Fleet Business #2

έχουν ανακοινώσει σχέδια για την έναρξη και / ή την ανάπτυξη εμπορι- κά βιώσιμων μη επανδρωμένων ενα- έριων οχημάτων μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Ορισμένες πόλεις έχουν ανακοινώσει την έναρξη προγραμμά- των ιπτάμενων αυτοκινήτων μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Παρ’ όλα αυτά, βλέπουμε μια σειρά εμποδίων που πρέπει να αντιμετω- πιστούν πριν φθάσουν σε σημαντική κλίμακα τα ιπτάμενα οχήματα, από την ψυχολογία των καταναλωτών, την ασφάλεια, τη διαχείριση της ενα- έριας κυκλοφορίας, τις υποδομές, τους κανονισμούς και την ωριμότητα της ίδιας της τεχνολογίας. Μπορεί να χρειαστούν δεκαετίες για την αντιμε- τώπιση αυτών των ζητημάτων. Η τε- λειοποίηση και η απόδειξη αυτών των προηγμένων τεχνολογιών οχημάτων στο έδαφος θα αποτελέσουν επίσης ένα κρίσιμο βήμα για την αποδοχή τους από τους καταναλωτές. Μέχρι τη στιγμή που εκατοντάδες χι- λιάδες επανδρωμένα αεροσκάφη θα πετάξουν στον ουρανό, οι απαιτήσεις επικοινωνίας θα ξεπεράσουν το σημε- ρινό όραμα του 5G. Ωστόσο, ορισμένα τρέχοντα χαρακτηριστικά καθιστούν ευκολότερο να φανταστεί κανείς την τεχνολογία που απαιτείται για να γί- νει πραγματικότητα. Για παράδειγμα, η υπερβολικά χαμηλή λανθάνουσα κατάσταση του 5G επιτρέπει θεωρη- τικά την καθυστέρηση 1 millisecond (ms). Ενώ η διαφορά μεταξύ 100ms και 1ms δεν είναι εμφανής στο ανθρώ- πινο μάτι, αυτοί οι γρήγοροι χρόνοι απόκρισης θα είναι επιτακτικοί για την ασφάλεια και την αξιοπιστία σε αυτό- νομα εναέρια σενάρια. Επιπλέον, η κυ- βερνητική εποπτεία και η ρύθμιση θα γίνουν όλο και πιο σημαντικές, όπως και η ανάγκη για μεγαλύτερη υπολο- γιστική ισχύ σε όλο το οικοσύστημα. Η λειτουργία και η συντήρηση στό- λων ιπτάμενων drones θα ανοίξουν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες και μοντέλα. Για παράδειγμα, οι εταιρεί- ες ανταλλαγής καυσίμων θα είναι σε θέση να αξιοποιήσουν την εμπειρία τους σε αυτό το νέο μέσο. Οι εταιρεί- ες ενοικίασης αυτοκινήτων θα έχουν ευκαιρίες γύρω από τη διαχείριση στόλου. Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών και άλλων τεχνολογιών θα δουν ευ- καιρίες να λειτουργούν δίκτυα, καθώς και να συνεργαστούν με τους λιανο- πωλητές και τις υπηρεσίες μέσων ενη- μέρωσης για την παροχή εμπειριών επόμενης γενιάς. ΠΡΟΣ ΈΝΑ ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΌ ΜΈΛΛΟΝ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΌΤΗΤΑΣ - ΑΡΓΆ ΑΛΛΆ ΣΊΓΟΥΡΑ Ο συνδυασμός αυτών των τάσεων θα οδηγήσει σε μια νέα εποχή κινητικό- τητας και θα αλλάξει θεμελιωδώς την κίνηση ανθρώπων και αγαθών. Ο ρυθ- μός αυτού του μετασχηματισμού είναι υπό συζήτηση και πιθανόν να δούμε πολλαπλά παραδείγματα αυτών των μελλοντικών σεναρίων στην αγορά ταυτόχρονα. Σε αντίθεση με άλλες ταχείες και εκρηκτικές προόδους στην καινοτομία που βασίζεται στην τεχνο- λογία -όπως η ταχεία υιοθέτηση των smartphones- η Deloitte θεωρεί ότι οι εξελίξεις θα είναι αυξητικές, καθώς θα προχωρήσουμε προς την κλιμά- κωση και τη μαζική υιοθέτησή τους. Ο πυρήνας των κέντρων κινητικότη- τας γύρω από τους ανθρώπους και την ασφάλειά τους, μπορεί να χρεια- στεί δεκαετίες για να αναπτυχθεί, να δοκιμαστεί, να τελειοποιηθεί και να συνδεθούν όλες οι τεχνολογίες και οι φορείς. Ωστόσο, οι δυνατότητες ανατροπής και εμφάνισης ευκαιριών είναι βέβαιες. *Μελέτη των Craig A. Giffi, Dan Littmann, Kevin Westcott και Steve Schmith Για λεπτομέρειες σχετικά με τέσσερις πιθανές μελλοντικές καταστάσεις κινητικότητας, βλ Scott Corwin, Joe Vitale, Eamonn Kelly και Elizabeth Cathles, The future of mobility: How transportation technology and social trends are creating a new business ecosystem, Deloitte Insights. Μεταξύ του 2050 και του 2080, θα δούμε πιθανώς σημαντική αύξηση σε μια νέα διάσταση κινητικότητας Τα ιπτάμενα αυτοκίνητα εισάγουν μια τρίτη διάσταση κινητικότητας, αλλά απαιτούν νέους κανονισμούς και υποδομές 14 ΙΟΥΛΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=