμηνο. Οι μεγαλύτερες μειώσεις σημειώθηκαν στα SW και αντιπροσώπευσαν περί- που το 15% των συνολικών πωλήσεων της κατηγορίας, με τον όγκο τους να μειώνεται κατά 16%. Οι σπορ εκδόσεις αυτών των αυτο- κινήτων -coupe και cabrio- σημείω- σαν επίσης αρνητικά αποτελέσματα. Στην περίπτωση των coupe, η ζήτηση μειώθηκε κατά 30% σε μόλις 6.100 οχήματα. Αυτό συνέβη μετά την πρό- σφατη ανακοίνωση της Mercedes πως οι σπορ εκδόσεις μπορεί να προέρ- χονται από την αμερικανική αγορά. Εν τω μεταξύ, τα premium executive convertibles πώλησαν 5.400 μονάδες - μείωση κατά 5%. Μία από τις μεγαλύτερες ευκαιρίες για την κατηγορία τους επόμενους μήνες είναι η άφιξη των ηλεκτροκίνητων εκδόσεων στην αγορά Αυτοκίνητα premium ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ PREMIUM EXECUTIVE - ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ Πηγή:JATO 26% 66% Οι τρεις κορυφαίες αγορές 2018 2019 64% 8% 12% 24% Βενζίνη Εναλλακτικά καύσιμα Ντίζελ -9% Κορέα - Ιαπωνία Κίνα ΗΠΑ- Καναδάς 21 k 128 k 45 k -28% -9% +52% Κορέα - Ιαπωνία Κίνα ΕΕ-31 8 k 13 k 11 k +168% +21% -12% Ινδία ΕΕ-31 Κορέα- Ιαπωνία 1.6 k 75 k 5.5 k -24% -48% Α' ΤΡΙΜ. 2019 18 ΙΟΥΛΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=