Fleet Business #1
νήτων στην ΕΕ το 2018, σημειώνοντας αύξηση της αξίας κατά 2,9% και κατά 6,0% σε όγκο σε σύγκριση με το 2017. Η Ιαπωνία, η Τουρκία, η Ν. Κορέα και οι ΗΠΑ αντιπροσώπευαν σχεδόν το 70% της συνολικής αξίας εισαγωγών αυτοκι- νήτων στην ΕΕ πέρυσι. Σε ολόκληρο το 2018, οι εισαγωγές επι- βατικών από τους περισσότερους βασι- κούς εταίρους της ΕΕ αυξήθηκαν σημα- ντικά, κυρίως από την Κίνα, το Μεξικό, τη Νότιο Αφρική και το Μαρόκο. Αντίθετα, η αξία των εισαγωγών από τις ΗΠΑ μειώθηκε από 6,4 σε 5,5 δισ. ευρώ πέρυσι, -13,7% σε σύγκριση με το 2017. Βλ. Πίνακα 8 Βλ. Πίνακα 9 ΕΞΑΓΩΓΕΣ Το 2018, οι ΗΠΑ παρέμειναν ο κύριος προορισμός εξαγωγών για τα αυτοκίνη- τα που κατασκευάστηκαν στην ΕΕ, πα- ρά την ελαφρά μείωση τόσο του όγκου (-1,8%) όσο και της αξίας (-2,8%). Οι ΗΠΑ αντιπροσώπευαν το 29% της συνολικής εξαγωγικής αξίας της ΕΕ, ακολουθού- μενη από την Κίνα (17,5%) και την Ιαπω- νία (6,6%). Μαζί, αυτές οι τρεις χώρες αποτελούσαν το περασμένο έτος πε- ρισσότερο από το ήμισυ της συνολικής εξαγωγικής αξίας των επιβατικών αυτο- κινήτων της ΕΕ. Εξετάζοντας τους έξι μεγαλύτερους εμπορικούς εταίρους της ΕΕ, μόνο οι εξαγωγές προς την Ιαπωνία και τη Ν. Κορέα αυξήθηκαν (σε όγκο και αξία). Αντίθετα, ο όγκος των εξαγωγών αυτοκινήτων προς την Κίνα, την Ελβετία και την Τουρκία μειώθηκε αρκετά κατά το 2018. Βλ. Πίνακα 10 Βλ. Πίνακα 11 ΠΊΝΑΚΑΣ 12: ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ ΝΈΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΏΝ ΟΧΗΜΆΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΕ ΑΝΆ ΤΎΠΟ 2018 2017 % ΜΕΤ 18/17 LCV ≤ 3,5 t 15 2.058.755 1.996.158 +3,1 MHCV > 3,5 t 16 383.968 371.073 +3,5 MHBC > 3,5 t 17 41.992 41.452 +1,3 ΣΥΝΟΛΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ 2.484.715 2.408.683 +3,2 ΠΗΓΗ: ACEA 15 Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5 τόνους 16 Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5 τόνων 17 Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5 τόνων Επαγγελματικά οχήματα ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΕ Συνολικά, το 2018, η ζήτηση για επαγγελ- ματικά οχήματα στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 3,2% σε σύγκριση με το 2017, σημειώνο- ντας το έκτο συνεχές έτος ανάπτυξης. Περίπου 2,5 εκατ. επαγγελματικά οχή- ματα και λεωφορεία ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την EE, αντιπροσωπεύοντας τον υψηλότερο όγκο από το 2007. Εξετά- ζοντας τις πέντε βασικές αγορές της ΕΕ, η ζήτηση μειώθηκε στην Ιταλία (-4,1%) και στο Ηνωμένο Βασίλειο (-1,9%), ενώ οι αγορές των Ισπανίας (+6,5%), Γαλλί- ας (+4,9%) και Γερμανίας (+4,6%) είχαν πολύ καλή ανάπτυξη. Βλ. Πίνακα 12 Βλ.Σχήμα 7 LCV ΈΩΣ 3,5 ΤΌΝΩΝ Το 2018, οι ταξινομήσεις νέων βαν ξεπέ- ρασαν τα 2 εκατ. οχήματα για πρώτη φο- ρά από το 2007, σημειώνοντας αύξηση 3,1% σε σύγκριση με το 2017. Αυτό ήταν το έκτο έτος αδιάλειπτης ανάπτυξης στον τομέα των ελαφρών επαγγελμα- τικών οχημάτων. Εκτός από τις πτωτικές τάσεις που παρατηρήθηκαν τον Σεπτέμ- βριο (-6,0%) και τον Δεκέμβριο (-2,4%), η ζήτηση για νέα βαν βελτιώθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του δευτέρου εξαμή- νου του 2018, συμβάλλοντας θετικά στην ανάπτυξη του έτους. Μεταξύ των μεγάλων αγορών, η Ισπανία (+7,8%), η Γερμανία (+5,4%) και η Γαλλία (+4,6%) σημείωσαν σταθερή ανάπτυξη πέρυσι, ενώ η ζήτηση ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκε τόσο στο Ηνωμέ- νο Βασίλειο (-1,3%) όσο και στην Ιταλία (-6,0%). Βλ. Σχήμα 8 MHCV ΆΝΩ ΤΩΝ 3,5 ΤΌΝΩΝ Πέρυσι, οι νέες ταξινομήσεις φορτηγών σε όλη την EE αυξήθηκαν κατά 3,5% σε σύγκριση με το 2017. Κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2018, οι μεγαλύτερες αυ- ξήσεις παρατηρήθηκαν κατά τους κα- λοκαιρινούς μήνες (+8,5% τον Ιούλιο και +7,6% τον Αύγουστο) και κατά τον Οκτώβριο (+9,6%), ενώ οι ταξινομήσεις μειώθηκαν τον Δεκέμβριο (-11,6%). Τα αποτελέσματα του έτους ήταν ποικίλα μεταξύ των πέντε βασικών αγορών της ΕΕ. Η Γαλλία (+8,1%), η Ιταλία (+5,1%) και η Γερμανία (+2,9%) σημείωσαν θετικά αποτελέσματα το 2018, αλλά η ζήτηση φορτηγών μειώθηκε στο Ηνωμένο Βα- σίλειο (-4,0%) και στην Ισπανία (-2,0%). Βλ. Σχήμα 9 MHBC ΆΝΩ ΤΩΝ 3,5 ΤΌΝΩΝ Κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2018, οι ταξινομήσεις λεωφορείων και πούλμαν αυξήθηκαν σημαντικά τον Οκτώβριο (+25,0%), ενώ μειώθηκαν και πάλι τον Δεκέμβριο (-13,4%). Συνολικά, οι ταξι- νομήσεις το 2018 αυξήθηκαν κατά 1,3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με 41.992 καινούργια λεωφορεία και πούλ- μαν να έχουν πουληθεί στην EE το 2018. Η ανάπτυξη προήλθε σε μεγάλο βαθμό από τις αγορές της Κεντρικής Ευρώ- πης (+18,6%), δίνοντας στο σύνολο των αποτελεσμάτων της ΕΕ μια σημαντική ώθηση. Από την άλλη πλευρά, όλες οι Γαλλία Ηνωμένο Βασίλειο Γερμανία Ισπανία Ιταλία ΣΧΗΜΑ 7: ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΙΣ ΠΕΝΤΕ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΤΗΣ ΕΕ ΠΗΓΗ:ACEA 500.000 400.000 300.000 200.000 100.000 0 2017 2018 +4,9% -1,9% +4,6% +6,5% -4,1% 72 DATA REPORT
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=