Fleet Business #2

καθήκοντα με ελάχιστη ή και καθό- λου ανθρώπινη αλληλεπίδραση. Π.χ., τα οχήματα θα μπορούν να σταματή- σουν σε υψηλής αυτοματοποίησης αποθήκες ή κέντρα διανομής για την παραλαβή ειδών παντοπωλείου και άλλων αγαθών (πιθανώς φορτωμένα στο όχημα με αυτόνομα περονοφόρα οχήματα ή άλλη αυτοματοποιημένη τεχνολογία διαχείρισης υλικών). Τα οχήματα θα μπορούν να προγραμμα- τίζουν αυτόματα και να πηγαίνουν για επισκευές, συντήρηση και, στην περί- πτωση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, επαναφόρτιση. Και θα μπορούσαν να γίνουν οχήματα διαμοιρασμού «για μίσθωση», προσφέροντας ευκαιρίες σε άτομα που κατέχουν προσωπικά οχήματα να κερδίσουν χρήματα, αντί να αφήσουν το όχημά τους σταθμευ- μένο. Αυτές είναι μόνο μερικές από τις δυνατότητες που θα μπορούσαν να γίνουν πραγματικότητα σε μια κλί- μακα έως το 2040. Οι επί του οχήματος αισθητήρες και όχι η κινητή συνδεσιμότητα, τροφοδο- τούν τις πιο αυτόνομες δυνατότητες οχημάτων και θα συνεχίσουν να το κάνουν για το άμεσο μέλλον. Ωστόσο, η ανάπτυξη του 5G θα καταστήσει τη συνδεσιμότητα ολοένα και περισσότε- ρο συμπληρωματικό μέρος του αυτό- νομου οικοσυστήματος του οχήματος. Η LTE έχει όρια στον αριθμό των συ- σκευών που μπορούν να παρέχονται σε ένα δίκτυο κινητής τηλεφωνίας. Ωστόσο, η μαζική πυκνότητα συσκευή 5G επιτρέπει 1 εκατομμύριο συνδέ- σεις ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο. Η δυνατότητα αναγνώρισης, σύνδεσης, διαχείρισης και συλλογής δεδομένων από έναν σχεδόν απεριόριστο αριθμό συσκευών σε ένα μόνο δίκτυο επιτρέ- πει τις επικοινωνίες μεταξύ μηχανών που είναι απαραίτητες για την αλλη- λεπίδραση των αυτόνομων οχημάτων με τους τρόπους που περιγράφονται στις παραπάνω περιπτώσεις χρήσης. Αυτό το επίπεδο αυτοματισμού, όπου οι μηχανές αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και χωρίς να χρειάζονται τους ανθρώπους, αντιπροσωπεύει το επό- μενο όριο του οφέλους της παραγω- γικότητας για την οικονομία σε όλους σχεδόν τους κλάδους της αγοράς. Και ενώ η αυτόνομη λειτουργία του οχήματος μπορεί να είναι αυτοτελής, τα οχήματα θα μπορούσαν να δημι- ουργήσουν μια αυξανόμενη γκάμα πολύτιμων δεδομένων που θα έπρεπε να μεταφορτωθούν. Κατά μέσο όρο, ένα αυτόνομο αυτοκίνητο το 2030 θα μπορούσε να ενσωματώνει περί- που 30 αισθητήρες (σε σύγκριση με περίπου 17 αισθητήρες το 2015) που παράγουν εκατοντάδες gigabytes δε- δομένων κάθε ώρα. Αυτοί οι αισθη- τήρες θα είναι μοναδικοί για αυτόνο- μα οχήματα, ώστε να τα βοηθούν να ερμηνεύσουν το περιβάλλον τους, να περιηγηθούν ομαλά στους δρόμους και να αποφύγουν τα εμπόδια και τους πεζούς. Ενώ δεν χρειάζεται όλα αυτά τα δεδομένα να μεταδίδονται μέσω κυψελοειδών δικτύων, μερικά θα μπο- ρούσαν να χρησιμοποιηθούν για να χαρτογραφήσουν το περιβάλλον, για να τροφοδοτήσουν τη μηχανική εκμά- θηση / ανάλυση, ώστε να βελτιωθεί το λειτουργικό σύστημα του αυτόνομου οχήματος. Το ενσωματωμένο λογισμικό του οχή- ματος, συμπεριλαμβανομένων του λειτουργικού του συστήματος, της φωνητικής βοήθειας και των κρίσιμων εφαρμογών οδήγησης, θα μπορού- σε επίσης να καταναλώσει τεράστιες ποσότητες δεδομένων. Επιπλέον, τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα εξαρτώνται από επικαιροποιήσεις του λογισμικού λειτουργικού συστήματος καθώς και από υψηλής ευκρίνειας 3D χάρτες του συνεχώς μεταβαλλόμενου περι- βάλλοντός τους, για να πλοηγηθούν σε συγκεκριμένους προορισμούς με υψηλότερο βαθμό ακρίβειας από αυ- τόν που προσφέρεται στους επιβάτες rideshare σήμερα. Όταν ένας επιβάτης εισέρχεται σε ένα όχημα, δεν θα θέλει να ασχοληθεί με τις χρονοβόρες περιπλοκές της ρύθμισης ατομικών προτιμήσεων Αντί να παραμένουν αδρανή, τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα αξιοποιούνται καλύτερα από εμάς, αφού εκτελούν τα καθήκοντά τους μόνα τους 11 ΙΟΥΛΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=