Fleet Business #1
σχεδόν σταθερές σε σύγκριση με το προ- ηγούμενο έτος. Το έτος ξεκίνησε με μια ισχυρή ζήτηση, η οποία όμως κατέγραψε πτώση κατά τους τελευταίους τέσσερις μήνες του 2018, με αποτέλεσμα η ετήσια ανάπτυξη να είναι μόνο + 0,1%. Πριν από την εισαγωγή των νέων δοκιμών WLTP τον Σεπτέμβριο, οι ταξινομήσεις αυτοκι- νήτων σημείωσαν μεγάλη αύξηση κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, γεγονός που οδήγησε σε πτώση της ζήτησης τους επόμενους μήνες. Αν και η αύξηση του 2018 είναι μέτρια, εξακολουθεί να αποτε- λεί το πέμπτο συνεχές έτος αύξησης των πωλήσεων αυτοκινήτων, με σχεδόν 15,2 εκατ. μονάδες ταξινομημένες συνολικά στην EE. Η ζήτηση εξελίχθηκε κυρίως από τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, όπου οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 8,0% το 2018. Τα αποτε- λέσματα ήταν διαφορετικά πέρυσι στις πέντε μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, με την Ισπανία (+7,0%) και τη Γαλλία (+30%) ελαφρά πτώση της ζήτησης στη Γερμα- νία (-0,2%) και μεγαλύτερη στην Ιταλία (-3,1%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (-6,8%). Η ζήτηση στην Ελλάδα κατέγραψε αύξη- ση κατά +17,4% συνολικά το 2018. Βλ. Πίνακα 3 Βλ. Σχήμα 2 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΕ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ Το 2018, το μερίδιο αγοράς του ντίζελ μειώθηκε από 44,0% σε 35,9%, ενώ η βενζίνη εξακολούθησε να επεκτείνει περαιτέρω το μερίδιό της στις ταξινο- μήσεις των νέων αυτοκινήτων (από 50,3% σε 56,7%). Τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν μόνο το 2,0% των νέ- ων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν σε όλη την ΕΕ το 2018, ενώ όλα τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV) κατέλαβαν συνδυαστικά το 7,4% της αγοράς. Βλ. Σχήμα 3 ΒΕΝΖΊΝΗΣ ΚΑΙ ΠΕΤΡΕΛΑΊΟΥ Η ζήτηση για πετρελαιοκίνητα οχήματα στην ΕΕ συνέχισε να μειώνεται το 2018, ενώ ο αριθμός των ταξινομημένων πε- τρελαιοκίνητων μειώθηκε κατά 18,3% πέρυσι. Με εξαίρεση τη Βουλγαρία και την Εσθονία, όλες οι αγορές στην EE παρουσίασαν έντονη μείωση, συμπερι- λαμβανομένων των πέντε μεγαλύτερων αγορών. Αυτή η υποχώρηση της ζήτησης για ντίζελ αντισταθμίστηκε κυρίως από την αύξηση των πωλήσεων των επιβατι- κών αυτοκινήτων βενζίνης. Το 2018, οι ταξινομήσεις οχημάτων με βενζίνη αυ- ξήθηκαν κατά 12,8%, φτάνοντας τα 8,5 εκατ. μονάδες. Πράγματι, η βενζίνη επέ- κτεινε το μερίδιό της στην αγορά της ΕΕ κατά σχεδόν 6,5 μονάδες πέρυσι, αντι- προσωπεύοντας σήμερα το 56,7% των πωλήσεων αυτοκινήτων. Οι ταξινομήσεις των βενζινοκίνητων αυξήθηκαν σε όλες σχεδόν τις αγορές της ΕΕ, συμπεριλαμ- βανομένων των πέντε σημαντικότερων χωρών της περιοχής - Γερμανία, Ηνωμέ- νο Βασίλειο, Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία. ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΉΣ ΙΣΧΎΟΣ (APV) Σε ολόκληρη την EE, κατά το 2018, αυξή- θηκαν σημαντικά οι ταξινομήσεις αυτοκι- νήτων με κινητήρες εναλλακτικής ισχύος (+30,4%). Τα οχήματα με ηλεκτρική φόρ- τιση (ECV) ηγούνται σε αυτή την αύξη- ση με το υψηλότερο ποσοστό (+38,2%), κυρίως λόγω της ανόδου του τμήματος οχημάτων μπαταρίας (BEV +53,2%). Η Νορβηγία παραμένει η μεγαλύτερη αγο- ρά BEV στην Ευρώπη με 46.143 μονάδες που ταξινομήθηκαν το 2018, ακολου- Ντίζελ ECV HEV APV Βενζίνης εκτός ηλεκτρικών 60% 50% 40% 30% 20% 10% 0% 2017 2018 ΣΧΗΜΑ 3: ΝΕΑ ΕΠΙΒΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΕ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ, ΜΕΡΙΔΙΟ% ΠΗΓΗ:ACEA 44,0% 35,9% 1,5% 2,0% 2,8% 3,8% 1,4% 1,5% 50,3% 56,7% ΠΊΝΑΚΑΣ 4: ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΏΝ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΕ ΜΕ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΌ ΣΎΣΤΗΜΑ ΚΊΝΗΣΗΣ 2018 2017 % ΜΕΤ 18/17 ECV 8 301.847 218.336 +38,2 Από τα οποία BEV 150.003 97.920 +53,2 Από τα οποία PHEV 151.844 120.416 +26,1 HEV 9 578.620 426.769 +35,6 APV εκτός ηλεκτρικών 10 229.402 206.763 +11,2 Από τα οποία LPG 162.547 154.899 +4,9 Από τα οποία NVG 65.092 49.553 +31,4 ΣΥΝΟΛΟ APV 1.109.869 851.368 +30,4 ΠΗΓΗ: ACEA 8 Ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV), ηλεκτροκίνητα οχήματα εκτεταμένης εμβέλειας (EREV), ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου (FCEV) και ηλεκτροκίνητα υβριδικά οχήματα (PHEV) 9 Υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των πλήρως και ήπιων υβριδίων 10 Εναλλακτικώς τροφοδοτούμενα οχή- ματα εκτός ηλεκτρικών, συμπεριλαμβανομένων του φυσικού αερίου (NGV), του υγραερίου και της αιθανόλης 0 50.000 100.000 150.000 200.000 250.000 ΙΤΑΛΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΗΝ. ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΓΑΛΛΙΑ ΙΣΠΑΝΙΑ ECV HEV APV εκτός ηλεκτρικών ΣΧΗΜΑ 4: ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΜΕ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥΣ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΣΤΙΣ ΠΕΝΤΕ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΤΗΣ ΕΕ | 2018 ΠΗΓΗ:ACEA 69 ΜΑΡΤΙΟΣ 2019
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=