Fleet Business #1

έσοδα (41%) θα αντιπροσωπεύουν το ήμισυ όλων των τελικών εσόδων, ενώ οι υπηρεσίες, η συντήρηση, η ενέργεια, η ασφάλιση και η χρηματο- δότηση θα δουν το μερίδιό τους στο TCO (συνολικό κόστος ιδιοκτησίας/ χρήσης) να μειώνεται. «Αυτό υπογραμμίζει την κλίμακα της ευκαιρίας που προσφέρεται σε εκεί- νους που θα μπορέσουν να συνδυ- άσουν τις συναρπαστικές προτάσεις αξίας που θα ενεργοποιηθούν ψηφι- ακά γύρω από την παραγωγικότητα, τα media, την υγειονομική περίθαλψη και την εκπαίδευση που παρέχονται σε αυτόνομα οχήματα. καθώς ο χρό- νος μας απελευθερώνεται από την ανάγκη οδήγησης» υπογράμμισε ο κ. Simpson. Όμως, η αυξημένη αποτελεσματικότη- τα του στόλου των shared οχημάτων (διαμοιρασμού), καθώς τα άτομα και οι επιχειρήσεις μετακινούνται από την ιδιοκτησία οχήματος στη χρήση, ση- μαίνει επίσης ότι θα υπάρξουν πολύ λιγότερα οχήματα στο δρόμο. Η MaaS Global , για παράδειγμα, ισχυρίζεται πως θα χρειάζονταν μόνο 30.000 αυτοκίνητα για να αντικαταστήσουν το σημερινό πλήθος 600.000 αυτοκι- νήτων του Ελσίνκι, αν οργανώνονταν κατά τον βέλτιστο τρόπο. Η ανάλυση της KPMG υποδηλώνει πως τα EVs θα επιτύχουν ισοτιμία TCO με τα οχήματα εσωτερικής καύ- σης έως το 2020 για τα vans και μέχρι το 2021 για τα αυτοκίνητα και ότι αυτό το πλεονέκτημα κόστους ανά χιλιόμε- τρο θα μπορούσε να φτάσει έως και 40% μέσα σε μια δεκαετία, χάρη στις χαμηλότερες δαπάνες εξυπηρέτησης, συντήρησης και ενέργειας. ΟΙ ΣΤΌΛΟΙ ΘΑ ΥΙΟΘΕΤΉΣΟΥΝ ΠΡΏΤΟΙ ΤΑ AV Οι στόλοι ελαφρών και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων θα είναι οι πρώτοι που θα εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες των αυτόνομων οχημάτων (AV), προβλέπει η KPMG, λόγω των πλεονεκτημάτων του TCO, των βελ- τιώσεων ασφάλειας και της επίλυσης του προβλήματος έλλειψης οδηγών. «Το μέγεθος των αναταράξεων που βλέπουμε σε όλη την αυτοκινητοβιο- μηχανία, την ενέργεια, τις υποδομές και την εφοδιαστική, καθώς και στις δημόσιες υπηρεσίες, αντιπροσω- πεύουν μια θεμελιώδη ασυνέχεια», δήλωσε ο Simpson. «Πρόκειται για κάτι που δίνει τεράστιες ευκαιρίες και προκλήσεις και απαιτεί αλλαγές συμπεριφοράς». ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΊ ΝΙΚΗΤΈΣ Το ερώτημα είναι πόσο γρήγορα θα φτάσουν αυτές οι αλλαγές σε διαφο- ρετικές αγορές και ποιες επιχειρήσεις είναι σε θέση να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες. Για παράδειγμα, ποιος θα είναι ιδιοκτήτης οχημάτων και στόλων στο μέλλον; Οι κατασκευαστές αυτο- κινήτων, οι επιχειρήσεις ενέργειας, οι τεχνολογικοί γίγαντες, οι εταιρείες ενοικίασης οχημάτων ή οι εταιρείες leasing και οι χρηματοπιστωτικές εται- ρείες; «Θα γίνει απαραίτητο για πολλές εται- ρείες να αντιστρέψουν δραστικά τα επιχειρηματικά τους μοντέλα», δήλω- σε ο κ. Simpson. Ο ίδιος πιστεύει ότι οι μεγάλοι κα- τασκευαστές θα παραμείνουν στο επίκεντρο της κινητικότητας «τουλά- χιστον προς το παρόν», αν και πρό- σθεσε πως «η κινητικότητα θέτει το 100ετές επιχειρηματικό τους μοντέλο, βασισμένο στην τεχνική αριστεία, σε σημαντική αβεβαιότητα που προέρ- χεται από τη μετάβαση της αξίας του μετάλλου στην αξία της υπηρεσίας». ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΈΣ ΥΠΌ ΑΠΕΙΛΉ Η ικανότητα να συνδυασθεί η δυνα- τότητα του στόλου με τη δυναμική καταναλωτική ζήτηση, επισήμανε ο κ. Simpson, θα γίνει ουσιαστική στα χέρια των τηλεπικοινωνιών και των εταιρειών τεχνολογίας, παρά των κα- τασκευαστών. Πολύ απλά, κάποιες επιχειρήσεις θα αδρανήσουν, ενώ άλλες θα απολαύσουν τις ευκαιρίες μεγαλύτερης επιχειρηματικής αξίας από τη συγκέντρωση δεδομένων και οικονομικών πληροφοριών. «Εάν μεταβούμε σε αυτό το [shared] περιβάλλον του στόλου, σε ποιου τον ισολογισμό βασίζονται αυτοί οι στόλοι και ποιος πρόκειται να χρηματοδοτή- σει τη μακροπρόθεσμη επένδυση, κα- θώς αναβαθμίζουμε την ενεργειακή υποδομή και αναπτύσσουμε μπαταρί- ες μεγάλης αποθήκευσης ενέργειας; Ποιος πρόκειται να χρηματοδοτήσει και να οικοδομήσει τις ολοκληρωμέ- νες πλατφόρμες πληρωμών που απαι- τούνται από αυτό το συνδεδεμένο μέλλον κινητικότητας;» αναρωτήθηκε ο κ. Simpson. Πάνω απ’ όλα, είπε, οι νικητές πρέπει να δεσμευτούν τώρα για τις μελλοντι- κές τους στρατηγικές. «Τα τελευταία τέσσερα με πέντε χρό- νια υπήρξαν πειραματικά για τεχνο- λογίες και προγράμματα. Τώρα, πλέ- ον, βρισκόμαστε στο σημείο όπου οι νικητές θα κάνουν την κίνησή τους. Θα χρειασθούν τολμηρές αποφάσεις για να κάνουν επενδύσεις πέραν της κύριας δραστηριότητάς τους». H KPMG προβλέπει ότι οι στόλοι ελαφρών και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων θα είναι οι πρώτοι που θα εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες των αυτόνομων οχημάτων (AV) λόγω των πλεονεκτημάτων μείωσης του συνολικού κόστους χρήσης Αλλαγή απαιτήσεων πελατών & κοινωνίας Μετακίνηση ανθρώπων Μετακίνηση αγαθών Αλυσίδα αξίας κινητικότητας Συνεργασία στο μελλοντικό οικοσύστημα κινητικότητας Κινητικότητα ως υπηρεσία Συνδεδεμένα και αυτόνομα οχήματα Ηλεκτρικά οχήματα και εναλλακτικοί κινητήρες 9 ΜΑΡΤΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=