Fleet Business #1
Γαλλία Ηνωμένο Βασίλειο Γερμανία Ισπανία Ιταλία ΣΧΗΜΑ 8: ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΛΑΦΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΙΣ ΠΕΝΤΕ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΤΗΣ ΕΕ ΠΗΓΗ:ACEA 500.000 4500.000 400.000 350.000 300.000 250.000 200.000 150.000 100.000 50.000 0 2017 2018 +4,6% -1,3% +5,4% +7,8% -6,0% μεγάλες δυτικοευρωπαϊκές αγορές συρ- ρικνώθηκαν το 2018 - με εξαίρεση την Ιταλία, η οποία σημείωσε έντονη ανά- πτυξη (+36,7%). Βλ. Σχήμα 10 ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗ Η παραγωγή επαγγελματικών οχημά- των στην ευρωπαϊκή ήπειρο 19 ανήλθε σε 3,6 εκατ. μονάδες το 2018 ή + 0,9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Μεταξύ των κυριότερων παραγωγών επαγγελματικών της ΕΕ, η παραγω- γή αυξήθηκε πέρυσι στη Γαλλία, την Ισπανία και την Ιταλία, αλλά παρέμεινε σταθερή στη Γερμανία και μειώθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η συνολική πα- ραγωγή των επαγγελματικών στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 2,6%, φθάνοντας τα 2,8 εκατ. μονάδες πέρυσι. Αντίθετα, το 2018 η παραγωγή επιβραδύνθηκε στη Ρωσία, την Ουκρανία και κυρίως στην Τουρκία. Η κινεζική παραγωγή 20 υποχώρησε αι- σθητά το 2018 (-9,3%), από 5,7 σε 5,2 εκατ. εμπορικά οχήματα. Το τμήμα βαν είχε το πιο σοβαρό πλήγμα, καθώς η παραγωγή μειώθηκε κατά περίπου μι- σό εκατομμύριο μονάδες. Η εισαγωγή νέων προτύπων εκπομπών τα τελευταία δύο χρόνια οδήγησε στην αύξηση των τιμών των καινούργιων βαν, οδηγώντας τους επαγγελματίες στην απροθυμία αγοράς ενός νέου οχήματος. Επιπλέον, η κατάσταση αυτή επιδεινώθηκε από τη μείωση του όγκου των εξαγωγών. Πέ- ρυσι, η παραγωγή επαγγελματικών στην Ιαπωνία και τη N. Κορέα ήταν λίγο πολύ η ίδια με εκείνη του 2017, με συνολικά 1,6 εκατ. μονάδες να έχουν παραχθεί συνολικά μέχρι το τέλος του έτους. Η βορειοαμερικανική παραγωγή σημείωσε 2,6% αύξηση πέρυσι, η οποία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση βαρέ- ων φορτηγών (αυξήθηκε περισσότερο από 20%). Συνολικά, στη Β. Αμερική το 2018 κατασκευάστηκαν περίπου 4,5 εκατ. επαγγελματικά οχήματα. Το 2018, η πα- ραγωγή επαγγελματικών οχημάτων στη N. Αμερική διατήρησε τη θετική πορεία που ξεκίνησε το 2017. Υποστηριζόμενη από την ανάκαμψη της αγοράς της Βρα- ζιλίας, η παραγωγή της N. Αμερικής αυ- ξήθηκε κατά 3,4% το 2018, φθάνοντας σε περισσότερα από 0,8 εκατ. οχήματα τα οποία παρήχθησαν πέρυσι. Η N. Ασία πα- ρουσίασε τη μεγαλύτερη άνοδο (+18,0%) στην παραγωγή επαγγελματικών οχημά- των στις κύριες περιοχές του κόσμου το 2018. Η βελτίωση της κατάστασης στην Ινδία και την Ινδονησία ήταν ο κυριότε- ρος καταλύτης για την ανάπτυξη, καθώς αυτές οι δύο αγορές αντιπροσωπεύουν τη συντριπτική πλειοψηφία στην παρα- γωγή της περιοχής. Τέλος, η παραγωγή στη Μέση Ανατολή και την Αφρική αυξή- θηκε πέρυσι κατά 3,9%, ενισχυμένη από τις αυξήσεις στη Ν. Αφρική, το Μαρόκο και την Αίγυπτο. Στο Ιράν, από την άλλη πλευρά, η παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκε το 2018. 19 Περιλαμβάνει την Τουρκία και τις χώ- ρες της ΚΑΚ 20 Περιλαμβάνει το Χονγκ Κονγκ και την Ταϊβάν Βλ. Σχήμα 11 ΕΜΠΟΡΙΟ Πέρυσι η αξία των εισαγωγών (+2,3%) και των εξαγωγών (+0,2%) επαγγελμα- τικών οχημάτων (συμπεριλαμβανομένων Γερμανία Γαλλία Ηνωμένο Βασίλειο Ιταλία Ισπανία ΣΧΗΜΑ 9: ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΜΕΣΑΙΩΝ ΚΑΙ ΒΑΡΕΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΙΣ ΠΕΝΤΕ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΤΗΣ ΕΕ ΠΗΓΗ:ACEA 100.000 90.000 80.000 70.000 60.000 50.000 40.000 30.000 20.000 10.000 0 2017 2018 +2,9% +8,1% -4,0% +5,1% -2,0% Ηνωμένο Βασίλειο Γερμανία Γαλλία Ιταλία Ισπανία ΣΧΗΜΑ 10: TOP 5 - ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΜΕΣΑΙΩΝ ΚΑΙ ΒΑΡΕΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΚΑΙ ΠΟΥΛΜΑΝ ΣΤΙΣ ΠΕΝΤΕ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΤΗΣ ΕΕ ΠΗΓΗ:ACEA 9.000 8.000 7.000 6.000 5.000 4.000 3.000 2.000 1.000 0 2017 2018 -11,3% -0,1% -1,6% +36,7% -5,7% 73 ΜΑΡΤΙΟΣ 2019
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=